Контрольна робота "Ти знаєш, що ти - людина?"

Про матеріал
Використовувати після вивчення творчості Т.Шевченка, В.Симоненка у сьомих класах
Перегляд файлу

Контрольна робота «Ти знаєш, що ти – людина?

1. Лауреатом Державної премії імені Т.Шевченка був/була 

А В.Симоненко

Б М.Павленко

В Олег Ольжич 
Г Л.Пономаренко

2. Автором твору «Гей, нові Колумби й Магеллани» є 

А В.Симоненко

Б М.Павленко

В Олег Ольжич
Г Л.Пономаренко

3. У доробку якого автора є казки, оповідання, поезії, новели?

А В.Симоненко

Б М.Павленко

В Олег Ольжич
Г Л.Пономаренко

4.  Кульмінацією твору «Русалонька із 7-В…» є 

А у квартирі поверхом нижче відбуваються якісь дивні речі 

Б під час приготування до весілля Софійка в старій прабабу синій шафі знаходить сімейну реліквію – коралі

В під час знайомства з майбутнім чоловіком тітоньки Сніжани виявляється, що коралі зникли. Г Софійка дізнається, що коралі в неї украв Вадим Кулаківський.

5. У творі «Русалонька із 7-В» порушуються всі проблеми, ОКРІМ:

А відповідальність за власні вчинки

Б перші почуття

В підлітки та сім’я

Г матеріальні статки та духовні цінності

Д розлука із сім’єю

6.  Експозицією твору «Гер переможений» є

А полонені німці зводили будинки

Б ставлення Фрідріха до українських дітей, жінок-вдів

В хвороба, а потім самогубство Фрідріха

Г  знайдена в стіні квартири фотокартка з двома дівчатками — згадка про полоненого німця.

7. «Мріють крилами ... лебеді», «сиплють ночі ... зорі», «заглядає ...  казка сивими очима» - у цих рядках використано художній засіб

А порівняння

Б персоніфікацію

В анафору

Г епітет

Д алегорію

8. До малих епічних форм належить твір 

А «Лебеді материнства»

Б «Гер переможений»

В «Гей, нові Колумби й Магеллани»

Г «Русалонька із 7-В»

9. Хто був зображений на фотокартці, яку німець Фрідріх любив показувати усім (за твором  «Гер переможений»)?

А він у молодості;

Б його дружина; 

В його син; 

Г його дочки.

10. Події, описані у творі «Гер переможений», відбуваються:

А у часи Другої світової війни;

Б у довоєнні роки;

Г у часи першої світової війни;                       

Д у повоєннічаси.

11. Які чарівні речі були в домі у Софійки з твору  «Русалонька із 7-в, або Прокляття роду Кулаківських»?

А коралі та шафа; 

Б коралі та скриня; 

В скриня та шафа; 

Г шапка-невидимка та коралі.

12. Як звали нареченого Сніжани, у якого була своя сім’я, брехня про яку і стала на заваді шлюбу (за твору «Русалонька із 7-в, або прокляття роду Кулаківських»)?

А Вадим; 

Б Олександр;

В Валентин; 

Г Сергій Пустельник.

13. У кого Гордій Кулаківський видурив маєтності кількох родів?

А. Міщенка.

Б. Жуковського. 

В. Старосвітського 

Г.  Мічурина.

14. Врятування якої героїні стало запорукою спасіння роду Кулаківських?

А Катерини;  

 Б Франі;   

В Горпини;   

Г Клави.

15. У творі «Лебеді материнства» якими очима заглядає в шибку казка?

А синіми;     

Б зеленими;  

В  карими;  

Г сивими 

16. Яким словом автор  підкреслює неповторність кожної людини в творі «Ти знаєш, що ти   — людина?»

А інша;  

Б особлива;  

В єдина;  

Г чарівна

 

17. Установіть відповідність між автором та його твором

А В.Симоненко

Б М.Павленко

В Л.Костенко
Г Л.Пономаренко

А «Скарб»

Б «Гер переможений»

В «Русалонька із 7-В…»

Г «Ти знаєш, що ти – людина?»

Д «Крила»

18. Установіть відповідність між ідеєю твору та його назвою

1 «Русалонька із 7-В»

2 «Гей, нові Колумби й Магеллани»

3 «Гер переможений»

4 «Ти знаєш, що ти – людина?»

А уславлення доброти та працелюбства семикласниці, її активної життєвої позиції, засудження зла та несправедливості.

Б заклик матері для сина: батьківщина, як мати, - єдина.

В заклик раціонально використовувати час, відведений на життя, поспішати жити.

Г засудження війни, жорстокості; уславлення гуманізму, чуйності, доброти.

Д  смисл життя людини — пошуки, мандри, прагнення самоствердитися; заперечення байдужості, пасивності.

19. Установіть відповідність між жанром та твором

1 «Лебеді материнства»

2 «Гер переможений»

3 «Гей, нові Колумби й Магеллани»

4 «Русалонька із 7-В»

А ліричний вірш

Б оповідання

В колискова

Г повість - казка

Д новела

20. Установіть відповідність між героєм та його характеристикою/цитатою

1.Вадим

2. Сашко

3. Софійка

4. Пустельник

А «Я й собі колись за Русалонькою побивалась і не терпіла казок із поганим кінцем. Якби моя воля – видала б закон: заборонити нещасливі фінали в казках!»

Б «Занудьговано колупав носком святкового босоніжка пилюку й раз по раз діловито поглядав то на руку, де в людей буває годинник і де в нього його не було, то на Софійчин балкон»

В «Друге літо над’їжджає в село, малює. Живе на околиці, в хатині якогось знайомого. Дивакуватий, ні з ким не знається …»

Г «Ії мрія – аби під ноги кидали букети …лілей, білих садових лілей, яких найбільше любила з дитинства!»

Д «Предок лиш бабки висилає, а сам чортзна-де. Мати сто років не з’являється. Кентуюсь біля старої – до живих печінок дістала».

21. Установіть відповідність між образом та твором

1 мавки, верби, тополі

2 фотокартка, квітка

3 якорі, вітри, кораблі

4 очі, муки, усмішка

А «Гей, нові Колумби  й Маггеллани»

Б «Ти знаєш, що ти – людина?»

В «Крила»

Г  «Лебеді материнства»

Д «Гер переможений»

22. Установіть відповідність між визначенням та поняттям 

1 ліричний твір

2 оповідання

3 повість

4 новела

А це невеликий за розміром твір з чітким сюжетом, незначною кількістю персонажів, у якому відтворено події обмеженого проміжку часу

Б художній твір, у якому через образ ліричного героя висловлюються авторські думки, емоції, почуття

В розповідний прозовий твір, більший за обсягом від оповідання, менший від роману, що має однолінійний сюжет, головних і другорядних персонажів

Г великий і складний за будовою епічний прозовий твір, у якому широко охоплені життєві події, глибоко розкривається історія формування характерів багатьох персонажів

Д один із видів епічних творів, з надзвичайною стислістю у викладі, напруженістю розвитку сюжету, несподіваністю розв'язки; властивий глибокий психологізм у розкритті внутрішнього світу персонажів.

 

23.Установіть відповідність між уривком з твору та його автором

1 «Ти знаєш, що ти – людина?»

2 «Гей, нові Колумби й Магеллани»

3 «Лебеді материнства»

4 «Чайка на крижині»

 

А Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди

Добрі, ласкаві й злі.

 

Б Україно! Доки жити буду,
Доти відкриватиму тебе.

 

В — Дивна людино! Я ж маю крила,
Нащо крилатим ґрунт під ногами?

 

Г В цьому, напевно, правда пташина…
А як же людина? А що ж людина?


Д За тобою завше будуть мандрувати 

Очі материнські і білява хата.

 

24. Установіть відповідність між засобом виразності та прикладом 

1«б’ються груди», «вітер… не остудить».

2«Мрійництво! Жаго моя! Живи!»,

3«рідний народ», «духовні острови», «вітри тужаві».

4"Кличуть нас у мандри океани, Бухту спокою облизує прибій».

А анафора

Б метафори

В епітети

Г риторичні оклики

Д протиставлення

 

docx
Додано
4 лютого 2023
Переглядів
590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку