27 квітня о 18:00Вебінар: Кольоротерапія: використання технології в роботі з учнями початкової школи

Контрольна робота з різнорівневими завданнями із теми "Т. Шевченко, А.Чайковський, М. Стельмах"

Про матеріал

Тематична контрольна робота з різнорівневими завданнями з теми "Т.Шевченко, А.Чайковський, М.Стельмах" у двох варіантах

Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА ЛІТРАТУРА, 7 КЛАС

Контрольна робота

 за творчістю Т. Шевченка, А. Чайковського та М. Стельмаха

Різнорівневі завдання

________________________________________________________________

 

Варіант 1

І та ІІ рівень. Завдання містять одну правильну відповідь по 0,5 балів кожна

 

1.  Хто  спіймав  татарського  ватажка  Мустафу-агу: 

а)  Остап Тріска

б)  Семен Непорадний;

в) Андрій Недоля;

г) Петро Судак?

2.  Хто навчив Павлуся орієнтуватися за зорями:

а) мати;

б) батько

в) дід;

г) козаки.

3.  Укажіть, у який твір Т. Шевченка містись біографічні дані:

А   «Мені тринадцятий минало...»;

Б   «Заповіт»;

В   «Тополя»; 

Г   «Думка».

4.  Укажіть, про який період   життя нашого народу йдеться   в повісті «За сестрою»:

А  навала татаро-монгольської орди;    

Б   набіги татар;

В   війна з турками;

Г війна козаків з польською шляхтою.

5. Вкажіть жанр твору М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять…»

А  історична повість;    

Б   автобіографічна повість;

В   пригодницька повість;

Г   фантастична повість.

6. Що найбільше Михась любив робити?

А  їсти гарбузове насіння;    

Б   хліб від зайчика;

В  дивитися театральну виставу;

Г   читати книжки.

7. Як Тарас Шевченко пов’язаний із Корцем?

А  тут похований;    

Б   тут перебував, зупинявся у постоялому дворі;

В   був на гостині у князя Корецького;

Г   оздоблював Свято-Троїцький монастир як іконописець.

8. Чому твір А. Чайковського має назву «За сестрою»?

А  сестра – головний персонаж твору;    

Б   Павлусь у всьому наслідував сестру;

В   Павлусь вирушив на пошуки забраної сестри;

Г   Павлусь пішов у козацький похід, бо з козаками пішла сестра.

9. У домі малого Михася з твору М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять…» вдосталь було:

А  грошей;    

Б   жартів та насмішок;

В   борошна та круп;

Г   книжок.

 

 

10. Чому Михась дав гарбузове насіння малому Івасю?

А  бо той його попросив;    

Б   бо про це попросила Івасева мати;

В   бо про це попросила Михасева мати;

Г   бо побачив, що у хлопця від голоду шия ледве тримала велику голову.

 

ІІІ рівень. Установіть відповідність. За кожну правильну відповідь – 0,5 бала.

 

1.  Установи послідовність подій за репліками (біля літер постав відповідні цифри):

1, 2, 3, 4.

А Таточку, тату, де наша Ганна? — він обняв батька за шию...— Пропала, синочку, пропала!..

Б  Ще вчора мама бублики з медом пекла. Я заховав у кишені та з цим і втік; на тобі, Петре, це мама пекла! — його лице скривилось, і він став хлипати

В  Як тебе звуть? — питає Недоля по-татарськи. - Я Мустафа-ага, син Ібрагіма, ханського Девлет-Гірея, — сказав гордо татарин.

Г  Біжи ж, Ониську, до сотника й розкажи, що знаєш. — Розвивайся! — командував Тріска. — Списи готов!

2. Установи відповідність між термінами та їхніми визначеннями:

Визначення

1. Прозовий розповідний твір за обсягом більший, ніж оповідання, у якому розповідається про одну або декілька подій одного чи декількох головних героїв протягом досить тривалого часу.

2. Частина твору, у якій ідеться про час і місце подій, про дійових осіб і взаємини між ними.

3. Будова художнього твору, розташування й співвідношення всіх його компонентів: сюжетних, позасюжетних елементів, висловлювань героїв твору тощо

4. Подія чи система подій, у яких розкриваються характери й розв'язуються суперечності між ними

Терміни

А. Сюжет; Б. Композиція; В. Інтер'єр; Г. Експозиція; Ґ. Повість.

 

IV рівень. Напишіть есе (твір-роздум довільної форми) на тему «Що я візьму з собою у життя із творів Т. Шевченка, А. Чайковського та М. Стельмаха?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УКРАЇНСЬКА ЛІТРАТУРА, 7 КЛАС

Контрольна робота

 за творчістю Т. Шевченка, А. Чайковського та М. Стельмаха

Різнорівневі завдання

________________________________________________________________

 

Варіант 2

І та ІІ рівень. Завдання містять одну правильну відповідь по 0,5 балів кожна

 

1.  Як Павлусю із твору «За сестрою» вдалося визволити Ганнусю із татарського полону?: 

а)  її відвоював разом із козаками

б)  батько дав гроші на викуп;

в)  перехитрив Дівлет-Гірея;

г)  брат Павлуся обміняв на своє життя?

2.  Чому старший брат Павлуся не поїхав разом із ним визволяти сестру?:

а) боявся монголо-татар;

б) не міг порушити наказ отамана;

в) був переконаний, що сестра вже загинула;

г) знав, що сестру видали заміж за Дівлет-Гірея.

3.  Укажіть, у якому творі Т. Шевченко мріє про краще майбутнє для України:

А   «Мені тринадцятий минало...»;

Б   «Заповіт»;

В   «Тополя»; 

Г   «Думка».

4.  Укажіть, у якому році вийшов у світ перший збірник творів Т. Шевченка «Кобза»?:

А  1838;    

Б   1861;

В   1814;

Г   1840.

5. Вкажіть, до якого роду літератури належить твір М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять…»?

А   до епосу;    

Б   до лірики;

В   до драми;

Г   до фольклору.

6. Яку плату з Михася потребував Юхим за книжку «Пригоди Тома Сойєра»?

А  чотири склянки гарбузового насіння;    

Б   хліб від зайчика;

В  чоботи;

Г   діжку пашні.

7. Чому Тарас Шевченко був у Корці?

А  був у складі археологічної комісії, робив замальовки історичних архітектурних споруд;    

Б   його наречена проживала тут;

В   був на гостині у князя Корецького;

Г   оздоблював Свято-Троїцький монастир як іконописець.

8. Вкажіть жанр твору А. Чайковського «За сестрою»?

А  автобіографічна повість;    

Б   героїко-романтична повість;

В   фантастична повість;

Г   героїко-романтична драма.

9. Вкажіть, який хліб найбільше любив малий Михась:

А  пшеничний;    

Б   житній;

В   від зайчика;

Г   свіжоспечений.

 

 

10. Яке найбільше горе пізнав Михась у дитинстві?

А  ходив до школи без чобіт;    

Б   помер дід;

В   вдома на нього сварились і щодень били;

Г   Люба його не любила.

 

ІІІ рівень. Установіть відповідність. За кожну правильну відповідь – 0,5 бала.

 

1.  Розмісти події по порядку (біля літер постав відповідні цифри):

1, 2, 3, 4.

А Село гуло, бо молодь готувалась до театру.

Б  Тато купив Михасеві чоботи.

В  Дід змайстрував Михасеві вітрячка.

Г  Торг із Юхимом за книжку «Пригоди Тома Сойєра».

2. Установи відповідність між термінами та прикладами:

Приклади

1. «Та недовго сонце гріло, Не довго молилось… Запекло, почервоніло І рай запалило»

2. «…І вражою злою кров’ю волю окропіте».

3. «Одна-одна, як сирота, на чужині гине…»

4. «Чи так мені чого було

Терміни

А. Порівняння; Б. Гіпербола; В. Риторичне запитання; Г. Епітет; Ґ. Метафора.

 

 

IV рівень. Напишіть есе (твір-роздум довільної форми) на тему «Що я візьму з собою у життя із творів Т. Шевченка, А. Чайковського та М. Стельмаха?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 березня 2020
Переглядів
647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку