Контрольна робота "Текст"

Про матеріал
5. Заголовок тексту передає (0,5 б) А тему Б ідею В мікротему Г основну думку 6. Напишіть, який вид міжфразового зв’язку між 10-14 реченнями (3 абзац), намалюйте схему. (2 б) 7. Визначте засоби міжфразового зв’зку між 10-14 реченнями (3 абзац). (2 б)
Перегляд файлу

Контрольна роботаНачало формы

Текст як одиниця мовлення

9 клас

І варіант

Мурали Києва

(1–4) За кілька останіх років митці прекрасили зовнішні стіни Київських будівель десятками яскравих, і масштабних малюнків – муралів. Талановиті художники з україни іспанії аргентини австралії ,та франції оживили урбаністичний пийзаж столиці захоплевими картинами. Неймовірні портрети, пейзажі, й абстракції не лише тішать око своїми барвами та майстерністю виконаня. Вони покликані привернути увагу доважливих тем і нагальних проблем: бородьби Українців за свободу й гіднісьть загрози глобального потепліня видатних особистостей тощо.

(5-9) Мурали – один із різновидів сучасного вуличного живопису. Від звичайних графіті їх відрізняють зміст і масштабність. На думку багатьох, це справжні витвори мистецтва. Традиція стінопису в Києві як зовні, так і всередині будівель не нова. Зокрема, 1979 року відома майстриня петриківського розпису Марфа Тимченко разом із чоловіком Іваном Скицюком і дочкою Оленою створили ілюстрації майже до 50 казок у магазині іграшок «Казка».

(10–14) Сьогодні особливої популярності набули патріотичні картини. Найбільші з них можна побачити на Андріївському узвозі та на вулиці Боричів Тік. Їхнім автором є відомий стритарт художник із Франції Жульєн Маллан. На стіні п’ятиповерхової споруди зображено українку, її портрет доповнює пейзаж стародавнього Києва з украпленнями малюнків визначних пам’яток. Цей же майстер розписав будинок на вулиці Ольгинській: підлітки в одязі національних кольорів сидять спинами одне до одного й тримають ланцюг із підвіскою у вигляді українського герба.

(15–17) На стінописі «Я люблю Україну» зображено людину у вишиванці, долоні якої на тлі українського прапора складені у формі серця. Побачити малюнок можна у Виноградному провулку на Печерську. Цей патріотичний живопис створила команда «Uptown Team» – Максим Калмиков та Володимир Загородній із Вишгорода.

За О. Агарковою

 

 

 

 

 

 

  1. Спишіть 1-4 речення, виправивши орфографічні та пунктуаційні помилки (6 б.)
  2. У тексті НЕМАЄ мікротеми                            (0,5 б)

А мета сучасних стінописів;

Б закордонний досвід використання муралів;

          В тематика столичних настінних малюнків;

          Г історія виникнення вуличного живопису.

  1. Речення На стінописі «Я люблю Україну» зображено людину у вишиванці долоні якої на тлі українського прапора складені у формі серця  - це                                                         (0,5 б)

А складнопідрядне з підрядним з’ясувальним;

Б складнопідрядне з підрядним означальним;

В складнопідрядне з підрядним обставинним;

Г просте речення.

  1. Складним безсполучниковим реченням є       (0,5 б)

  А Цей патріотичний живопис створила команда «Uptown Team» –                Максим Калмиков та Володимир Загородній із Вишгорода.

            Б Їхнім автором є відомий стритарт художник із Франції Жульєн Маллан.  

            В Вони покликані привернути увагу до важливих тем і нагальних проблем: боротьби українців за свободу й гідність, загрози глобального потепління, видатних особистостей тощо.

           Г На стіні п’ятиповерхової споруди зображено українку, її портрет доповнює пейзаж стародавнього Києва з украпленнями малюнків визначних пам’яток.

  1. Заголовок тексту передає                                 (0,5 б)

А тему          Б ідею          В мікротему            Г основну думку

  1. Напишіть, який вид міжфразового зв’язку між 10-14 реченнями (3 абзац), намалюйте схему.                                        (2 б)
  2.  Визначте засоби міжфразового зв’зку між 10-14 реченнями (3 абзац).                                                           (2 б)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна роботаНачало формы

Текст як одиниця мовлення

9 клас

ІІ варіант

Правила «доброго троля»

(1–3) Кілька років тому в нашому місці запрацювала «гаряча лінія» що дала змогу швидко комунікувати з владою для залагодженя різно-манітних проблем. Щойно цей контакний центр почав функціонувати, я стала його постійною клієнткою. За допомогою звінків вдавалося відновлювати обгорілі ліфти освітленя асвальтове покритя й просто змушувати чиновників діяти.

(4–5) Кожна не вилика перемога з слухавкою в руках окрилювала й на давала сил рухатися далі. В цій взаїмодії з посадовцями була яакась магія: як громадянка я могла повідомити що не все гаразд, і вони риагували: від писували телифонували й римонтували.

(6–6) Щоправда, з часом «гаряча лінія» дещо «охолола» й почала «реагувати» гірше, а я стала рідше телефонувати, зокрема через брак перемог над бюрократією, але все ж не опускала рук.

(7–8) За останні півроку я скаржилася на бухгалтерку, що курить у приміщенні РЕО, на незручний графік прийому паспортиста, на паркування автомобілів поряд з пам’ятником Леонідові Бикову… А влада, звісно ж, «реагувала»…

(9–11) У відповідях мене інформували, що сигаретного диму я не відрізняю від запаху зварювання, що паспортист дуже зайнятий, а паркування на газонах заборонено. Часом здавалося, що чиновники просто знущаються. Тож планувала написати нищівну статтю про бездіяльність такої «гарячої лінії», але сьогодні передумала й вирішила розповісти про інше: мою громадську активність не зведено нанівець.

(12–17) Причиною такої зміни стало те, що, проходячи повз пам’ятник Бикову, нарешті побачила омріяні клумби, які роблять під’їзд до нього неможливим і захищають майданчик від руйнування. Хай хоч і через три місяці, але мої скарги, де я повідомляла, що водії, заїжджаючи за постамент, перетворюють  територію навколо нього на розбиту сільську дорогу, таки подіяли! Це нічого, що на перше звернення посадовці відповіли, що залишати автівки на газоні заборонено й про це встановлено додаткові знаки (які там так і не з’явилися, а машини все продовжували нищити зелені насадження). Це нічого, що після другого сигналу мене «відфутболили» до патрульної поліції. Це все нічого... Головне, що перед пам’ятником таки облаштували квітники, які зупиняють «героїв» паркування...

(18–19) Велика ця перемога чи мала – не так суттєво. Вона важлива, бо унаочнює істину: відчиняють тому, хто стукає...

        За А. Леухіною

  1. Спишіть 1-5 речення, виправивши орфографічні та пунктуаційні помилки (6 б.)
  2. У тексті НЕ розкрито мікротеми

А потенціал міської «гарячої лінії» щодо залагодження проблем у місті;

Б правила ведення постійної комунікації з офіційними органами;

В страх громадян боротися за свої права на чисте й упорядковане місто;

Г інертність бюрократичної владної машини під час залагодження проблем.

  1. Речення Щойно цей контакний центр почав функціонувати, я стала його постійною клієнткою.  - це                                                         (0,5 б)

А складнопідрядне з підрядним з’ясувальним;

Б складнопідрядне з підрядним означальним;

В складнопідрядне з підрядним обставинним;

Г просте речення.

  1.  Складним реченням з кількома підрядними частинами є       (0,5 б)

А  Кожна невелика перемога зі слухавкою в руках окрилювала й надавала сил рухатися далі.

Б За останні півроку я скаржилася на бухгалтерку, що курить у приміщенні РЕО, на незручний графік прийому паспортиста, на паркування автомобілів поряд з пам’ятником Леонідові Бикову…

          В А влада, звісно ж, «реагувала»…

          Г Причиною такої зміни стало те, що, проходячи повз пам’ятник Бикову, нарешті побачила омріяні клумби, які роблять під’їзд до нього неможливим і захищають майданчик від руйнування.

  1. Заголовок тексту передає                                 (0,5 б)

А тему          Б ідею          В мікротему            Г основну думку

  1. Напишіть, який вид міжфразового зв’язку між 12-17 реченнями (5 абзац), намалюйте схему.                                        (2 б)
  2.  Визначте засоби міжфразового зв’зку між 12-17 реченнями (3 абзац).                                                                         (2 б)                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Вакулко Галина
Додано
18 жовтня
Переглядів
5
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку