Контрольна робота № 1 з тем “Вступ. Доба Просвітництва”
1. Епос - а) балада, поема, роман у віршах.
2. Лірика - б) комедія, трагедія, містерія, водевіль.
3. Драма - в) новела, нарис, оповідання, повість, роман, роман-епопея.
4. Ліро-епічні жанри - г) ода, сонет, рубаї, щедрівки, пісні.
2. Жанр, рід, стиль, ідея, форма. Оберіть потрібне слово з переліку, якому відповідає визначення: ... – сукупність ознак, які характеризують мистецтво певного часу та напряму або індивідуальну манеру художника стосовно ідейного змісту й художньої форми (1 б.)
3. Визначте з переліку тверджень правильне (1 б.)
– Пафосом, духом і підгрунтям ідеології Просвітництва була безмежна та щира віра в перетворювальну й усепереможну силу людського розуму й освіти.
– Пафосом, духом і підгрунтям ідеології Просвітництва була безмежна та щира віра в перетворювальну й усепереможну силу людських почуттів та серця.
– Пафосом, духом і підгрунтям ідеології Просвітництва була безмежна та щира віра в перетворювальну й усепереможну силу Бога та церкви.
4. Поміркуйте, про кого йдеться (Джонатан Свіфт, Фрідріх Шиллер, Й.В. Гете, Гуллівер) (2 б.):
а) критикувати наявний державний устрій, можновладців, виступати проти релігійних чвар могла тільки мужня та сильна духом людина, справжній патріот;
б) по-новому переосмислив проблему людини та природи, змалювавши Природу як джерело радості й натхнення та як щось таємниче, що загрожує людині в разі порушення гармонії;
в) образ-ідея, втілення мрій і сподівань письменника-просвітника, людина Нового часу, якій притаманні жага до відкриття та пізнання світу...;
г) він закликає до “всепрощення ворогам”, загального примирення, стати дружною сім’єю.
5. Проаналізуйте: з якою метою Й.В.Гете звернувся до жанру “моторошної” балади, написавши твір “Вільшаний король”? (1,5)
6. Подумайте, чому Гуллівер не почав шкодити мешканцям Ліліпутії, хоча вони полонили його, використовували, могли позбавити здоров’я чи навіть життя? (1,5)
7. Напишіть висловлювання (3б.)
Кращі ідеї та мрії письменників доби Просвітництва є великою цінністю сучасного нам життя.