Контрольна робота
5 клас
Міфи, легенди. Народні казки
ІІ варіант
1. Розповідь казкового чи фантастичного характеру про незвичайну подію або життя й діяльність якоїсь особи – це А легенда Б міф В народна казка Г переказ
2. Подана ілюстрація відповідає твору А «Дажбог» Б «Берегиня» В «Мудра дівчина» Г «Неопалима купина»
3. У творі «Берегиня» люди приходили до Сварога з якою метою? А скуштувати того дива, що хлібом зветься; Б попросити щастя; В подякувати за світло Г попросити про допомогу
4. Події у творі «Неопалима купина» відбуваються біля якого міста? А Львова, Б Дорогобужа В Києва, Г Ужгорода
5. У творі «Як виникли Карпати» в якому місці утворилися найвищі гори? А на Закарпатті, Б на Гуцульщині, В на Буковині, Г на Галичині
6. Хто з героїв твору «Берегиня» уособлює темряву? А Сварог Б Берегиня В Перун Г Чорнобог
7. До якої групи належить казка «Летючий корабель»? А про звірів, Б побутові, В фантастичні
8. Прислів’я «І сила перед розумом никне» відповідає твору А «Летючий Корабель» Б «Мудра дівчина» В «Прийом у запорожці» Г «Берегиня»
9. Кого з героїв твору «Летючий корабель» описано в уривку: «Летіли – летіли, коли дивляться - шляхом іде чоловік, одна нога за вухо прив’язана, а на одній скаче»? А Скороход Б Мороз В Об’їдайло Г Стрілець
10. Кульмінацією твору «Мудра дівчина» є А суперечка між багатим та бідним братом Б перша загадка пана В рішення Марусі щодо лошати Г пан відпускає дівчину додому
11. На що перетворилися сльози героїні у вторі «Чому в морі є мушлі та перли»? А на мушлі Б на перли В на діаманти Г на веселку
12. Чітка вимова звуків, слів та фраз – це… А тембр звука Б дикція В сила голосу Г темп читання
13. Установіть відповідність між жанром та твором
1 «Зоряний Віз» 2 «Неопалима купина» 3 «Мудра дівчина» 4 «Прийом у запорожців»
А міф Б легенда В літературна казка Г народний переказ Д народна казка
14 . Установіть відповідність між героєм та твором
1 Орел 2 Золота черепаха 3 угорський король 4 Карпо
А «Неопалима купина» Б «Летючий корабель» В «Яйце – райце» Г «Чому в морі є перли та мушлі» Д «Як виникли Карпати»
15. Установіть відповідність між темою та твором
1 Уславлення богині краси, великої охоронниці людей
2 Випробування, яке влаштовують молодому козаки побратими
3 Пошук друга – товариша, найсильнішого з усіх тварин
4 Пригоди Дурня в пошук щастя, допомога друзів
А «Летючий корабель» Б «Мудра дівчина» В «Прийом у запорожці» Г «Берегиня» Д «Чому пес живе коло людини»
16. Установіть відповідність між значенням слів
1 сита 2 корчага 3 Гетьманщина 4 ультиматум
А мед, розведений водою Б велика глиняна посудина В неофіційна назва території Лівобережної України
Г категорична вимога Д невеликий пагорб
17. Установити відповідність між уривком твору та його назвою.
1 «Удова без води захворіла, і дочка, щоб не вмерла її мати, узяла глечик та й пішла шукати воду.»
2 «То от оце меч – а його голова з плеч!»
3 «Гляди ж, вари так, щоб і не сира була, щоб і не перекипіла, а підемо косити»
4 «Спробував головою пробити землю, плечима витиснути – марно, кулаками гатив – теж не допомогло».
А «Летючий корабель» Б «Як виникли Карпати» В «Прийом у запорожці» Г «Зоряний Віз» Д «Неопалима купина»
18. Установіть відповідність між засобом виразності та уривком
1 епітет 2 метафора 3 порівняння 4 гіпербола
А Грізні стіни стоять мовчазливо
Б Глибока тиша запала навкруги
В Звикла бігати, як собака за возом
Г Я говорив це тисячу разів
Д Ви окраса мого краю, калинонько