ЛІТЕРАТУРНЕ ЛОТО
Інтерес учнів середніх класів до навчання значно впав. На уроках не так цікаво, як у віртуальній грі, у соцмережах, на сторінках улюблених блогерів. Там можна провести непомітно час і ніхто тебе не примушуватиме робити те, що тобі наразі не цікаво.
Недостатність комунікативних навичок, уникання суб’єкт-суб’єктного контакту, занурення у віртуальний світ унеможливлюють у підлітків розвиток соціальної компетенції, вони не мають навичок командного гравця. Це у свою чергу стає загрозою для їхнього успішного дорослого життя, де вміння співпрацювати, комунікувати є першочерговим.
Враховуючи ці виклики та загрози, а також передбачаючи можливості розвитку предметної компетентності пропонуємо «Літературне лото» як дидактичну гру на уроках української літератури.
Мета гри «Літературне лото»:
Будова гри «Літературне лото». Кожна окрема гра тематично прив’язана до конкретного автора та твору, який вивчається за програмою. Гра розрахована на роботу у чотирьох командах, тому містить чотири ігрових поля із тематичною візуалізацією та сорока п’ятьма секторами із позначенням цифр від 1 до 45. У ведучого гри наявні 45 запитань за змістом твору, про життєвий та творчий шлях того чи іншого письменника.
Правила гри «Літературне лото». Для поділу класу на групи вчитель ставить будь-які чотири запитання, які мають загальне відношення до літератури. Учні, що відповіли на поставлені запитання, почергово обирають однокласників до своєї групи. Після формування групи капітани обирають собі ігрове поле та розподіляють ролі в групі.
Учитель із мішечка (коробочки) дістає бочечки (фішки), на яких міститься одна із цифр від 1 до 45 і називає її. Команда, яка першою відшукала у своєму ігровому полі осередок із такою цифрою, піднімає руку (натискає звуковий сигнал) і має право першою відповісти на запитання, яке випало в грі. Якщо відповідь правильна, команда отримує відповідну бочечку (фішку) і розміщує її на відповідному секторі.
У разі, якщо відповідь помилкова, або поверхова, шанс отримати фішку отримує наступна команда, яка відшукала відповідний сектор. Якщо в полі команди немає сектора із такою цифрою, то правильно відповівши, команда розміщує фішку у секторі без цифри.
Якщо жодна команда не дала правильну відповідь, то питання тимчасово відкладається. У кінці гри вчитель повертається до таких запитань, дає командам час на пошуки правильної відповіді.
Така форма роботи може застосовуватись як під час уроків, так і в позаурочний час.
Навчайте і навчайтесь, граючи!!!
ЛІТЕРАТУРНЕ ЛОТО/запитання
Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять…»
28 |
2 |
3 |
|
5 |
6 |
21 |
|
9 |
|
11 |
12 |
38 |
14 |
|
16 |
45 |
18 |
19 |
20 |
|
22 |
|
34 |
8 |
26 |
27 |
|
29 |
30 |
31 |
10 |
33 |
|
35 |
36 |
37 |
|
39 |
4 |
41 |
42 |
43 |
44 |
|
1 |
29 |
43 |
|
|
6 |
40 |
8 |
42 |
10 |
|
12 |
31 |
14 |
33 |
16 |
17 |
|
19 |
20 |
|
38 |
23 |
24 |
|
26 |
27 |
|
4 |
30 |
|
32 |
5 |
34 |
13 |
36 |
37 |
25 |
39 |
|
41 |
|
11 |
9 |
45 |
32 |
11 |
3 |
20 |
|
|
42 |
25 |
9 |
10 |
|
39 |
13 |
14 |
15 |
|
17 |
18 |
4 |
|
21 |
41 |
8 |
24 |
36 |
|
27 |
28 |
29 |
|
31 |
26 |
33 |
1 |
35 |
|
22 |
38 |
|
40 |
|
5 |
43 |
7 |
45 |
1 |
|
21 |
30 |
5 |
45 |
7 |
8 |
|
35 |
11 |
32 |
13 |
14 |
40 |
16 |
|
|
19 |
20 |
|
42 |
23 |
|
2 |
26 |
27 |
4 |
29 |
|
31 |
|
12 |
34 |
18 |
36 |
37 |
24 |
15 |
|
41 |
|
43 |
44 |
3 |