Контроль забезпечує зворотний зв'язок, що дозволяє коригувати діяльність учителя й учнів, її результативність, виявляти резерви подальшого вдосконалення навчання
«Об'єктивний аналіз результатів контролю навчальної діяльності учнів є для вчителя та керівника школи основою визначення стану освітньої роботи та заходів, необхідних для її вдосконалення». Контроль має важливе навчальне та розвивальне значення. Він сприяє розширенню, поглибленню й удосконаленню знань, умінь і навичок учнів, розвитку їх пізнавальної діяльності, інтересів; підвищенню відповідальності за навчання та його результативність; привчає учнів до систематичної праці, формує позитивні моральні якості та колективні відносини, здорову громадську думку. Об'єктивність контролю знань, умінь і навичок учнів забезпечується за умови виконання таких вимог: індивідуальний характер контролю, що дозволяє перевірити знання кожного учня та враховувати їх індивідуальні особливості; тематична спрямованість контролю; диференційований підхід до здійснення контролю; об'єктивність і мотивація оцінок знань, умінь і навичок учнів у процесі контролю; усебічність контролю, тобто охоплення при перевірці знань учнів змісту основних розділів навчальної програми, що включають теоретичні знання, інтелектуальні та практичні вміння й навички; дотримання єдиних вимог до оцінки знань, умінь і навичок учнів.
Контроль знань з теми «Нервова та сенсорна системи. ВНД.
Регуляція функцій організму»
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
1. Який фізіологічний процес стимулюється симпатичною нервовою системою?
А збільшення просвіту кровоносних судин
Б інтенсифікація роботи шлунково-кишкового тракту
В уповільнення роботи шлунково-кишкового тракту
Г зменшення частоти серцевих скорочень
2. Які нейрони утворюють структуру, позначену на малюнку стрілкою?
А вставні Б моторні В сенсорні Г чутливі |
|
3. Яке захворювання виникає внаслідок помутніння структури, позначеної на малюнку стрілкою? (Кількість балів 0,5)
А куряча сліпота Б дальтонізм В катаракта Г астигматизм |
|
4. За своєю природою війчасті клітини нюхового аналізатора є: (Кількість балів 1)
А механорецепторами
Б терморецепторами
В фоторецепторами
Г хеморецепторами
5. Прикладом якої форми поведінки є щоденне виконання ранкової зарядки?
А динамічного стереотипу
Б звички
В навички
Г інстинкту
6. Яким видом пам’яті є запам’ятовування смаків? (Кількість балів 1)
А словесно-логічна
Б рухова
В емоційна
Г образна пам’ять
7. Який гормон підвищує частоту серцевих скорочень? (Кількість балів 1)
А адреналін
Б мелатонін
В соматотропін
Г глюкагон
8. Яке захворювання виникає внаслідок гіперфункції залози, позначеної на малюнку стрілкою? (Кількість балів 0,5)
А карликовість Б гігантизм В мікседема Г Базедова хвороба |
|
9. Вироблення організмом антитіл проти власних клітин — це приклад:
А автоімунної реакції
Б алергічної реакції
В імунодефіциту
Г авітамінозу
10. Установіть відповідність між назвами структур синапса та цифрами на малюнку:
1 аксон 2 синаптична щілина 3 постсинаптична мембрана
А 2 Б 1 В 3 Г 4 |
|
|
11. Установіть відповідність між назвами видів пам’яті та їхніми описами:
1 емоційна 2 образна 3 рухова |
А є основою для формування ходіння, танцю, гри на музичному інструменті Б з її допомогою відбувається збереження й відтворення словесної інформації В надає можливість зберігати почуття Г зберігає картини навколишнього світу, звуки, запахи, що колись сприймалися людиною |
|
12. Установіть правильну послідовність компонентів рефлекторної дуги за порядком проходження сигналу від першого до останнього: (Кількість балів 1)
А руховий нейрон Б рецептор В чутливий нейрон Г робочий орган |
|
13. Установіть правильну послідовність різних біоритмів людини залежно від їхньої тривалості від найкоротшого до найдовшого: (Кількість балів 1)
А цикл сон-неспання Б серцевий цикл В менструальний цикл Г сезонні загострення виразки шлунка |
|
14. Установіть правильну послідовність подій, які відбуваються під час штучного вироблення активного імунітету: (Кількість балів 1)
А швидке вироблення антитіл після інфікування повноцінним збудником захворювання Б вироблення антитіл до нового антигена і розмноження клітин, які здатні їх виробляти В розпізнавання імунною системою організму нових антигенів Г введення в організм ослаблених або мертвих збудників захворювання |
|
Бажаю успіхів!!!