Контрольна робота
Із літератури романтизму (Г.Гейне, Дж. Байрон)
I рівень. Тест
I – варіант
1. Визначте провідну тему в ліриці Байрона:
а) зображення краси рідного краю; б) нерозділеного кохання та пошуків щастя;
в) «світової скорботи» та втечі від дійсності; г) філософських роздумів над сенсом життя.
2. До якого літературного жанру належить поема Байрона «Мазепа»?
а) ліро – епічна поема; б)трагедія; в) роман у віршах; г) філософсько – драматична поема.
3. Із скількох розділів складається «Книга пісень» Г. Гейне?
а) 5 розділів; б) 3 розділів; в) 6 розділів.
4. Образи природи допомагають поетам – романтикам змалювати:
а) навколишній світ; б) внутрішній світ людини; в) красу світу.
5. В епоху романтизму вперше з’являється образ:
а) «сильної людини»; б) «маленької людини»; в) «природної людини»; г) «зайвої людини».
6. Мотиви та форма збірки «Книга пісень» Г. Гейне співзвучні збірці:
а) Й. Гете; б) Ф. Шиллера; в) Ф. Петрарки; г) Данте.
II рівень
Дайте коротко відповіді на питання.
2.Що надихнуло Г. Гейне на створення збірки «Книга пісень»?
3.Назвіть представників романтизму у різних видах мистецтва: літературі, музиці, живописі.
III рівень
1. Прокоментуйте зміст поетичних рядків із поеми «Мазепа»: «Старий безумець!- він мені проклав дорогу до престолу». До кого звертається герой, і про який престол іде мова?
2. Установіть відповідність між цитатами та назвою твору
Назва твору |
Цитата |
1. «Мій дух як ніч...» |
А «Моя ж душа, мов птах прип’ятий, Що прагне скель і висоти, Страждає в Англії пихатій». |
2. «Не знаю, що стало зо мною...» |
Б « ...Ніколи не плакали ми; Той сум, оті тяжкі зітхання Прийшли до нас згодом самі». |
3. «Коли розлучаються двоє...» |
В «Я ще вчуваю арфи глас,.. Як ще надія в серці спить, Її розбудить віщий спів». |
4. «Хотів би жити знов у горах...» |
Г «І бачить він сон про пальму, Що десь у південній землі ...» |
5. «Мазепа» |
Д «Привільний Рейн затих; Вечірній промінь грає» |
|
Е «Ні каменя, ані бруска- все знищила моя рука» |
IV рівень. Висловіть свою позицію.
Чи потрібна нам романтична спадщина минулого?
Контрольна робота
Із літератури романтизму (Г.Гейне, Дж. Байрон)
2-й варіант
I рівень. Тест
1. Визначте, якою постає Україна в поемі Байрона:
а) безмежною, дикою, ще не освоєною землею; б) цивілізованою країною;
в) таємничою країною.
2. З’ясуйте, що є головним об’єктом уваги автора в поемі «Мазепа»:
а) історична подія; б) стосунки Мазепи та Карла XII; в) внутрішній стан героя, його почуття і переживання.
3. У вірші «Не знаю, що стало зі мною» відображено захоплення Г. Гейне:
а) фольклором; б) фантастикою; в) історією рідного краю.
4. Сюжет поеми «Мазепа» Байрон взяв з:
а) історії України; б) «Історії Карла XII»; в) історії запорізького козацтва.
5. У рядках: «Веди мене на хмурі скелі, Де стогне грізний океан,» - Дж. Байрон використовує художні засоби:
а) інверсію, гіперболу; б) порівняння, епітети; в) гіперболу, анафору; г) метафору, епітети.
6. В оригіналі вірша Г. Гейне «На півночі кедр одинокий...» постають поетичні образи:
а) сосни й пальми; б) кедра й смереки; в) кедра й пальми; г) ялини й дуба.
II рівень
Дайте коротко відповіді на питання.
III рівень
1. Прокоментуйте зміст поетичних рядків Байрона: «Я мало жив, та відчуваю: Чужий я в цьому світі лжі…..». Чому ліричний герой почувається самотнім у своєму світі? («Хотів би жити знов у горах»)
2. Установіть відповідність між цитатами та назвою твору
Назва твору |
Цитата |
1.«Хотів би жити знов у горах» |
А «І плачуть, і тяжко зітхають, без ліку зітхають смутні» |
2.«Мазепа» |
Б «Як ще надія в серці спить, її розбудить любий спів» |
3.«На півночі кедр одинокий» |
В «Широка то була рівнина- безкрая, дика, мвчазна» |
4.«Не знаю, що стало зі мною» |
Г «Сумує в німій самотині на спаленій сонцем землі» |
5.«Мій дух, як ніч…» |
Д «Він дивиться тільки вгору, не бачить ні скель, ні хвиль» |
|
Е «Де ж друзів коло? Чом не склалась та приязнь вірна і свята?» |
IV рівень. Висловіть свою позицію.
Чи потрібна нам романтична спадщина минулого?