Контрольна робота з теми «Адаптації»
11 клас 1 варіант
Питання групи А
-
Адаптація це: а). Пристосування тварин до умов існування; б). Пристосування рослин до умов існування; в). Особливості будови одноклітинних організмів; г). Загальна властивість біосистем.
-
Побудова гнізд відноситься до адаптацій : а). Фізіологічних; б). Структурних; в). Етологічних.
-
Змінення засмаги людини є: а). Відносно доцільною адаптацією; б). Індивідуальною адаптацією; в). Непостійною адаптацією.
-
Які еволюційні зміни підвищують загальний рівень організації груп? а). Природний добір; б). Панміксія; в). Ароморфози; г). Мутації; д). Популяції.
-
Інфузорії у шлунку жуйних - це: а). Мутуалізм; б). Коменсалізм; в). Паразитизм.
-
Популяційні хвилі миші польової належить до біоритмів: а). Припливно - відливних; б). Річних; в). Багаторічних; в). Місячних; г). Добових.
Питання групи Б
-
Назвіть шість ознак, які є пристосуваннями гельмінтів до паразитичного способу життя.
-
Зіставте наведені приклади рослин з категоріями життєвих форм судинних рослин.
1. Стрілолист А. Дерев’янисті
2. Дуб Б. Напівдрев’янисті
3. Лаванда В. Наземні трав’янисті
4.Пирій Г. Водні трав'янисті
3. Роздивіться малюнок. Назвіть зображену тварину. Вкажіть: а. Середовище існування.
б. До якої екологічної групи належить.
в. Основні адаптації до життя в певних умовах
Питання групи В
Дайте визначення поняттям :
-
Середовище існування
-
Терморегуляція
-
Симбіоз
-
Питання групи С
-
Птахи мають низку пристосувань , завдяки яким вони розповсюджують плоди та насіння. У свою чергу рослини суниця,горобина,омела,чорниця, вишня, шовковиця та інші,також пристосовані до своїх поширювачів. Назвіть ці адаптації у рослин та птахів. Поясніть, як вони виникли.
Контрольна робота з теми «Адаптації»
11 клас 2 варіант
Питання групи А
-
Найзагальнішою спільною особливістю адаптацій є: а). Не виникають одразу в готовому виді; б). Формуються впродовж біологічної еволюції; в. Виникають під дією природного добору; г). Все зазначене вірно.
-
Стратегія уникнення несприятливих умов:а). Здійснюється завдяки активності ферментів;б). Формування адоптивних механізмів підтримки гомеостазу внутрішнього середовища;в). Пасивний шлях адаптацій; г. Формування в організмів життєвих циклів і певних проявів поведінки.
-
Гомойотермні організми: а).Отримують тепло від сонячних променів; б) Здатні підтримувати оптимальну сталу температуру тіла; в). Активні у вузькому діапазоні температур.
-
Акули й риби –лоцмани - це: а). Мутуалізм; б). Коменсалізм; в). Паразитизм.
-
Розмноження палоло тихоокеанського є прикладом біоритмів: а). Припливно - відпливних; б). Річних; в). Багаторічних; в). Місячних; г). Добових.
-
Основною еволюційною стратегією паразитів є: а). Стратегія акліматизації; б). Стратегія експлуатації хазяїна; в) Стратегія толерантності; г). Стратегія негайної адаптації.
Питання групи Б
-
Назвіть рівні організації біосистем, на яких відбувається вплив хазяїна на паразита після зараження.
-
Зіставте наведені приклади організмів - гідробіонтів з екологічними групами .
А. Нейстон 1. Актінія
Б. Планктон 2. Ряска мала
В. Нектон 3. Одноклітинні водорості
Г. Бентос 4. Кальмари
3. Роздивіться малюнок. Назвіть зображену тварину. Вкажіть: а). Середовище існування. б). До якої екологічної групи належить.
в). Основні адаптації до життя в певних умовах.
Питання групи В
Дайте визначення поняттям :
-
Пойкілотермія;
-
Геобіонти;
-
Ектопаразити.
-
Питання групи С
Захисне забарвлення комах значною мірою оберігає їх від хижаків, проте вони гинуть у великій кількості від паразитів. Чому в процесі еволюції у комах не виробилися адаптації, які б надійно захищали їх від паразитів?