Контрольна робота з теми 1 "Адаптації"

Про матеріал
Контрольна робота з теми 1 «Адаптації» відповідає новій навчальній програмі з біології та екології у 11класі та створена для контролю навчальних досягнень здобувачів освіти з даної теми. Вона містить чотири рівні завдань: І рівень - тестові завдання з однією правильною відповіддю; ІІ рівень - тестові завдання з кількома вірними відповідями та завдання на утворення симбіотичних пар; ІІІ рівень містить завдання на встановлення відповідності ; IV рівень - це завдання з відкритою відповіддю.
Перегляд файлу

11 клас Контрольна  робота з теми  «Адаптації»

І варіант

І рівень (завдання 1-6 з однією  вірною відповіддю,  по 0,5 б, всього 3б)

1.Оперення птахів, що виникло для регуляції температури тіла, а згодом стало адаптацією для польоту, є прикладом:

а) преадаптації;   б) постадаптації;    в) адаптивної радіації;     г) коеволюції.

2.Форма симбіозу, за якої співіснування є корисним та обов’язковим для обох симбіонтів, називається:

а) конкуренція;   б) мутуалізм;     в) коменсалізм;      г) аменсалізм.

3. Сукупність гідробіонтів, які живуть на межі водного і повітряного середовищ – це:

а) бентос;  б) нектон;  в) нейстон;  г) планктон.

4. Укажіть назву групи паразитів, які спричиняють загибель хазяїна:

а) стаціонарні паразити;  б) надпаразити;  в) ендопаразити;  г) паразитоїди.

5. Відліт перелітних птахів на південь – це приклад біоритмів:

а) добових;  б) припливно-відпливних;  в) місячних;  г) сезонних;  д) багаторічних.

6. Види аеробіонтів, які пристосувалися до життя в холодних умовах називаються:

а) термофіли;  б) кріофіли;   в) ксерофіли;  г) гігрофіли.

 

ІІ рівень (7-8 завдання з кількома правильними відповідями  по 1б;  9 завдання на утворення симбіотичних  пар - 1б; всього 3б)

7. Вкажіть екологічно непластичні  види:

а) колібрі-бджілка;  б) миша польова;  в) форель струмкова;   г) лисиця звичайна;

д) велика панда.

8. До структурних адаптацій відносяться:

а) крила птахів;  б) будівництво гнізд птахами;  в) потовиділення у ссавців; 

г) коренеплід буряка;  д) ласти у морських ссавців

9. Утворіть симбіотичні пари із поданих організмів:

А) мурахи;      Б) акула;     В) амеба дизентерійна;      Г) орхідеї;

1) риби-лоцмани;      2) людина;     3) тропічні дерева;     4) попелиці.

 

ІІІ рівень ( завдання на встановлення відповідності,  по 1,5б, всього 3б)

10. Знайдіть відповідність між організмом і середовищем існування:

а) аеробіонти;   б) гідробіонти;    в) едафобіонти;   г) онтобіонти;

1) гострик;    2) фенек;     3) бульбочкові бактерії;    4) дафнія.

11.Установіть  відповідність між формами симбіозу і наведеними прикладами:

а) мутуалізм                                1. Корцидепс однобокий і мураха                                      

б) коменсалізм                            2. Венерина мухоловка і комахи

в) паразитизм                              3. Риба-клоун і актинії

г) хижацтво                                 4. Квіткові рослини і комахи-запилювачі

 

ІV рівень ( завдання з відкритою відповіддю 2б)

12. Опишіть мутуалізм  як форму симбіозу, його значення. Наведіть приклади мутуалістичних відносин.

 


 

 

11 клас Контрольна  робота з теми  «Адаптації»

ІІ варіант

І рівень (завдання 1-6 з однією  вірною відповіддю,  по 0,5 б, всього 3б)

1.Форма паразитизму, при якій паразит обов’язково живе і розвивається на якомусь одному хазяїні, називається:

а) факультативний паразитизм;  б) облігатний паразитизм;   в) ектопаразитизм; 

г) надпаразитизм.

2. До фізіологічних адаптацій  відноситься:

а) обтічна форма тіла риб;  б) будівництво гнізд птахами;  в) потовиділення у ссавців;  г) турбота про потомство у звірів.

3. Форма симбіозу, при якій один із симбіонтів отримує користь,  не завдаючи шкоди іншому: 

а) конкуренція;   б) мутуалізм;     в) коменсалізм;    г) аменсалізм.

4.Транспірація у рослин та потовиділення у тварин є прикладами терморегуляції:

а) фізичної;  б) хімічної;  в) етологічної;  г) екологічної.

5.Гідробіонти, що активно плавають у товщі води і можуть протидіяти течіям, це:

а) бентос;   б) нейстон;   в) планктон;   г) нектон.

6. У процесі пристосування комахозапильних рослин до запилення комахами у них з’явилися яскраві пахучі квіти або суцвіття, нектарники, а у комах, відповідно, ротові апарати сисного типу.  Це приклад:

а) преадаптації;   б) постадаптації;    в) адаптивної радіації;     г) коеволюції.

 

ІІ рівень (7-8 завдання з кількома правильними відповідями  по 1б;  9 завдання на утворення симбіотичних  пар - 1б, всього 3б)

7. До гігрофілів відносяться:

а) мокриця;  б) тушканчик;  в) дощовий черв;  г) верблюжа колючка;  д) сфагнум.

8. Вкажіть  екологічно  пластичні  види:

а) кульбаба лікарська;   б) миша польова;   в) форель струмкова;  

г) коала;   д) лисиця звичайна.

9. Поділіть організми на дві групи за стратегіями виживання по відношенню до ступеня розвитку  механізмів терморегуляції:

А) пойкілотермія;   Б) гомойотермія;

1) морж звичайний;   2) бджола медоносна;    3) фенек;   4) ставковик великий;  

5) синиця мала;   6) акула-молот.

 

ІІІ рівень ( завдання на встановлення відповідності,  по 1,5б, всього 3б)

10. Установіть відповідність  між організмом та середовищем існування:

Приклад організму

Середовище існування

1.Вовчок  звичайний

а) гостальне середовище

2.Кораліна

б) аеробіонти

3.Тритон

в) гідробіонти

4. Омела

г) едафобіонти

 

11.Установіть  відповідність між формами симбіозу і наведеними прикладами:

а) мутуалізм                                1. Сажка і кукурудза                                        

б) коменсалізм                            2. Джгутиконосці в кишечнику термітів

в) паразитизм                              3. Росичка і комахи

г) хижацтво                                 4. Акула і риба-прилипала

 

ІV рівень ( завдання з відкритою відповіддю 2б)

12. Опишіть паразитизм  як форму симбіозу. Наведіть приклади паразитів серед прокаріотів та різних груп еукаріотів.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Горбанева Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шугаєва Євгенія Дармівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кожокар Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Сулік Оксана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Конончук Гaлина
    Супер!!! Хороша робота . Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
doc
Додано
26 жовтня 2022
Переглядів
10874
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку