Контрольна робота "Просте ускладнене речення" для 11 класу

Про матеріал
Контрольна робота "Просте ускладнене речення" для 11 класу створена за матеріалами завдань ЗНО попередніх років
Перегляд файлу

Контрольна робота

Розділові знаки у простому ускладненому реченні

І варіант

 

 

  1. Виділене слово є вставним у реченні (розділові знаки пропущено)

А Я принаймні знаю правила поведінки в громадських місцях.

Б Хлопці про наші плани на це літо навіть не здогадувалися.

В Бали хризантем проводять традиційно наприкінці листопада.

Г Інколи найщиріша правда здається такою неправдоподібною.

Д Ви зараз звичайно можете передумати їхати в це відрядження

  1. Розділові знаки при звертанні правильно вжито в реченні

А Зійди дощику, дрібнесенький,

Скропи травицю-муравицю,

Нехай я вийду на вулицю.

Б Пусти мене, мати погуляти,

Бо вже челядоньки не видати.

В Ой куди ви, голубоньки, та й полетите,

Куди моє дівування та й занесете?

Г Прочини господарю, ворота,

Занесем тобі віночка з золота.

Д Зеленая, дібровонько,

Чого так рано спустошена,

Трава на сіно покошена?

  1. Установіть, якими однорідними членами ускладнено кожне речення

Однорідні члени речення

1підмети

2присудки

3додатки

4означення

 

Приклад

А Звичністю, буденністю позначено тут життя.

Б Пливуть переді мною сині води, білі піски.

В Світ здається чарівною казкою, нерозгаданим плетивом мрій.

Г Тихо опадає цвіт яблунь і груш.

Д Під моїм вікном густо, медово пахне акація

 

  1. Між однорідними членами речення й узагальнювальним словом треба поставити тире в рядку (розділові знаки пропущено)

А Усі українські музичні інструменти поділяються на ударні духові та струнні.

Б Крім того для створення шумових ефектів використовували деякі предмети побуту як-от підкову рубель качалку тощо.

В В обручі робили прорізи куди вмонтовували маленькі дзвіночки металеві пластини-брязкальця усе, що могло видавати дзвін.

Г Інші ударні інструменти тулумбаси бугаї набули великого поширення на Запорозькій Січі.

Д Наш народ створив також цілий ряд духових інструментів наприклад сопілку трембіту ріг сурму трубу волинку.

  1. Поширене означення НЕ відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущені)

А Балка вкрита садками вилась попід горою.

Б Птахолови минали березовий гай пронизаний пасмами світла.

В Усіяна колосками земля пахне літом.

Г Невідомий нікому я сідаю на лавку слухаю і дивлюся.

Д Блискучий та легкий сніг здається падає прямо на серце.

 

  1. Граматично правильне закінчення речення «Читаючи «Зачаровану Десну» О.Довженка...»

А збагачується ваше мовлення

Б ви збагачуєте своє мовлення

В звертається увага на багатство мови

Г вас зацікавлять багато епізодів

Д перед нами постає світ дитинства

  1. З’ясуйте, яким компонентом ускладнено речення.

 Речення (розділові знаки пропущено)

1 Щирий людський сміх кажуть віку додає.

2 Тихо курілися луки переливаючись барвами.

3 Народи явлені у Слові достойно жити можуть на землі.

4 І нехай в’януть білі й рожеві червоні й блакитні троянди.

Ускладнювальний компонент

А вставне слово

Б однорідні члени речення

В відокремлене означення

Г відокремлений додаток

Д відокремлена обставина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота

Розділові знаки у простому ускладненому реченні

ІІ варіант

  1. Вставного слова НЕМАЄ в реченні (розділові знаки пропущено)

А Невідомий автор вислову «Швидкий як електровіник» либонь уважав цей прилад витвором багатої фантазії.

Б Для інженерів-мрійників уявіть немає нічого неможливого тому в ХХІ столітті всі охочі можуть узяти до рук електровіник!

В Продумана конструкція дає змогу підмітати навіть упритул до стін а півгодинного заряду акумулятора з надлишком вистачить для швидкого прибирання.

Г Телескопічне руків’я цього приладу дає змогу під час прибирання дістатися до всіх куточків скажімо під ліжком чи далеко під столом.

Д До речі потрібний електровіник і в боротьбі з шерстю домашніх улюбленців бо має для цього спеціальну щітку.

  1. Звертання є в реченні

А Усе, чим я щасливий і багатий, я мушу рідним словом оспівати.

Б Запалай, мій вогнику крилатий, полум'ям привітним і незлим.

В Я люблю твоє майво зелене, і Донбас, і Каховку ясну.

Г На берегах Дніпра крутих, весь помережений садами, стоїть у сяйві днів нових наш рідний Київ перед нами.

Д «Роби добро, - мені казала мати, - і чисту совість не віддай за шмати!».

  1. З’ясуйте, які однорідні члени є в кожному реченні.

Члени речення

1підмети

2присудки

3додатки

4означення

 

Приклад речення

А Дивитися й питати – це складна наука.

Б Пробачай помилки іншим, але не собі.

В Робота була копітка, складна, але цікава.

Г Не снідавши, не обідавши, побігли працювати.

Д Від власної праці отримаєш плід солодкий, смачний

 

  1. Перед однорідними членами речення потрібно ставити двокрапку, а після них — тире в реченні (розділові знаки пропущені)

А Із сивої давнини існували на землі чотири доброчесності а саме мудрість правосуддя стійкість вірність.

Б Є місцевості веселі радісні є похмурі тривожні й недобрі місця.

В Летиш і милуєшся всім і сріблястою  нехворощю і ворохами золотими на токах.

Г Скрізь на вершечку стрілецької гори на пагорбах і видолинках панувала тиша.

Д Земля і місяць вишні і тополі і тиша в тиші і тумани в полі усе в чеканні.

 

  1. Поширене означення НЕ ВІДОКРЕМЛЮЄТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено)

А Приголомшений велемудрою наукою я підводжуся з охололої стерні.

Б Шепіт пальмових гаїв і сузір’я схожі на тяжкі виноградні грона п’янять серце морехода.

В Двічі тяжко поранений раз майже вбитий Устим аж тоді в степу повірив, що вцілів.

Г Нагрітий за літо яр дихав Сашкові в обличчя перецвілими будяками.

Д Стомлені дорогою ми майже не розмовляли ледве тримаючись на ногах

 

  1. Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента

 «Оглядаючи експозицію музею, …» додати

А екскурсоводом було наведено невідомі факти про неї.

Б усі експонати вразили нас своїм різноманіттям.

В уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.

Г наші знання з історії були дуже доречними.

Д це чудова можливість поринути в минуле.

  1. З’ясуйте, яким компонентом ускладнено просте речення.

Речення (розділові знаки пропущено)

1 Знала я дочко за ними принаймні три чесноти.

2 Зовні однак ніщо не віщувало рясної травневої грози.

3 Під вечір годині о сьомій самотній блукав я в саду.

4 Де він там зачепився старий бурлака.

Ускладнювальний компонент

Ауточнювальна обставина

Бзвертання

Ввставне слово

Годнорідні означення

Двідокремлена прикладка

 

 

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку