Дата:_____________ Клас:________ Прізвище, ім’я: _____________________________ |
І варіант
І рівень (по 0,5 б.)
1. Наука про закономірності спадковості та мінливості організмів:
а) генетика; б) фармакогенетика; в) геноміка; г) цитологія.
2. Ділянка структурних генів, що кодують спадкову інформацію називається:
а) спейсер; б) енхенсер; в) екзони; г) інтрони.
3. У нормі каріотип людини складається з скількох хромосом:
а) 45; б) 44; в) 46; г) 47.
4. Як називаються речовини, що знижують частоту мутацій:
а) мутагени; б) комутагени; в) антимутагени; г) хімічні мутагени.
5. Приклад генної хвороби:
а) синдром Тернера; б) синдром Патау; в) синдром Дауна; г) міопія.
6. Схрещування батьківських особин, які різняться за однією парою альтернативних проявів ознак:
а) моногібридне; б) дигібридне; в) полігібридне; г) реципрокне.
ІІ рівень (4 б.)
1) Генотип |
а) здатність набувати нових ознак у процесі індивідуального розвитку. |
||
2) Фенотип |
б) сукупність усіх генів організму,що одержані від батьків. |
||
3) Мінливість |
в) особливість організму,що існує в усіх проявах. |
||
|
г) ознаки та властивості організму,які є результатом взаємодії генотипу з умовами зовнішнього середовища. |
||
|
|
||
2. Пояснити терміни: (2 б.)
Геном - це_________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Комбінаційна мінливість - це ____________________________________________
_________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
3. Які групі крові можуть бути у дітей, як що у матері ІІ група крові, а у батька ІІІ? (1 б.)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
|
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІІ Рівень (2 б.)
IV рівень (3 б.)
Розв’яжіть задачу.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка ___________________
Дата:_____________ Клас:________ Прізвище, ім’я: _____________________________ |
ІІ варіант
І рівень (по 0,5 б.)
1. Термін «генетика» запропонував:
а) Г.Мендель; б) В.Бетсон; в) К. Корренсон; г) Е.Чермаком.
2. Ділянка структурних генів,що не кодують спадкову інформацію називається:
а) спейсер; б) енхенсер; в) екзони; г) нітрони.
3. Яка норма аутосом у каріотипі людини:
а) 46; б) 44; в) 47; г) 45.
4. Шкідливий вплив мутагенів підсилюють деякі речовини, що називаються:
а) мутагени; б) комутагени; в) антимутагени; г) хімічні мутагени.
5. Приклад хромосомної хвороби:
а) синдром Тернера; б) альбінізм; в) дальтонізм; г) міопія.
6.Схрещування батьківських особин,які різняться за трьома і більше парою альтернативних проявів ознак:
а) моногібридне; б) дигібридне; в )полігібридне; г) реципрокне.
ІІ рівень (4 б.)
1.Модифікаційна |
А. Набуті ознаки можуть успадковуватися. |
2.Комбінативна |
Б. Нові поєднання алелів у генотипі нащадків. |
3.Мутаційна |
В. Набуті зміни можуть зникати протягом життя особин. |
|
Г. Одночасний прояв усіх алель них генів у фенотипі. |
|
|
2. Пояснити терміни (2б.)
Ген - це_____________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Модифікаційна мінливість - це __________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
3. Які групі крові можуть бути у дітей, як що у матері І група крові, а у батька ІV? (1 б.)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV рівень(3 б.)
Розв’яжіть задачу.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Оцінка ____________________