КОНТРОЛЬНА РОБОТА
ТЕМА: Сталий розвиток та раціональне природокористування.
№ з.п. |
Запитання та завдання |
Кільк. балів |
|||||||||||||||
початковий І рівень навчальних досягнень учнів, 1 -3 бали |
|||||||||||||||||
1 |
До глобальних екологічних проблем у світі НЕ належить: |
0,5 |
|||||||||||||||
|
А |
зміна глобального клімату |
В |
деградація земель |
|
||||||||||||
Б |
воєнні конфлікти у світі
|
Г |
скорочення біорізноманіття |
||||||||||||||
2 |
|
Зас до з |
мічення довкілля склом, пластиком, цегляними рештками належить абруднення: |
0,5 |
|||||||||||||
А |
біологічного |
В |
механічного |
|
|||||||||||||
Б |
хімічного |
Г |
фізичного |
||||||||||||||
3 |
|
Тва А |
рини занесені до Червоної книги України:
|
0,5 |
|||||||||||||
4 |
|
Засо А |
лення ґрунтів може бути наслідком: невдалої меліорації В надмірного випасання худоби |
0,5 |
|||||||||||||
Б |
вітрової ерозії |
Г |
вирубування лісів |
|
|||||||||||||
5 |
|
Обе |
ріть інвазійний вид рослин в Україні: |
0,5 |
|||||||||||||
А |
яблуня лісова |
В |
липа серцелиста |
|
|||||||||||||
Б |
амброзія полинолиста |
Г |
конюшина звичайна |
||||||||||||||
6 |
|
До б А |
іологічного забруднення гідросфери належить: забруднення глиною В розлив нафти |
0,5 |
|||||||||||||
Б |
цвітіння води |
Г |
потрапляння мийних засобів |
|
|||||||||||||
|
середній ІІ рівень навчальних досягнень учнів, 4 -6 балів |
||||||||||||||||
7 |
|
1 |
|||||||||||||||
1 водна ерозія 2 засолення 3 вітрова ерозія
|
1 браконьєрство 2 хімічне забруднення 3 неправильне землекористування |
1 атмосфера 2 літосфера 3 гідросфера |
|
||||||||||||||
8 |
Установіть відповідність між наслідками забруднення атмосфери та чинниками, які їх спричиняють: |
|
2 |
||||||||||||||
|
1 парниковий ефект |
А. пестициди |
|||||||||||||||
2 кислотні дощі |
Б. вуглекислий газ, метан і водяна пара |
||||||||||||||||
3 смог |
В. оксиди Сульфуру і Нітрогену |
||||||||||||||||
4 руйнування озонового шару |
Г. фреони та польоти реактивних літаків |
||||||||||||||||
|
Д. зростання вмісту СО2 |
||||||||||||||||
|
достатній ІІІ рівень навчальних досягнень учнів, 7 -9 балів |
|
|||||||||||||||
9 |
Поясніть у чому полягає необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля. |
|
1,5 |
||||||||||||||
10 |
Розгляньте малюнок. Опишіть проблему, її причини та наслідки.
|
|
1,5 |
||||||||||||||
|
високий IV рівень навчальних досягнень учнів, 10-12 балів |
|
|||||||||||||||
11 |
Проаналізуйте, які види забруднення є найбільш поширеними у вашому регіоні, і визначте їхні основні джерела. |
|
3 |
||||||||||||||
ТЕМА: Сталий розвиток та раціональне природокористування.
IІ варiант
№ з.п. |
Запитання та завдання |
Кільк. балів |
|||||||||||||||
|
початковий І рівень навчальних досягнень учнів, 1 -3 бали |
||||||||||||||||
1 |
До глобальних екологічних проблем у світі НЕ належить: |
0,5 |
|||||||||||||||
|
А |
стихійні лиха |
В |
загроза продовольчій безпеці |
|
||||||||||||
Б |
затори на дорогах
|
Г |
забруднення довкілля |
||||||||||||||
2 |
|
До А Б |
фізичних забруднень НЕ належить:
|
0,5 |
|||||||||||||
3 |
|
Рос А |
лини занесені до Червоної книги України:
|
0,5 |
|||||||||||||
4 |
|
Еро |
зія ґрунтів може бути наслідком: |
0,5 |
|||||||||||||
А |
розливу паливних матеріалів |
В |
надмірного випасання худоби |
|
|||||||||||||
Б |
використання пестицидів |
Г |
створення лісосмуг |
||||||||||||||
5 |
|
Наз |
віть тварину з Чорного списку: |
0,5 |
|||||||||||||
А |
морська корова |
В |
морський кит |
|
|||||||||||||
Б |
морський слон |
Г |
морський леопард |
||||||||||||||
6 |
|
До м А |
еханічного забруднення гідросфери належить: забруднення глиною В розлив нафти |
0,5 |
|||||||||||||
Б |
цвітіння води |
Г |
потрапляння мийних засобів |
|
|||||||||||||
|
|
середній ІІ рівень навчальних досягнень учнів, 4 -6 балів |
|||||||||||||||
7 |
|
1 |
|||||||||||||||
1. елодея канадська 2. амброзія полинолиста 3. водяний гіацинт |
1. евтрофікація водойм 2. ерозія грунтів 3. біологічна інвазія |
1 пилковий поліноз 2 харчові отруєння 3 нервові розлади |
|
||||||||||||||
8 |
Установіть відповідність між наслідками забруднення атмосфери та чинниками. які їх спричиняють: |
|
2 |
||||||||||||||
|
1 парниковий ефект |
А. викиди вихлопних газів |
|||||||||||||||
2 озонові діри |
Б. високий вміст вуглекислого газу |
||||||||||||||||
3 смог |
В. викиди кислотних оксидів |
||||||||||||||||
4 кислотні дощі |
Г. вплив фторвуглуводнів |
||||||||||||||||
|
Д. ерозія ґрунтів |
||||||||||||||||
|
достатній ІІІ рівень навчальних досягнень учнів, 7 -9 балів |
|
|||||||||||||||
9 |
Охарактеризуйте основні принципи природокористування в контексті сталого розвитку. |
|
1,5 |
||||||||||||||
10 |
Розгляньте малюнок. Опишіть проблему, причини та наслідки даного явища.
|
|
1,5 |
||||||||||||||
|
високий IV рівень навчальних досягнень учнів, 10-12 балів |
|
|||||||||||||||
11 |
Проаналізуйте, які види забруднення є найбільш поширеними в Україні вцілому, визначте їхні основні джерела. |
|
3 |
||||||||||||||