Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Контрольна робота "Різноманітність тварин"

Про матеріал
Узагальнення знать теми "Різноманітність тварин". Вміст - чотири варіанти завдань, різного рівня складності.
Перегляд файлу

Контрольна робота № 2

«Різноманітність тварин»

Варіант I

I рівень (Виберіть одну правильну відповідь, максимальна кількість балів - 6)

 

1.Як називається перша пара головогрудних кінцівок у павуків?

а) хеліцери                                               в) клешні

б) педипальпи                                          г)антени

2. Представником двостулкових молюсків, який має найбільші розміри, є:

 а) мідія                                                     в) тридакна

б) перлівниця                                           г)скойка

3. Орган, яким виноградний слимак відокремлює частини листків і стебел, коли живиться, - це:

а) терка                                                     в) присоска

б) мантія                                                   г) щелепи

4. Якого із червів називають неозброєним?

а) бичачий ціпяк                                    в) печінковий сисун

б) ехінокок                                               г) свинячий ціпяк

5.  Скільки пар ходильних ніг має іксодовий кліщ?

а) 3 в) 4

б) 5 г) 8

6.  Який тип ротового апарату характерний для мух?

а) колючо- сисний в) лижучий

б) сисний г) гризучий

 

II рівень ( Максимальна кількість балів - 4)

 

7. Визначте тварину за описом: Цей молюск живе переважно на дні ставків, річок, озер. Його тіло складається з голови, тулуба й ноги. Тулуб розташований у черепашці. Велика мязиста нога за формою нагадує праску. Полегшує пересування молюска слиз, що виділяє епітелій ноги. (1 бал)

а) ставковик великий в) перлівниця

б) беззубка звичайна г) каракатиця

 

8. Установіть відповідність між класом червів та їхніми представниками: (2 бали)

1) Нематоди а) нереїда, піскожил, палоло

2) Багатощетинкові б) трубочник, дощовий червяк

3) Малощетинкові в) аскарида, гострик, трихінела, ришта

4) Трематоди г) сисун печінковий, сисун котячий

 д) ехінокок, стьожак широкий

9. Дати визначення слову «циста – це … » (1 бал)

 

III рівень (Максимальна кількість балів – 2)

 

10. Скласти схему розвитку печінкового сисуна.

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 2

«Різноманітність тварин»

Варіант II

I рівень (Виберіть одну правильну відповідь, максимальна кількість балів - 6)

 

1.Яка зі структу відсутня у мідій?

а) мушля  в) нога

б) терка  г) мантія

2. За допомогою чого відбувається безперервний рух води в тілі беззубки?

а) щелеп  в) сифонів

б) щупальців  г) терки

3. Якого із червів називають озброєним?

а) печінковий сисун  в) бичачий ціпяк

б) ехінокок  г) свинячий ціпяк

4. На скільки відділів почленоване тіло павукоподібних?

а) 2  в) 5

б) 4  г) 3

5. Яка тварина належить до павукоподібних?

а) щитень  в) свербун

б) бражник   г) метелик

6. Яка стадія відсутня при неповному перетворенні на комах?

а) лялечка  в) яйце

б) личинка   г) імаго

 

II рівень ( Максимальна кількість балів - 4)

 

      7. ( Дати відповідь на запитання, розгорнута відповідь).  Яку роль відіграють павукоподібні тварини в природі?  (1 бал)

 

      8. Установіть відповідність між назвами молюсків та класами, до яких вони належать: (2 бали)

      1) слимак садовий     а) морські двостулкові

      2) беззубка звичайна     б) морські черевоногі

      3) дрейсена     в) головоногі

      4) каракатиця     г) прісноводні двостулкові

     д) наземні черевоногі

9. Дати визначення слову « сифон – це…» (1 бал)

III рівень (Максимальна кількість балів – 2)

 

10. Визначити тип розвитку метелика, і зобразити у вигляді схеми.

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 2

«Різноманітність тварин»

Варіант III

I рівень (Виберіть одну правильну відповідь, максимальна кількість балів - 6)

 

  1. Молюски мешкають:

а) лише в морі                                                     в) у морях, прісних водоймах і на суходолі

б) лише в прісних водоймах                              г) лише на суходолі

2. До Червоної книги України занесений молюск:

а) виноградний слимак                                       в) рапана

б) голий слизун                                                    г) устриця їстівна

3. Укажіть спільну ознаку плоских і круглих червів- паразитів:

а) наявність кутикули                                          в) гермафродитизм

б) відсутність травної системи                           г) надзвичайно висока плодючість

4. Укажіть зайве в логічному ряду:

а) рапана                                                                в) дрейсена

б) мідія                                                                   г) беззубка

5. Переносником енцефаліту є:

а) водяний кліщ                                                     в) борошняний кліщ

б) коростяний свербун                                          г) іксодовий кліщ

6. Клопи мають напівм’які передні крила і ротовий апарат:

а) колюче – гризучого типу                                  в) лижуче – сисного типу

б) колюче – сисного типу                                     г) колюче – лижучого типу

 

II рівень ( Максимальна кількість балів - 4)

 

7. ( Дати відповідь на запитання, розгорнута відповідь). Яку роль відіграють відіграють комахи в житті людини? (1 бал)

 

8. Установіть відповідність між особливостями членистоногих та їх характеристиками:

1) шкідники рослин                                                а) устриця, міді, морський гребінець

2) отруйні види                              б) виноградний слимак, голий слизень

3) використовують у їжу                              в) блакитнокільцевий восьминіг

4) проміжні хазяї паразитів                              г) ставковик малий, бітинія

                            д) мурекс, каракатиця

9. Дати визначення слову « фіна – це…» (1 бал)

III рівень (Максимальна кількість балів – 2)

 

10. Визначити тип розвитку воші людської, і зобразити у вигляді схеми.

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 2

«Різноманітність тварин»

Варіант IV

I рівень (Виберіть одну правильну відповідь, максимальна кількість балів - 6)

 

  1. Одну черепашку з верхівкою та устям мають:

а)корабельні черви                         в)слимаки, стаквовики

б) устриці, гребінці                                          г) восьминоги, кальмари

2. Речовина, за допомогою якої личинки двостулкових молюсків прикріплюються до шкіри або зябер риб, - це

а) сифон                                                              в) бісус

б) мантія                                                             г) радула

3. Укакжіть назву тварини, що нажить до Головоногих молюсків:

а) жабурниця           в) перлівниця

б) восьминіг                          г) корабельний черв’як

4. Укажіть органи виділення молюсків:

а) нирки                     в) видільні канальці

б) метанефридії         г) мальпігієві судини

5. Структури, що не притаманні павукоподібним, - це:

а) хеліцери          в) педипальпи

б) вусики    г) павутинні залози

6. Укажіть який шар мушлі беззубки є перламутровим?

а) зовнішній     в) середній

б) внутрішній  г) жоден із шарів

 

II рівень ( Максимальна кількість балів - 4)

 

7. ( Дати відповідь на запитання, розгорнута відповідь). Чому гельмінти такі небезпечні? (1 бал)

 

8. Установити відповідність між назвою тварини та способом живлення імаго:

1) попелиця капустяна                                      а) кров’ю людини та теплокровних тварин

2) клоп постільний                                      б) нектаром і пилком рослин

3) клоп - водомірка                                    в) клітинним соком рослин

4) джміль садовий                                    г) комарами й водомірками

                                   д) імаго не живиться зовсім

 

9. Дати визначення слову « гельмінтози – це…» (1 бал)

III рівень (Максимальна кількість балів – 2)

 

10. Скласти цикл розвитку бичачого ціп’яка.

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 листопада 2019
Переглядів
1862
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку