Контрольна робота з біології. Складена до теми "Вступ. Біорізноманіття", згідно нової програми. Розроблено 2 варіанти завдань чотирьох рівнів складності
Контрольна робота
Вступ. Біорізноманіття
Варіант 1
1 рівень (3 бали)
1. Клітинний рівень організації співпадає з організмовим:
А) в амеби дизентерійної
Б) у коника зеленого
В) у сосни звичайної
Г) у вірусу імунодефіциту людини.
2. Інфекційні білки, що спричиняють захворювання нервової системи людини й тварин:
А) пріони
Б) віроїди
В) віруси
Г) бактерії.
3. Бактерії-аероби можуть жити тільки в середовищі, що містить:
А) вуглекислий газ
Б) вільний молекулярний кисень
В) молекулярний азот
Г) молекулярний водень
2 рівень (3 бали)
4. Установіть відповідність між біологічними системами та їхніми складовими частинами
1 клітина А особини одного виду
2 біосфера Б органели
3 популяція В усі екосистеми нашої планети
4 екосистема Г популяції різних видів, абіотичні фактори
5. Установіть відповідність між групою справжніх тварин і представниками:
1 Жалкі А венерин пояс, мнеміопсис
2 Плоскі черви Б аскариди, гострики
3 Круглі черви В дафнії, комарі
4 Членистоногі Г планарії, сисуни
Д актинії, гідри.
3 рівень ( 3 бали)
6. Як ви вважаєте, які чинники можуть знизити опірність організму до збудників вірусних захворювань?
4 рівень ( 3 бали)
7. Складіть коротку характеристику організму за критеріями виду: Гадюка степова
Контрольна робота
Вступ. Біорізноманіття
Варіант 2
1 рівень (3 бали)
1. Клітинний рівень організації співпадає з організмовим:
А) у вірусу поліомієліту
Б) у дріжджів хлібопекарських
В) у кролика дикого
Г) у конвалії травневої.
2. Яка ознака притаманна вірусам?
А) клітинна стінка містить хітин
Б) мають нуклеоїд
В) не мають клітинної будови
Г) розмножуються статево.
3. Паразитичні види бактерій є причиною таких захворювань людини:
А) цинга і холера
Б) туберкульоз і дифтерія
В) рахіт і поліомієліт
Г) гепатит В і віспа.
2 рівень (3 бали)
4. Установіть відповідність між структурами та їх рівнем організації як біологічних систем
1 мішаний ліс А клітинний
2 гемоглобін Б організмовий
3 еритроцит В екосистемний
4 кіт лісовий Г молекулярний.
5. Установіть відповідність між групою вищих рослин і представниками:
1 Справжні мохи А молодильники, баранець
2 Папороті Б сфагнум, політрих
3 Хвойні В туя, кипарис
4 Квіткові Г магнолія, робінія
Д щитник, орляк
3 рівень ( 3 бали)
6. Складіть перелік профілактичних заходів, спрямованих на запобігання поширенню бактеріальних інфекцій
4 рівень ( 3 бали)
7. Складіть коротку характеристику організму за критеріями виду: Їжак європейський