Контрольна робота з біології за ІІ семестр 8 класу

Про матеріал
Матеріал включає підбір різнорівневих завдань з критеріями оцінювання, які дозволять перевіряти й оцінити рівень засвоєння матеріалу з біології 8 класу за ІІ семестр навчального року в здобувачів освіти, що навчаються за сімейною/очною формою.
Перегляд файлу

Контрольна робота з біології за ІІ семестр 8 класу

• сімейна форма навчання

Блок запитань з критеріями оцінювання за правильну відповідь.                                                                                                                           Варіант – 1 

I рівень (3 бали)

У завдання 1 – 6  із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний.

Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б.

1. Кістка росте в товщину за рахунок поділу клітин:

А  окістя;

Б  кісткової тканини;

В  вставних пластинок ; Г  хрящової тканини, яка покриває кінці кісток.

 

2. Відділ головного мозку, в якому розташований дихальний центр:

А  мозочок;

Б  проміжний мозок; В  довгастий мозок; Г  середній мозок.

 

3. Окрім елементів слухового аналізатора, завиток також вміщує ще одну важливу аналізуючу структуру. Яку саме?

А  первинний аналізатор мови;

Б  корені нюхових рецепторів;

В  вестибулярний апарат; Г  чутливі нейрони мімічної мускулатури.

 

4. Виберіть помилкове твердження:

А  Сангвінік (жвавий тип) має сильний, урівноважений, проте інертний тип нервової системи.

Б  Мимовільна пам’ять є продуктом діяльності, не спрямованої безпосередньо на запам’ятовування матеріалу.

В  Сон характеризується майже повною відсутністю реакцій на зовнішні подразнення, зменшенням активності ряду фізіологічних процесів. Г  Друга сигнальна система визначається рефлекторними реакціями на слова. 

 

5. Замість пропусків оберіть найбільш правильний варіант щодо адреналіну.

Адреналін — гормон (1). Виділення адреналіну перебуває під контролем (2). Як «аварійний гормон», він діє головним чином на (3) та (4). Адреналін звужує судини і тим самим (5) кров’яний тиск, (6) серцеву функцію, (7) розщеплення глікогену до (8) у печінці й м’язах та (9) бронхи.

А  1 — печінки, 2 — головного мозку, 3 — мислення, 4 — рухи, 5 —підвищує,

6 — прискорює, 7 — блокує, 8 — мономерів, 9 — скорочує;

Б  1 — наднирників, 2 — гіпофізу, 3 — травлення, 4 — дихання, 5 — підвищує, 6 — знижує, 7 — стимулює, 8 — сахарози, 9 — звужує;

В  1 — наднирників, 2 — ЦНС, 3 — серце, 4 — судини, 5 — підвищує, 6 —

 

прискорює, 7 — стимулює,  8 — глюкози, 9 — розширює;

Г  1 — підшлункової залози, 2 — кори великих півкуль, 3 — нервову систему,  4 — м’язи, 5 — знижує,  6 — інгібує, 7 — стимулює, 8 — мономерів, 9 — розширює.

 

6. Імунітет, набутий унаслідок уведення вакцини, є: 

А  природним пасивним;

Б  природним активним;  В  штучним пасивним;  Г  штучним активним.

 

IІ рівень (3 бали) 

І. Завдання відкритого типу, що передбачає коротку  обґрунтовану відповідь.

Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

1.     Чим відрізняється статична й динамічна робота м’язів?

 

2.     Які структури є допоміжним апаратом ока? Як ці органи захищають очне яблуко від шкідливого впливу зовнішнього середовища?

 

 

ІІ. Установіть відповідність між відділом скелета людини(А– Г)   та кісткою (1 – 5), що входить до його складу. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

 

 

А  скелет голови 

Б  скелет тулуба 

В  скелет верхньої вільної кінцівки

Г  скелет нижньої вільної кінцівки

 

1     лопатка  

2     плечова кістка

3     грудина

4     тім’яна кістка

5     стегнова кістка

 

 

                                                   ІIІ рівень (3 бали)

 

І. Установіть відповідність між назвами частин рефлекторної дуги (А– Г)  і цифрами (1 – 5), що їх позначають на малюнку.

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

 

А  робочий орган;

Б  ЦНС;

В  рецептор;

Г  руховий нерв;

 

image 

 

ІІ. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю.

1.     Які існують основні групи безумовних рефлексів? Яке вони мають значення для людини?

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

 

2.     Що таке гіпофункція та гіперфункція ендокринної залози? До яких наслідків призводить гіпофункція підшлункової залози?  Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

 

 

 ІV рівень (3 бали)

Виконайте  завдань відкритої форми (1 – 2)  з розгорнутою відповіддю.

1.     Що таке стрес? Чому може виникати психоемоційний стрес? Як цьому запобігти?

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

 

2.     imageРозгляньте зображення органа на малюнку. Поясніть, які захворювання можуть його вражати і як їх можна попередити.  

 

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.

 

Таблиця отриманих балів

 

 

І рівень

 

 

ІІ ріве

нь

ІІІ рівень

ІV рівень

 

 

 

 

 

І

ІІ

І

ІІ

 

1

2

3

4

5

6

1

2

1

1

1

2

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кузьменко Tетяна Борисівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
29 грудня 2024
Переглядів
28
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку