Завдання контрольної роботи
з теми «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності»
6 клас
І варіант
І рівень
Дайте відповідь на питання «Так» або «Ні». За кожну правильну відповідь 0,5 бала.
1. Прокаріоти – організми, клітини яких не мають ядра.
2. Амеба протей поширена у солоних водоймах.
3. Статевий процес – процес обміну спадковою інформацією між двома особинами.
4. Хламідомонада належить до зелених водоростей.
5. Хлоропласти у навікули сірого кольору.
6. Ульва – це прісна бура водорість.
ІІ рівень
Правильна відповідь тільки одна. За кожну правильну відповідь 0,5 бала.
а) ядро; б) травна вакуоля; в) скоротлива вакуоля; г) вічко.
а) хламідомонада; б) навікула; в) амеба; г) хлорела.
3. Виберіть органи руху інфузорії туфельки:
а) війки; б) джгутики; в) лапки; г) брівки.
4. Виберіть тварину, яка відфільтровує поживні речовини з води:
а) амеба; б) інфузорія; в) ульва; г) губка.
5. Виберіть органелу, яка належить хламідомонаді:
а) клітинний покрив; б) глотка; в) хлоропласт; г) устя.
6. Що є спільним у амеби та інфузорії:
а)травна вакуоля; б) мале ядро; в) війки; г) несправжні ніжки.
ІІІ рівень
За кожну правильну відповідь 1 бал.
1. Встановіть відповідність між формою та назвою клітин бактерій:
1) кулясті; а) вібріони;
2) паличкоподібні; б) коки;
3) зігнуті; в) спірили;
4) спіральні; г) бацили.
2. Встановіть відповідність між назвою групи особин та представником:
1) прокаріоти; а) дріжджі;
2) одноклітинні твариноподібні еукаріоти; б) хламідомонада;
3) одноклітинні водорості; в) дифтерійна паличка;
4) одноклітинні гриби; г) амеба.
3. Встановіть відповідність між структурою губки та її складовими:
1) зовнішній шар; а) устя;
2) желеподібна основна речовина; б) джгутикові клітини;
3) внутрішній шар; в) амебоподібні клітини;
4) центральна порожнина; г) покривні клітини.
ІV рівень
За повну правильну відповідь 3 бали.
Завдання контрольної роботи
з теми «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності»
6 клас
ІІ варіант
І рівень
Дайте відповідь на питання «Так» або «Ні». За кожну правильну відповідь 0,5 бала.
1. Еукаріоти – це організми, клітини яких мають ядро.
2. Губка – найпростіша за будовою багатоклітинна тварина.
3. Хлорела належить до бурих водоростей.
4. Евглена має три джгутики – органи руху.
5. Фагоцитоз – тваринний спосіб живлення.
6. Бактерії є лише корисні.
ІІ рівень
Правильна відповідь тільки одна. За кожну правильну відповідь 0,5 бала.
1. Одноклітинна водорість, яка побувала у космосі:
а) навікула; б) хлорела; в) хламідомонада; г) евглена.
2. Органела, яка є у рослинних та тваринних одноклітинних організмів:
а) хлоропласт; б) ядро; в) клітинний покрив; г) вічко.
3. Виберіть органи руху хламідомонади:
а) лапки; б) брівки; в) війки; г) джгутики.
4. Заглибина, схожа на кишеньку в інфузорії туфельки на одному боці клітини:
а) вічко; б) рот; в) війка; г) глотка.
5. Виберіть корисну для людини бактерію:
а) хламідія; б) ріккетсія тифозна; в) чумна паличка; г) біфідобактерія.
6. Що є спільним у хламідомонади та евглени:
а) велике ядро; б) мале ядро; в) вічко; г) війки.
ІІІ рівень
За кожну правильну відповідь 1 бал.
1. Встановіть відповідність між групою бактерій та назвою однієї:
1) особливо небезпечні; а) холерний вібріон;
2) небезпечні; б) туберкульозна паличка;
3) умовно-небезпечні; в) кишкова паличка;
4) безпечні; г) молочнокисла бактерія.
2. Встановіть відповідність між назвою істоти та її органом руху:
1) навікула; а) несправжні ніжки;
2) хламідомонада; б) шов;
3) інфузорія; в) джгутики;
4) амеба; г) війки.
3. Встановіть відповідність між типом живлення та особиною:
1) автотрофний; а) інфузорія;
2) фагоцитоз; б) хламідомонада;
3) гетеротрофний грибний; в) амеба;
4) гетеротрофний тваринний; г) евглена.
ІV рівень
За повну правильну відповідь 3 бали.