Контрольна робота з біології № 4 (для 7 класу)
• сімейна форма навчання
Блок запитань з критеріями оцінювання за відповідь. Варіант – 1 |
||
I рівень (3 бали) У завдання 1 – 6 із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний. Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б. |
||
1. Укажіть прізвище вченого, якого вважають одним із засновників етології: А) Н. Тінберген; Б) Ч. Дарвін; В) І. Павлов; Г) К. Лінней.
|
||
2. Визначте назву поведінки, яка формується на основі індивідуального досвіду тварини: А) умовна; Б) соціальна; В) спадкова; Г) набута.
|
||
3. Назвіть тварину, яка веде поодинокий спосіб життя: А) бджола; Б) зозуля; В) кенгуру; Г) шимпанзе.
|
||
4. Визначте, як дослідники називають особину, що не узгоджує свої дії з діями інших членів угруповання: А) домінантом; Б) омега – особиною; В) бета – особиною; Г) асоціальною особиною.
|
||
5. Абіотичним фактором для миші, що живе в широколистяному лісі, є: А) лисиця; Б) інша миша того ж виду; В) трав'янисті рослини; Г) температура повітря .
|
||
6. Зазначте, як називають тип взаємозв'язків між організмами різних видів, за яких один з них отримує користь, не завдаючи іншому шкоди, але не приносячи йому користі: А) коменсалізм; Б) мутуалізм; В ) конкуренція; Г) симбіоз.
|
||
IІ рівень (3 бали) |
||
І. Дати визначення біологічних термінів. Кожне правильно написане визначення оцінюється в 0,5 б. 1. Хомінг – це …… . 2. Екосистема – це …… .
|
||
ІІ. Завдання відкритого типу, що передбачає коротку обґрунтовану відповідь. Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б. 1. Для чого тваринам потрібен грумінг? Наведіть приклади.
2. Чому мігрують тварини? Які є види міграцій?
|
||
|
||
ІIІ рівень (3 бали) Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б. |
||
І. Установіть відповідність між групами в екологічній системі (А– Г) та організмами (1 – 5) .
ІІ. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю. 1. Як ви вважаєте, чому перед проведенням експерименту бажано провести спостереження за твариною?
2. Як температура впливає на процеси життєдіяльності тварин?
|
||
ІV рівень (3 бали) Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю. |
||
1. Чи можуть існувати екосистеми без рослинних угруповань? Обґрунтуйте свою думку. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
2. За зображенням визначте тип поведінки тварини? Яке значення має така поведінка у житті тварини, у чому вона проявляється?
Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.
|