Контрольна робота з тем «Вступ», «Біорізноманіття».
Варіант І
І рівень (завдання з однією вірною відповіддю по 0,5б, всього 3б)
1.Наука, що вивчає клітинний рівень організації життя називається:
А) морфологія; Б) цитологія; В) гістологія; Г) екологія.
2. Наука про гриби - це:
А) ботаніка; Б) зоологія; В) вірусологія; Г) мікологія.
3. Збільшення маси живої речовини - це:
А) саморегуляція; Б) ріст; В) розвиток; Г) розмноження.
4. Визначте рівень організації життя прайду левів:
А) організмовий; Б) тканинний; В) екосистемний; Г) популяційно-видовий.
5. Організми, клітини яких позбавлені ядра, це:
А) еукаріоти; Б) прокаріоти; В) неклітинні форми життя; Г) пріони.
6. Багатоклітинні водорості, які поєднують ознаки водоростей і вищих рослин і ззовні схожі на хвощі, це:
А) Глаукофітові водорості; Б) Червоні водорості; В) Зелені водорості;
Г) Харові водорості.
ІІ рівень (завдання з трьома вірними відповідями по 1б, всього 2б)
7. Вкажіть неклітинні форми життя:
А) археї; Б) пріони; В) віруси; Г) бактеріїї; Д) віроїди.
8. Вкажіть ознаки грибів:
А) хемотрофний спосіб живлення; Б) осмогетеротрофний спосіб живлення;
В) запасають глікоген; Г) запасають крохмаль; Д) розмножуються спорами;
Е) розмножуються насінням; Є) прокаріотичні організми.
ІІІ рівень (завдання на встановлення відповідності по 2б, всього 4б)
9. Виберіть ознаки, що характеризують щитник чоловічий:
А) Рівень |
Б) Належність до групи |
В) Спосіб живлення |
1) молекулярний |
1) голонасінні |
1) гетеротрофний |
2) клітинний |
2) мохоподібні |
2) паразит |
3) організмовий |
3) папоротеподібні |
3) фотоавтотрофний |
4) екосистемний |
4) хвощі |
4) хемотрофний |
10.Знайдіть відповідність між організмом та групою, до якої він належить:
А) голонасінні; Б) мохи; В) водорості; Г) папоротеподібні;
Д) покритонасінні;
1) пшениця; 2) сфагнум; 3) модрина; 4) орляк; 5) кораліна.
ІV рівень (2б)
11. Дайте розгорнуту відповідь на питання.
Вкажіть особливості вірусів як неклітинних форм життя. Наведіть приклади вірусних захворювань людини.
Контрольна робота з тем «Вступ», «Біорізноманіття».
Варіант ІІ
І рівень (завдання з однією вірною відповіддю по 0,5б, всього 3б)
1.Вищі спорові безсудинні рослини, в життєвому циклі яких переважає гаметофіт – це:
А) водорості; Б) мохи; В) хвощі; Г) плауни.
2. Біологічна система із вільносхрещуваних між собою організмів одного виду, які проживають тривалий час на певній території й відносно ізольовані від інших таких самих груп це:
А) клітина; Б)молекула; В) організм; Г) популяція; Д) екосистема.
3. Неклітинні форми життя, що є білковими частинками без нуклеїнової кислоти – це:
А) віруси; Б) археї; В) віроїди; Г) пріони.
4. Визначте рівень організації життя зграї вовків:
А) організмовий; Б) тканинний; В) клітинний; Г) популяційно-видовий
5. Безхлорофільні еукаріотичні організми, що мають грибницю і здатні до осмогетеротрофного живлення це:
А) рослини; Б) бактерії; В) гриби; Г) справжні тварини.
6.До якої екологічної групи відносяться гриби мукор і пеніцил?
А) паразити; Б) дріжджеві гриби; В) цвілеві; Г) хижі; Д) слизовики.
ІІ рівень (завдання з трьома вірними відповідями по 1б, всього 2б)
7. Вкажіть ознаки, які характеризують археї:
А) належать до неклітинних форм життя; Б) відкриті К. Воузом;
В) еукаріоти; Г) прокаріоти; Д) здатні утворювати цисти; Е) є багато видівекстремофілів.
8. Оберіть із переліку тварин типу Жалкі:
А) червоний корал; Б) реброплав мнеміопсис; В) бітинія;
Г) медуза-хрестовик; Д) гідра звичайна; Е) кальмар.
ІІІ рівень (завдання на встановлення відповідності по 2б, всього 4б)
9. Виберіть ознаки, що характеризують зозулин льон.
А) Рівень |
Б) Належність до групи |
В) Спосіб живлення |
1) молекулярний |
1) голонасінні |
1) гетеротрофний |
2) клітинний |
2) мохоподібні |
2) паразит |
3) організмовий |
3) папоротеподібні |
3) фотоавтотрофний |
4) екосистемний |
4) хвощі |
4) хемотрофний |
10.Установіть відповідність між морфологічними особливостями та групою рослин:
А) Листки прості або складні, корені головні, бічні й додаткові, квітка, насіння, плід.
Б) Листки у вигляді хвої, корені головні й бічні, насіння в шишках.
В) Стебло нерозгалужене, листки дрібні, зелені, коренів немає, є ризоїди.
Г) Стебло членисте, з вузлами, містить кремнезем, листки редуковані.
Д) Листкоподібні пагони - вайї, спорангії у сорусах.
1) мохи; 2) хвощі; 3) голонасінні; 4) папоротеподібні; 5) покритонасінні/
ІV рівень (2б)
11. Дайте розгорнуту відповідь на питання.
Наведіть приклади одноклітинних твариноподібних організмів. Охарактеризуйте евглену зелену.