І. Початковий та середній рівні
За правильне виконання завдань з 1 до 4 - по 0,5 бала.
1. Укажіть назву початкової частини народної думи:
а) зав'язка; б) славослів'я; в) зачин (заспів, заплачка); г) пролог.
2. Домінуюча ідея у “Слові о полку Ігоревім”:
а) віддане кохання Ярославни до Ігоря;
б) поділ землі Руської між братами Ігорем і Всеволодом;
в) захист рідної землі від народу-загарбника;
г) захист природних ресурсів.
3. Яку актуальну й донині ідею висунув Г. Сковорода:
а) “сродної праці”;
б) “праці за можливостями, винагородою та потребою”;
в) “праці до сьомого поту”.
4. Укажіть, що описано в наведеному уривку з “Енеїди” І. Котляревського:
Були там чесні пустомолки,
Що стали весь святий закон,
Молилися без остановки
І били сот по п’ять поклон,
Як в церкві між людьми стояли
І головами все хитали;
Як же були на самоті,
То молитовники хавали,
Казились, бігали, скакали
І гірше дещо в темноті.
а) пекло, б) суд; в) рай.
5. Установіть відповідність між письменником і його вкладом в нову
українську літературу:
1). Іван Котляревський а) “батько нової української прози”;
2). Г. Квітка-Основ’яненко б) зачинатель нової української літератури; (1б.)
6. Розмістіть сюжетні компоненти твору Г.Квітки-Основ’ненка “Маруся” в
порядку їх розміщення у творі:
а) Смерть Василя;
б) Сватання Василя до Марусі;
в) Розмова Василя з Наумом Дротом щодо одруження;
г) Хвороба і смерть Марусі;
ґ) Василь на заробітках;
д) Знайомство Василя і Марусі. (2б.)
ІІ. Достатній рівень
За правильне виконання завдань 7 і 8 – по 2 бали.
7. Дайте визначення:
Байка – це... Навести особливості байок Г. Сковороди.
8. Зробіть ідейно-художній аналіз пісні «Цвіте терен, цвіте терен»
ІІІ. Високий рівень
9. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
а) Образ Наталки Полтавки за однойменною драмою Івана Котляревського.
б) За афоризмом Г. Сковороди: «Шукаємо щастя по країнах, століттях, а воно скрізь і завжди з нами.» (3б.)