Контрольна робота з біології за ІІ семестр 8 класу
• сімейна форма навчання
Блок запитань з критеріями оцінювання за правильну відповідь. Варіант – 1 |
I рівень (3 бали) У завдання 1 – 6 із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний. Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б. |
1. Кістка росте в товщину за рахунок поділу клітин: А окістя; Б кісткової тканини; В вставних пластинок ; Г хрящової тканини, яка покриває кінці кісток.
|
2. Відділ головного мозку, в якому розташований дихальний центр: А мозочок; Б проміжний мозок; В довгастий мозок; Г середній мозок.
|
3. Окрім елементів слухового аналізатора, завиток також вміщує ще одну важливу аналізуючу структуру. Яку саме? А первинний аналізатор мови; Б корені нюхових рецепторів; В вестибулярний апарат; Г чутливі нейрони мімічної мускулатури.
|
4. Виберіть помилкове твердження: А Сангвінік (жвавий тип) має сильний, урівноважений, проте інертний тип нервової системи. Б Мимовільна пам’ять є продуктом діяльності, не спрямованої безпосередньо на запам’ятовування матеріалу. В Сон характеризується майже повною відсутністю реакцій на зовнішні подразнення, зменшенням активності ряду фізіологічних процесів. Г Друга сигнальна система визначається рефлекторними реакціями на слова.
|
5. Замість пропусків оберіть найбільш правильний варіант щодо адреналіну. Адреналін — гормон (1). Виділення адреналіну перебуває під контролем (2). Як «аварійний гормон», він діє головним чином на (3) та (4). Адреналін звужує судини і тим самим (5) кров’яний тиск, (6) серцеву функцію, (7) розщеплення глікогену до (8) у печінці й м’язах та (9) бронхи. А 1 — печінки, 2 — головного мозку, 3 — мислення, 4 — рухи, 5 —підвищує, 6 — прискорює, 7 — блокує, 8 — мономерів, 9 — скорочує; Б 1 — наднирників, 2 — гіпофізу, 3 — травлення, 4 — дихання, 5 — підвищує, 6 — знижує, 7 — стимулює, 8 — сахарози, 9 — звужує; В 1 — наднирників, 2 — ЦНС, 3 — серце, 4 — судини, 5 — підвищує, 6 — |
прискорює, 7 — стимулює, 8 — глюкози, 9 — розширює; Г 1 — підшлункової залози, 2 — кори великих півкуль, 3 — нервову систему, 4 — м’язи, 5 — знижує, 6 — інгібує, 7 — стимулює, 8 — мономерів, 9 — розширює.
|
|||||
6. Імунітет, набутий унаслідок уведення вакцини, є: А природним пасивним; Б природним активним; В штучним пасивним; Г штучним активним.
|
|||||
IІ рівень (3 бали) |
|||||
І. Завдання відкритого типу, що передбачає коротку обґрунтовану відповідь. Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б. 1. Чим відрізняється статична й динамічна робота м’язів?
2. Які структури є допоміжним апаратом ока? Як ці органи захищають очне яблуко від шкідливого впливу зовнішнього середовища?
ІІ. Установіть відповідність між відділом скелета людини(А– Г) та кісткою (1 – 5), що входить до його складу. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
|
|||||
|
А скелет голови Б скелет тулуба В скелет верхньої вільної кінцівки Г скелет нижньої вільної кінцівки
|
1 лопатка 2 плечова кістка 3 грудина 4 тім’яна кістка 5 стегнова кістка
|
|
||
ІIІ рівень (3 бали)
|
|||||
І. Установіть відповідність між назвами частин рефлекторної дуги (А– Г) і цифрами (1 – 5), що їх позначають на малюнку. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
|
|||||
ІІ. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю. 1. Які існують основні групи безумовних рефлексів? Яке вони мають значення для людини? Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
2. Що таке гіпофункція та гіперфункція ендокринної залози? До яких наслідків призводить гіпофункція підшлункової залози? Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
|
|||||
ІV рівень (3 бали) Виконайте завдань відкритої форми (1 – 2) з розгорнутою відповіддю. |
|||||
1. Що таке стрес? Чому може виникати психоемоційний стрес? Як цьому запобігти? Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
2. Розгляньте зображення органа на малюнку. Поясніть, які захворювання можуть його вражати і як їх можна попередити.
Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.
|
Таблиця отриманих балів
|
|
І рівень |
|
|
ІІ ріве |
нь |
ІІІ рівень |
ІV рівень |
|||||
|
|
|
|
|
І |
ІІ |
І |
ІІ |
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
2 |
1 |
1 |
1 |
2 |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|