Тематична контрольна робота з різнорівневими завданнями з теми "Т.Шевченко, А.Чайковський, М.Стельмах" у двох варіантах
УКРАЇНСЬКА ЛІТРАТУРА, 7 КЛАС
Контрольна робота
за творчістю Т. Шевченка, А. Чайковського та М. Стельмаха
Різнорівневі завдання
________________________________________________________________
Варіант 1
І та ІІ рівень. Завдання містять одну правильну відповідь по 0,5 балів кожна
1. Хто спіймав татарського ватажка Мустафу-агу:
а) Остап Тріска
б) Семен Непорадний;
в) Андрій Недоля;
г) Петро Судак?
2. Хто навчив Павлуся орієнтуватися за зорями:
а) мати;
б) батько
в) дід;
г) козаки.
3. Укажіть, у який твір Т. Шевченка містись біографічні дані:
А «Мені тринадцятий минало...»;
Б «Заповіт»;
В «Тополя»;
Г «Думка».
4. Укажіть, про який період життя нашого народу йдеться в повісті «За сестрою»:
А навала татаро-монгольської орди;
Б набіги татар;
В війна з турками;
Г війна козаків з польською шляхтою.
5. Вкажіть жанр твору М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять…»
А історична повість;
Б автобіографічна повість;
В пригодницька повість;
Г фантастична повість.
6. Що найбільше Михась любив робити?
А їсти гарбузове насіння;
Б хліб від зайчика;
В дивитися театральну виставу;
Г читати книжки.
7. Як Тарас Шевченко пов’язаний із Корцем?
А тут похований;
Б тут перебував, зупинявся у постоялому дворі;
В був на гостині у князя Корецького;
Г оздоблював Свято-Троїцький монастир як іконописець.
8. Чому твір А. Чайковського має назву «За сестрою»?
А сестра – головний персонаж твору;
Б Павлусь у всьому наслідував сестру;
В Павлусь вирушив на пошуки забраної сестри;
Г Павлусь пішов у козацький похід, бо з козаками пішла сестра.
9. У домі малого Михася з твору М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять…» вдосталь було:
А грошей;
Б жартів та насмішок;
В борошна та круп;
Г книжок.
10. Чому Михась дав гарбузове насіння малому Івасю?
А бо той його попросив;
Б бо про це попросила Івасева мати;
В бо про це попросила Михасева мати;
Г бо побачив, що у хлопця від голоду шия ледве тримала велику голову.
ІІІ рівень. Установіть відповідність. За кожну правильну відповідь – 0,5 бала.
1. Установи послідовність подій за репліками (біля літер постав відповідні цифри):
1, 2, 3, 4.
А Таточку, тату, де наша Ганна? — він обняв батька за шию...— Пропала, синочку, пропала!..
Б Ще вчора мама бублики з медом пекла. Я заховав у кишені та з цим і втік; на тобі, Петре, це мама пекла! — його лице скривилось, і він став хлипати
В Як тебе звуть? — питає Недоля по-татарськи. - Я Мустафа-ага, син Ібрагіма, ханського Девлет-Гірея, — сказав гордо татарин.
Г Біжи ж, Ониську, до сотника й розкажи, що знаєш. — Розвивайся! — командував Тріска. — Списи готов!
2. Установи відповідність між термінами та їхніми визначеннями:
Визначення
1. Прозовий розповідний твір за обсягом більший, ніж оповідання, у якому розповідається про одну або декілька подій одного чи декількох головних героїв протягом досить тривалого часу.
2. Частина твору, у якій ідеться про час і місце подій, про дійових осіб і взаємини між ними.
3. Будова художнього твору, розташування й співвідношення всіх його компонентів: сюжетних, позасюжетних елементів, висловлювань героїв твору тощо
4. Подія чи система подій, у яких розкриваються характери й розв'язуються суперечності між ними
Терміни
А. Сюжет; Б. Композиція; В. Інтер'єр; Г. Експозиція; Ґ. Повість.
IV рівень. Напишіть есе (твір-роздум довільної форми) на тему «Що я візьму з собою у життя із творів Т. Шевченка, А. Чайковського та М. Стельмаха?»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
УКРАЇНСЬКА ЛІТРАТУРА, 7 КЛАС
Контрольна робота
за творчістю Т. Шевченка, А. Чайковського та М. Стельмаха
Різнорівневі завдання
________________________________________________________________
Варіант 2
І та ІІ рівень. Завдання містять одну правильну відповідь по 0,5 балів кожна
1. Як Павлусю із твору «За сестрою» вдалося визволити Ганнусю із татарського полону?:
а) її відвоював разом із козаками
б) батько дав гроші на викуп;
в) перехитрив Дівлет-Гірея;
г) брат Павлуся обміняв на своє життя?
2. Чому старший брат Павлуся не поїхав разом із ним визволяти сестру?:
а) боявся монголо-татар;
б) не міг порушити наказ отамана;
в) був переконаний, що сестра вже загинула;
г) знав, що сестру видали заміж за Дівлет-Гірея.
3. Укажіть, у якому творі Т. Шевченко мріє про краще майбутнє для України:
А «Мені тринадцятий минало...»;
Б «Заповіт»;
В «Тополя»;
Г «Думка».
4. Укажіть, у якому році вийшов у світ перший збірник творів Т. Шевченка «Кобза»?:
А 1838;
Б 1861;
В 1814;
Г 1840.
5. Вкажіть, до якого роду літератури належить твір М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять…»?
А до епосу;
Б до лірики;
В до драми;
Г до фольклору.
6. Яку плату з Михася потребував Юхим за книжку «Пригоди Тома Сойєра»?
А чотири склянки гарбузового насіння;
Б хліб від зайчика;
В чоботи;
Г діжку пашні.
7. Чому Тарас Шевченко був у Корці?
А був у складі археологічної комісії, робив замальовки історичних архітектурних споруд;
Б його наречена проживала тут;
В був на гостині у князя Корецького;
Г оздоблював Свято-Троїцький монастир як іконописець.
8. Вкажіть жанр твору А. Чайковського «За сестрою»?
А автобіографічна повість;
Б героїко-романтична повість;
В фантастична повість;
Г героїко-романтична драма.
9. Вкажіть, який хліб найбільше любив малий Михась:
А пшеничний;
Б житній;
В від зайчика;
Г свіжоспечений.
10. Яке найбільше горе пізнав Михась у дитинстві?
А ходив до школи без чобіт;
Б помер дід;
В вдома на нього сварились і щодень били;
Г Люба його не любила.
ІІІ рівень. Установіть відповідність. За кожну правильну відповідь – 0,5 бала.
1. Розмісти події по порядку (біля літер постав відповідні цифри):
1, 2, 3, 4.
А Село гуло, бо молодь готувалась до театру.
Б Тато купив Михасеві чоботи.
В Дід змайстрував Михасеві вітрячка.
Г Торг із Юхимом за книжку «Пригоди Тома Сойєра».
2. Установи відповідність між термінами та прикладами:
Приклади
1. «Та недовго сонце гріло, Не довго молилось… Запекло, почервоніло І рай запалило»
2. «…І вражою злою кров’ю волю окропіте».
3. «Одна-одна, як сирота, на чужині гине…»
4. «Чи так мені чого було?»
Терміни
А. Порівняння; Б. Гіпербола; В. Риторичне запитання; Г. Епітет; Ґ. Метафора.
IV рівень. Напишіть есе (твір-роздум довільної форми) на тему «Що я візьму з собою у життя із творів Т. Шевченка, А. Чайковського та М. Стельмаха?»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|