Контрольна робота "Вступ. Художня література й народна творчість як світ цінностей"

Про матеріал
Контрольна робота з української літератури для учнів 5 класу за модельною навчальною програмою «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Чумарна М. І., Пастушенко Н. М.)
Перегляд файлу

Контрольна робота №1

Вступ. Художня література й народна творчість як світ цінностей

1 варіант

1 рівень

Завдання 1─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь.

Кожне завдання 0,5 б.

1. Результати колективної творчості народу: міфи, обряди та звичаї, загадки, ігри, пісні, казки та ін. це...

          А кіномистецтво                        Б фольклор 

          В театр                                              Г літературні казки

2.Який із творів є міфом:

А «Правда і Кривда»          Б «Панна Ганна»

В «Сокіл-Род»           Г «Затишно дітям у пазусі казок»

3. Чому час від часу Земля ворушиться?

А їй обридає лежати непорушно          Б бо кит ковиляє хвостом

В від сильного вітру                                  Г бо кит її підкидає

4. Групою казок є всі, ОКРІМ

А фантастичні   Б побутові

В легендарні    Г про тварин

5. Який із творів розповідає про перемогу добра над злом:

А «Дерево Життя»    Б «Про створення землі»

В «Правда і Кривда»   Г «Затишно дітям у пазусі казок»

6.  Працьовитість, доброта і скромність завжди переможуть, така ідея твору

А «Панна Ганна»    Б «Сокіл-Род»

В «Дерево Життя»    Г«Про створення землі»

7. Використання чисел 3, 7, 12 – характерна ознака

А легенд              Б міфів

В казок              Г історичного оповідання

8. Щоб створити світ, Сокіл-Род

А викопав колодязь  Б зніс два яйця

В з’їв яблуко   Г посадив зернятко, з якого виросла верба

9. Фрагментом літературної легенди є уривок , розміщений у рядку

А «Не будеш ти більше сеї водиці пити! Ні ти, ані твої діти! Не гоже зачіпатися з тими, хто сильніший за тебе!»

Б «Потім взяли таблицю й написали: «Хто лихою дорогою ходить, по такій і пропадає!»

В «Взула вона на ногу другий черевичок, сіла в карету і поїхала».

Г «Розлетілися шматки цієї кулі в різні боки — так утворилися Сонце, Місяць, зорі та Земля, що ми на ній живемо».

10. Поетична розповідь про неоціненну роль казки в житті дітей – тема твору, автором якого є

А Нестор Літописець             Б Олександр Гаврош

В Ліна Костенко                Г Тарас Шевченко

11. Яку хибу мала мукачівська твердь?

А ніхто не міг там жити  Б води у ній не було

В була дуже крихкою           Г не могла втримати тяжкі мури

 12. У творі «Правда і Кривда» порушені всі  проблеми, ОКРІМ

А захисту рідної землі  Б жорстокості й милосердя

В перемоги добра над злом  Г правди і неправди

 

 

2 рівень

Завдання 13-15 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. Кожне завдання 1 б.

13. Установіть відповідність між уривком твору  та  його назвою

1 «Вдова свою доньку жалує, дає легку роботу, а сироті й просвіту нема».

2 «А варто лиш подушку забрати з-під голови — і цариця одужає».

3«З’їли велетні по молодильному яблуку й відчули в собі силу неймовірну».

4 «Колись у цей могутній зародок Буття прилетіло з Вічності у Вічність всевидяче Око».

А «Дерево Життя»

Б «Микита Кожум’яка»

В «Правда і Кривда»

Г «Сокіл-Род»

Д «Панна Ганна»

14. Установіть відповідність між персонажем твору  та  його вчинками

1 Федір Корятович

2 Сокіл-Род

3 панни

4 дідок

 

 

А дав людям розум та совість розрізняти добро і зло

Б дістав воду з колодязя

В задумав викопати на горі колодязь

Г допомагали дівчині

Д повідомив Князеві про прибуття посланця від Змія

15.Установіть відповідність між назвою твору та його жанром

1 «Дерево Життя»

2 «Про створення землі»

3 «Панна Ганна»

4 «Затишно дітям в пазусі казок»

 

А легенда

Б казка

В оповідання

Г міф

Д вірш

 

3 рівень

Завдання 16 передбачає розгорнуту відповідь на питання (3б.)

 

Як можеш використати до вивчених раніше казок слова вірша «І хто б там що кому не говорив, / а згине зло і правда переможе!»?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №1

Вступ. Художня література й народна творчість як світ цінностей

2 варіант

1 рівень

Завдання 1─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь.

Кожне завдання 0,5 б.

1. Результати колективної творчості народу: міфи, обряди та звичаї, загадки, ігри, пісні, казки та ін. це...

          А фольклор                                 Б кіномистецтво

          В театр                                              Г літературні казки

2.Який із творів є міфом:

А «Правда і Кривда»          Б «Сокіл-Род»

В «Панна Ганна»                      Г «Затишно дітям у пазусі казок»

3. Групою казок є всі, ОКРІМ

А фантастичні   Б легендарні

В побутові    Г про тварин

4. Чому час від часу Земля ворушиться?

А їй обридає лежати непорушно          Б бо кит ковиляє хвостом

В бо кит її підкидає                                  Г від сильного вітру

5. Який із творів розповідає про перемогу добра над злом:

А «Дерево Життя»    Б «Про створення землі»

В  «Затишно дітям у пазусі казок»  Г «Правда і Кривда»

6.  Працьовитість, доброта і скромність завжди переможуть, така ідея твору

А «Про створення землі»   Б «Сокіл-Род»

В «Дерево Життя»    Г«Панна Ганна» 

7. Використання чисел 3, 7, 12 – характерна ознака

А історичного оповідання    Б міфів

В казок                            Г легенд

8. Щоб створити світ, Сокіл-Род

А викопав колодязь  Б посадив зернятко, з якого виросла верба

В з’їв яблуко   Г зніс два яйця

9. Фрагментом літературної легенди є уривок , розміщений у рядку

А «Взула вона на ногу другий черевичок, сіла в карету і поїхала».

Б «Розлетілися шматки цієї кулі в різні боки — так утворилися Сонце, Місяць, зорі та Земля, що ми на ній живемо».

В «Не будеш ти більше сеї водиці пити! Ні ти, ані твої діти! Не гоже зачіпатися з тими, хто сильніший за тебе!»

Г «Потім взяли таблицю й написали: «Хто лихою дорогою ходить, по такій і пропадає!»

10. Поетична розповідь про неоціненну роль казки в житті дітей – тема твору, автором якого є

А Нестор Літописець             Б Олександр Гаврош

В Тарас Шевченко              Г Ліна Костенко 

11. У творі «Правда і Кривда» порушені всі  проблеми, ОКРІМ

А захисту рідної землі  Б жорстокості й милосердя

В перемоги добра над злом  Г правди і неправди

12. Яку хибу мала мукачівська твердь?

А була дуже крихкою           Б не могла втримати тяжкі мури

В ніхто не міг там жити  Г води у ній не було

 

 

 

2 рівень

Завдання 13-15 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. Кожне завдання 1 б.

13. Установіть відповідність між уривком твору  та  його назвою

1 «Вдова свою доньку жалує, дає легку роботу, а сироті й просвіту нема».

2 «А варто лиш подушку забрати з-під голови — і цариця одужає».

3«З’їли велетні по молодильному яблуку й відчули в собі силу неймовірну».

4 «Колись у цей могутній зародок Буття прилетіло з Вічності у Вічність всевидяче Око».

А «Панна Ганна»

Б «Микита Кожум’яка»

В «Правда і Кривда»

Г «Дерево Життя»

Д «Сокіл-Род»

14. Установіть відповідність між персонажем твору  та  його вчинками

1 дідок

2 Сокіл-Род

3 Федір Корятович

4 панни

 

 

А дав людям розум та совість розрізняти добро і зло

Б дістав воду з колодязя

В задумав викопати на горі колодязь

Г допомагали дівчині

Д повідомив Князеві про прибуття посланця від Змія

15.Установіть відповідність між назвою твору та його жанром

1 «Дерево Життя»

2 «Про створення землі»

3 «Панна Ганна»

4 «Затишно дітям в пазусі казок»

 

А легенда

Б міф

В вірш

Г казка

Д оповідання

 

3 рівень

Завдання 16 передбачає розгорнуту відповідь на питання (3б.)

 

Як можеш використати до вивчених раніше казок слова вірша «І хто б там що кому не говорив, / а згине зло і правда переможе!»?

 

 

docx
Додано
10 березня
Переглядів
115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку