ЗАВДАННЯ
з історії України
для проведення тематичного оцінювання для учнів 11-х класів
Розділ ІV. «Розпад СРСР і відродження незалежності України»
І.Завдання з вибором однієї правильної відповіді. (№ 1-10 по 0,5 бала)
До кожного завдання наведено чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний.
1. Виберіть правильний варіант відповіді
Складовими суспільно-політичного курсу «перебудова»,запропонованого М.С.Горбачовим були…
А) гласність, консерватизм,плюралізм,інформаційна революція
Б) плюралізм,прискорення,гласність,інформаційна революція
В) прискорення,інформаційна революція,консерватизм,монополізм
Г) гласність, диктатура,прискорення,плюралізм
2. Громадсько-політичні організації, що не були офіційно зареєстровані, мали назву:
А) легальні; Б) неформальні; В) ворожі; Г) підпільні.
3. Декларацію про державний суверенітет країни було проголошено в:
А) березні 1990 р.; Б) травні 1990 р.; В) червні 1990 р.; Г) липні 1990 р.
4. Живий ланцюг «Українська хвиля» у січні 1990 р. простягався:
А) від Києва до Сімферополя
Б) від Києва до Донецька;
В) від Києва до Львова;
Г) від Львова до Донецька.
5.. У 1990 р. на виборах до місцевих рад національно-демократичні сили перемогли у:
А) Закарпатській, Чернівецькій і Чернігівській областях;
Б) Київський, Вінницькій і Одеській областях;
В) Львівській, Івано-Франківській і Тернопільській областях;
Г) Волинській, Житомирській і Луганській областях.
6. Хто із названих діячів був першим головою « Народного Руху України за перебудову»?
А) І. Драч; Б) М. Горинь; В) І. Гель; Г) Л.Танюк.
7. В результаті виборів 1 грудня 1991 р. першим Президентом незалежної України було обрано:
А) І. Юхновського; Б) В. Івашка; В) Л. Кравчука; Г) С. Гуренка
8. Перший в Україні загальний страйк організували і провели
А) вчителі;
Б) шахтарі;
В) лікарі;
Г) студенти.
9. Значення «гласності» полягала в тому, що:
А) люди могли виявляти власну позицію, одержувати об’єктивну інформацію, мати власну думку;
Б) заборонялась будь-яка критика, інформація мала суб’єктивний і упереджений характер;
В) на всі засоби масової інформації накладалася жорстка цензура;
Г) люди мислили старими догмами й стереотипами.
10. На позачерговій сесії Верховної Ради УРСР
у серпні 1991 р.було прийнято:
А) Указ «Про заборону діяльності Компартії України»;
Б) Акт проголошення незалежності України;
В) Декларацію про державний суверенітет України;
Г) Закон УРСР «Про вибори президента».
ІІ. Завдання на встановлення відповідності. ( №11-12 по 1 балу)
До кожного завдання наведено інформацію, позначену цифрами і літерами. Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, утворивши т.з. «логічні пари».
11. Співвіднесіть дати з подіями.
А) серпень 1991 р. 1 початок «перебудови» в СРСР;
Б) квітень 1985 р. 2 перші альтернативні вибори до Верховної Ради України;
В) березень 1990 р. 3 Страйк і голодування студентів( т.з. «Революція на граніті)
Г) жовтень 1990 р. 4 Акт проголошення незалежності України;
12.. Співвіднесіть прізвища з посадами, які обіймали ці особи.
А) Ігор Юхновський |
1 голова Київської студентської спілки |
Б) Олесь Доній |
2 голова опозиційної «Народної Ради» в Верховній Раді України в 1990 -1991р. |
В) Леонід Кравчук |
3 голова Української республіканської партії |
Г) Левко Лук’яненко |
4 президент України в 1991–1994 рр. |
ІІІ. Завдання на встановлення правильної послідовності. ( № 13 – 2 бала)
До кожного завдання наведено перелік подій,розведених у часі та позначених літерами, які потрібно
розташувати в правильній послідовності.
13. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
А) початок формування багатопартійної системи в Україні
Б) вибух на Чорнобильській АЕС;
В) спроба антиконституційного перевороту в СРСР;
Г) прийняття Декларації про державний суверенітет України.
IV.Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді .
( № 14 – 3 бала). Форма відповіді має вигляд трьохзначного числа.
14. Визначте риси,що характеризують добу «перебудови» в Україні
1. загострення економічної та соціальної кризи;
2. масові політичні репресії
3. падіння авторитету Компартії України
4. економічне піднесення і підвищення рівня життя
5. пожвавлення національно-культурного життя
6. збереження монополії КПРС на політичну і духовну владу
7. значні іноземні інвестиції в економіку України
ЗАВДАННЯ
з історії України для проведення
тематичного оцінювання для учнів 11-х класів
Розділ ІV. «Розпад СРСР і відродження незалежності України»
ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ
1. Б
2. Б
3. Г
4. В
5. В
6. А
7. В
8. Б
9. А
10. Б
11. А4, Б1, В2, Г3
12. А2, Б1, В4, Г3
13. Б,А,Г,В
14. 1,3,5