Контрольна робота "Спадковість і мінливість"

Про матеріал
Контрольна робота розділена на рівні,розрахована на різний рівень знань учнів.
Перегляд файлу

Дата:_____________  Клас:________  Прізвище, ім’я:   _____________________________

І варіант

І рівень (по 0,5 б.)

1. Наука про закономірності спадковості та мінливості організмів:

    а) генетика;  б) фармакогенетика;  в) геноміка; г) цитологія.

2. Ділянка структурних генів, що кодують спадкову інформацію називається:

а) спейсер; б) енхенсер; в) екзони; г) інтрони.

3. У нормі каріотип людини складається з скількох хромосом:

    а) 45; б) 44; в) 46; г) 47.

4. Як називаються речовини, що знижують частоту мутацій:

а) мутагени; б) комутагени;  в) антимутагени;   г) хімічні мутагени.

5. Приклад генної хвороби:

а) синдром Тернера; б) синдром Патау; в) синдром Дауна; г) міопія.

6. Схрещування батьківських особин, які різняться за однією парою альтернативних проявів ознак:

а) моногібридне; б) дигібридне; в) полігібридне; г) реципрокне.

ІІ рівень (4 б.)

1.  Установіть відповідність між бактеріями та їхнім окисненням сполук: (1 б.)

1) Генотип                             

          а) здатність набувати нових ознак у процесі індивідуального розвитку.

2) Фенотип

          б) сукупність усіх генів організму,що одержані від батьків.

3) Мінливість

          в) особливість організму,що існує в усіх проявах.

 

          г) ознаки та властивості організму,які є результатом взаємодії генотипу з умовами зовнішнього середовища.

 

 

2. Пояснити терміни: (2 б.)

Геном - це_________________________________________________________________

­­­­­­­­­___________________________________________________________________________

Комбінаційна мінливість - це   ____________________________________________­­­­

_________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

3. Які групі крові можуть бути у дітей, як що у матері ІІ група крові, а у батька ІІІ? (1 б.)

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІІІ Рівень (2 б.)

Охарактеризуйте ІІ закон Менделя.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

IV рівень (3 б.)

Розв’яжіть задачу.

У людини кароокість домінує над блакитністю, а праворукість над ліворукістю. Кароокий лівша одружився з блакитноокою жінкою правшею. У них народилася блакитноока дитина - лівша. Визначте генотип матері, батька й дитини.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка ___________________

 

Дата:_____________  Клас:________  Прізвище, ім’я:   _____________________________

ІІ варіант

І рівень (по 0,5 б.)

1. Термін «генетика» запропонував:

    а) Г.Мендель;  б) В.Бетсон;  в) К. Корренсон; г) Е.Чермаком.

2. Ділянка структурних генів,що не кодують спадкову інформацію називається:

а) спейсер; б) енхенсер; в) екзони; г) нітрони.

3. Яка норма аутосом у каріотипі людини:

    а) 46; б) 44; в) 47; г) 45.

4. Шкідливий вплив мутагенів підсилюють деякі речовини, що називаються:

а) мутагени; б) комутагени;  в) антимутагени;  г) хімічні мутагени.

5. Приклад хромосомної хвороби:

а) синдром Тернера; б) альбінізм; в) дальтонізм; г) міопія.

6.Схрещування батьківських особин,які різняться за трьома і більше парою альтернативних проявів ознак:

а) моногібридне; б) дигібридне; в )полігібридне; г) реципрокне.

ІІ рівень (4 б.)

1. Установіть відповідність: (1 б.)

1.Модифікаційна

А. Набуті ознаки можуть успадковуватися.

2.Комбінативна

Б. Нові поєднання алелів у генотипі нащадків.

3.Мутаційна

В. Набуті зміни можуть зникати протягом життя особин.

 

Г. Одночасний прояв усіх алель них генів у фенотипі.

 

 

2. Пояснити терміни (2б.)

Ген - це_____________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Модифікаційна мінливість - це ___________________________________________­­­­­­­­­­­­­­_______

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

 

 

3.  Які групі крові можуть бути у дітей, як що у матері І група крові, а у батька ІV? (1 б.)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІІІ Рівень (2 б.)

Охарактеризуйте ІІІ закон Менделя.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

IV рівень(3 б.)

Розв’яжіть задачу.

У людини кароокість домінує над блакитним кольором очей. Праворукість над ліворукістю. Гени обох ознак містяться в різних хромосомах. Які ознаки будуть мати діти, якщо їхні батькі - кароокі, праворукі і гетерозиготні за обома ознаками?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                                                                    Оцінка ____________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.8
Відповідність темі
4.0
Загальна:
3.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Сулік Оксана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ільчишин Андрій
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  3. Дмитрий Гуцело
    как посмотреть ответы?
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
  4. Tarkowska Hanna
    І варіант, ІІ рівень, 1 питання є помилка неуважності. А взагалі - хороша робота, дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. савчук галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
До підручника
Біологія (профільний рівень) 10 клас (Межжерін С.В., Межжеріна Я.О., Коршевнюк Т.В.)
Додано
26 березня 2019
Переглядів
23341
Оцінка розробки
3.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку