Урок "Узагальнення знань з теми «Біорізноманіття»"

Про матеріал
Урок допомагає узагальнити і закріпити знання про різноманіття організмів різних систематичних груп на планеті Земля
Перегляд файлу

Узагальнення знань з теми «Біорізноманіття»

Цілі уроку: освітня: узагальнити і закріпити знання про різноманіття організмів різних систематичних груп на планеті Земля;

 розвивальна: розвивати вміння використовувати раніше вивчену інформацію, аналізувати, зіставляти та робити висновки;

 виховна: виховувати дбайливе ставлення до різноманіття організмів у живій природі.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. ОБГОВОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ТЕМИ

Питання для бесіди

1. Чим відрізняються між собою віруси, прокаріотичні та еукаріотичні організми?

2. Які систематичні групи рослин вам відомі? За якими ознаками відносять рослини до кожної з них?

3. Які систематичні групи грибів ви знаєте? За якими особливостями будови можна визначити належність організму до певної групи?

4. На конкретних прикладах доведіть різноманітність безхребетних тварин.

5. Назвіть основні класи хребетних тварин. За якими ознаками визначається належність живого організму до кожного з них?

ІІІ. КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ТЕМИ (робота за варіантами)

1 варіант

І. Виберіть одну правильну відповідь

  1. Серед наведених організмів визначте той, до якого поняття біологічного виду не можна застосувати а). садова яблуня; б). щуряча блоха; в). прісноводна гідра; г). чумна паличка.
  2. Зі зиготи у судинних рослин розвивається а). ендосперм; б). нестатеве покоління; в). гамето фіт; г). спора.
  3. Завдяки мікоризі рослина а). отримує поживні речовини; б). ефективніше захищається від ґрунтових бактерій; в). всмоктує більше мінеральних речовин; г). частіше цвіте.
  4. Серед наведених організмів укажіть той , у якого кров не бере участі в транспортуванні газів а). дощовий черв'як; б). скорпіон; в). мідія; г). блоха.
  5. Доказом інфекційності пріонних захворювань є те, що а). вони невиліковні; б). розвиток хвороби відбувається дуже повільно; в). зараження відбувається при поїданні тканин хворого організму; г). їх причина – порушення структури білка
  6. Зображена форма бактерій має назву а) бацила; б). вібріон; в) стафілококк; г) стрептококк.
  7. Похожее изображение
    Проаналізуйте твердження. Чи є серед них правильні
  1. Для досягнення сталого розвитку людству потрібно навчитися контролювати клімат.
  2. На шляху до сталого розвитку все ширше мають застосовуватися безвідхідні технології.
  1. Фізіологічний критерій виду визначає подібність у групи організмів а). кількості пальців на задніх кінцівках; б). кількість генів у 16-ій хромосомі; в). кров'яного тиску в плечовій артерії; г). просторові структури пепсину.

ІІ. Розташуйте біологічні об'єкти в порядку зростання їх рівня організації.

а). Картинки по запросу хлоропласт  б). Картинки по запросу лес   в). Картинки по запросу цветок   г). Картинки по запросу головастик

ІІІ. Схарактеризуйте вірус за наведеними ознаками

Нуклеїнова кислота

Будова

Захворювання

  1. ДНК
  1. Не має капсиду
  1. СНІД

2.РНК

  1. Не має суперкапсиду

2.гепатит

  1. ДНК и РНК
  1. Містить зворотню транскриптазу
  1. Тютюнова мозаїка

ІV. Підпишіть назви компонентів клітини бактерії. Який компонент не позначений на малюнку

Похожее изображение

 

 

 

2 варіант

І. Виберіть одну правильну відповідь

1. Яка з наведених ознак живого згадується в наступному твердженні: «клітини кишкової палички в оптимальних умовах діляться приблизно кожні 30 хвилин»  а). ріст; б). розмноження; в). самооновлення; г). подразливість

2. Морфологічний критерій виду визначає подібність у групи організмів а). кількості пальців на задніх кінцівках; б). кількості генів у 21-ій хромосомі; в). кров'яного тиску в стегновій артерії% г). просторової структури гемоглобіну

3. Проаналізуйте твердження про сталий розвиток. Чи є поміж них правильні

І. Для досягнення сталого розвитку людству потрібно обмежити народжуваність.

ІІ. На шляху до сталого розвитку все ширше мають застосовуватися відновлювані джерела енергії.

а). лише І; б). обидва правильні; в). лише ІІ; г). жодного правильного.

4. Гени стійкості до антибіотиків передаються між клітинами бактерій завдяки а). вертикальному перенесенню генів; б). спорам; в). гаметам; г). плазмідам.

 5. Серед наведених ознак виберіть ту, що НЕ є пристосуванням до польоту а). відсутність зубів; б). повітряні мішки; в). кістки з порожнинами всередині; г). наявність печінки.

6. Зображена форма бактерій має назву а). стафілококк; б). бацила; в). спірохета; г). стрептококк

 Похожее изображение

7. У грибів і тварин спільною є а). здатність утворювати поживні речовини з неорганічних; б). наявність клітинної стінки з хітину; в). здатність здійснювати зовнішнє травлення; г). відсутність клітинної стінки

Картинки по запросу бактериофаг8. Розгляньте зовнішній вигляд вірусу й укажіть його можливе застосування а). лікування діабету; б). лікування інфекційних хвороб; в). знищення інших вірусів; г). знищення гризунів-шкідників.

 

 

ІІ. Розташуйте біологічні об'єкти в порядку зменшення їх рівня організації.

 

а). Картинки по запросу зуб  б). Картинки по запросу пингвины  в). Картинки по запросу ламинария  г). Картинки по запросу белок молекула

 

Похожее изображение   ІІІ. Виберіть правильні твердження про організм на поверхні гілки

Складник

Живлення

Значення

  1. водорость
  1. автотрофне

1.утворення ґрунту

  1. тварина

2.гетеротрофне

2.утворення антибіотиків

3.рослина

3. автотрофне і гетеротрофне

3.здійснення нітрифікації

  ІV. Підпишіть назви компонентів вірусної частинки

    Картинки по запросу строение вируса

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Біловус Інна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 жовтня 2022
Переглядів
2172
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку