Контрольна робота "Ти знаєш, що ти - людина?"

Про матеріал
Контрольна робота містить завдання для учнів 7-х класів з української літератури з розділу "Ти знаєш, що ти - людина?"
Перегляд файлу

Контрольна робота «Ти знаєш, що ти – людина?»

І варіант

1. Лауреатом Державної премії імені Т.Шевченка був/була 

А В.Симоненко

Б М.Павленко

В Олег Ольжич 
Г Л.Пономаренко

2. Автором творів «Як дожити до ста», Півтора бажання», Домовичок із палітрою» є 

А В.Симоненко

Б М.Павленко

В Олег Ольжич
Г Л.Пономаренко

3. У доробку якого автора є казки, оповідання, поезії, новели?

А В.Симоненко

Б М.Павленко

В Олег Ольжич
Г Л.Пономаренко

4.  Кульмінацією твору «Русалонька із 7-В…» є 

А у квартирі поверхом нижче відбуваються якісь дивні речі 

Б під час приготування до весілля Софійка в старій прабабу синій шафі знаходить сімейну реліквію – коралі

В під час знайомства з майбутнім чоловіком тітоньки Сніжани виявляється, що коралі зникли. Г Софійка дізнається, що коралі в неї украв Вадим Кулаківський.

5. У творі «Русалонька із 7-В» порушуються всі проблеми, ОКРІМ:

А відповідальність за власні вчинки

Б перші почуття

В підлітки та сім’я

Г матеріальні статки та духовні цінності

Д розлука із сім’єю

6.  Експозицією твору «Гер переможений» є

А полонені німці зводили будинки

Б ставлення Фрідріха до українських дітей, жінок-вдів

В хвороба, а потім самогубство Фрідріха

Г  знайдена в стіні квартири фотокартка з двома дівчатками — згадка про полоненого німця.

7. «Мріють крилами ... лебеді», «сиплють ночі ... зорі», «заглядає ...  казка сивими очима» - у цих рядках використано художній засіб

А порівняння

Б персоніфікацію

В анафору

Г епітет

Д алегорію

8. До малих епічних форм належить твір 

А «Лебеді материнства»

Б «Гер переможений»

В «Гей, нові Колумби й Магеллани»

Г «Русалонька із 7-В»

9. Хто був зображений на фотокартці, яку німець Фрідріх любив показувати усім (за твором  «Гер переможений»)?

А він у молодості;

Б його дружина; 

В його син; 

Г його дочки.

10. Події, описані у творі «Гер переможений», відбуваються:

А у часи Другої світової війни;

Б у довоєнні роки;

Г у часи першої світової війни;                       

Д у повоєннічаси.

11. Які чарівні речі були в домі у Софійки з твору  «Русалонька із 7-в, або Прокляття роду Кулаківських»?

А коралі та шафа; 

Б коралі та скриня; 

В скриня та шафа; 

Г шапка-невидимка та коралі.

12. Як звали нареченого Сніжани, у якого була своя сім’я, брехня про яку і стала на заваді шлюбу (за твору «Русалонька із 7-в, або прокляття роду Кулаківських»)?

А Вадим; 

Б Олександр;

В Валентин; 

Г Сергій Пустельник.

13. У кого Гордій Кулаківський видурив маєтності кількох родів?

А. Міщенка.

Б. Жуковського. 

В. Старосвітського 

Г.  Мічурина.

14. Врятування якої героїні стало запорукою спасіння роду Кулаківських?

А Катерини;  

 Б Франі;   

В Горпини;   

Г Клави.

15. У творі «Лебеді материнства» якими очима заглядає в шибку казка?

А синіми;     

Б зеленими;  

В  карими;  

Г сивими 

16. Яким словом автор  підкреслює неповторність кожної людини в творі «Ти знаєш, що ти   — людина?»

А інша;  

Б особлива;  

В єдина;  

Г чарівна

 

17. Установіть відповідність між автором та його твором

А В.Симоненко

Б М.Павленко

В Л.Костенко
Г Л.Пономаренко

А «Скарб»

Б «Гер переможений»

В «Русалонька із 7-В…»

Г «Ти знаєш, що ти – людина?»

Д «Крила»

18. Установіть відповідність між ідеєю твору та його назвою

1 «Русалонька із 7-В»

2 «Гей, нові Колумби й Магеллани»

3 «Гер переможений»

4 «Ти знаєш, що ти – людина?»

А уславлення доброти та працелюбства семикласниці, її активної життєвої позиції, засудження зла та несправедливості.

Б заклик матері для сина: батьківщина, як мати, - єдина.

В заклик раціонально використовувати час, відведений на життя, поспішати жити.

Г засудження війни, жорстокості; уславлення гуманізму, чуйності, доброти.

Д  смисл життя людини — пошуки, мандри, прагнення самоствердитися; заперечення байдужості, пасивності.

19. Установіть відповідність між жанром та твором

1 «Лебеді материнства»

2 «Гер переможений»

3 «Гей, нові Колумби й Магеллани»

4 «Русалонька із 7-В»

А ліричний вірш

Б оповідання

В колискова

Г повість - казка

Д новела

20. Установіть відповідність між героєм та його характеристикою/цитатою

1.Вадим

2. Сашко

3. Софійка

4. Пустельник

А «Я й собі колись за Русалонькою побивалась і не терпіла казок із поганим кінцем. Якби моя воля – видала б закон: заборонити нещасливі фінали в казках!»

Б «Занудьговано колупав носком святкового босоніжка пилюку й раз по раз діловито поглядав то на руку, де в людей буває годинник і де в нього його не було, то на Софійчин балкон»

В «Друге літо над’їжджає в село, малює. Живе на околиці, в хатині якогось знайомого. Дивакуватий, ні з ким не знається …»

Г «Ії мрія – аби під ноги кидали букети …лілей, білих садових лілей, яких найбільше любила з дитинства!»

Д «Предок лиш бабки висилає, а сам чортзна-де. Мати сто років не з’являється. Кентуюсь біля старої – до живих печінок дістала».

21. Установіть відповідність між образом та твором

1 мавки, верби, тополі

2 фотокартка, квітка

3 якорі, вітри, кораблі

4 очі, муки, усмішка

А «Гей, нові Колумби  й Маггеллани»

Б «Ти знаєш, що ти – людина?»

В «Крила»

Г  «Лебеді материнства»

Д «Гер переможений»

22. Установіть відповідність між визначенням та поняттям 

1 ліричний твір

2 оповідання

3 повість

4 новела

А це невеликий за розміром твір з чітким сюжетом, незначною кількістю персонажів, у якому відтворено події обмеженого проміжку часу

Б художній твір, у якому через образ ліричного героя висловлюються авторські думки, емоції, почуття

В розповідний прозовий твір, більший за обсягом від оповідання, менший від роману, що має однолінійний сюжет, головних і другорядних персонажів

Г великий і складний за будовою епічний прозовий твір, у якому широко охоплені життєві події, глибоко розкривається історія формування характерів багатьох персонажів

Д один із видів епічних творів, з надзвичайною стислістю у викладі, напруженістю розвитку сюжету, несподіваністю розв'язки; властивий глибокий психологізм у розкритті внутрішнього світу персонажів.

 

23.Установіть відповідність між уривком з твору та його автором

1 «Ти знаєш, що ти – людина?»

2 «Гей, нові Колумби й Магеллани»

3 «Лебеді материнства»

4 «Чайка на крижині»

 

А Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди

Добрі, ласкаві й злі.

 

Б Україно! Доки жити буду,
Доти відкриватиму тебе.

 

В — Дивна людино! Я ж маю крила,
Нащо крилатим ґрунт під ногами?

 

Г В цьому, напевно, правда пташина…
А як же людина? А що ж людина?


Д За тобою завше будуть мандрувати 

Очі материнські і білява хата.

 

24. Установіть відповідність між засобом виразності та прикладом 

1«б’ються груди», «вітер… не остудить».

2«Мрійництво! Жаго моя! Живи!»,

3«рідний народ», «духовні острови», «вітри тужаві».

4"Кличуть нас у мандри океани, Бухту спокою облизує прибій».

А анафора

Б метафори

В епітети

Г риторичні оклики

Д протиставлення

 

 

 

 

 

Відповіді:

1

А

13

А

2

Б

14

А

3

А

15

Г

4

В

16

В

5

Д

17

ГВДБ

6

А

18

АДГВ

7

Б

1 9

ВДАГ

8

Б

20

ДБГВ

9

Г

21

ГДАБ

10

Г

22

БАВД

11

А

23

АБДВ

12

Г

24

БГВД

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Осадчук Наталія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 червня 2020
Переглядів
11422
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку