Контрольна робота з теми "Адаптації"

Про матеріал
Контрольна робота складається з чотирьох рівнів і містить завдання з однією правильною відповіддю, завдання з декількома правильними відповідями, завдання на встановлення відповідності. Робота спрямована на перевірку знань учнів з теми .
Перегляд файлу

 

Контрольна робота з теми «Адаптації»

І варіант

І рівень. Вибрати правильні відповіді.

  1. Серед наведених груп організмів оберіть ту, у якій всі організми є гомойотермними: а)синій кит, страус, гібон б)єнот, колібрі, хамелеон в)восьминіг, акація, кабан г)ягуар, амеба, пінгвін.
  2. Серед наведених представників оберіть того, який НЕ є паразитом: а)вірус поліомієліту б)кімнатна муха в)медична п’явка г)дизентерійна амеба.
  3. Причиною ритмічної зміни працездатності людини протягом доби є обертання: а)Землі навколо Сонця б)Місяця навколо Землі в)Землі навколо власної осі г)Місяця навколо власної осі.
  4. У організмів, що мешкають в затінених умовах: а)немає очей б)фотосинтез має вищу чутливість до світла в) в оці наявна подвійна сітківка г)листки жовтого кольору.
  5. Фотосинтезуючі організми в ґрунтовому середовищі, на відміну від водного, а)наявні лише на великих глибинах б)наявні лише біля поверхні в)використовують воду для фотосинтезу г)відсутні.
  6. Фотоперіодизм дозволяє організму а)реагувати на зміну пори року б)визначати час заходу сонця в)адаптуватися до наявних умов г)активувати захисні механізми за несприятливого впливу.

ІІ рівень.

  1. Виберіть правильні твердження про зображених лисиць

А

Б

В

Порядок тварин зліва направо відповідає їх мешканню

Зміна, що простежується зліва направо, простежується

Наведені об’єкти ілюструють

1.Від холодних до теплих регіонів

1.Зменшенням випаровування води

1.Правило Аллена

2.Від тропічних до полярних районів

2.Зменшенням втрати тепла

2.Правило Бергмана

3.Від посушливих до зволожених районів

3.Збільшенням теплопродукції

3.Правило Глогера

  1. Схарактеризуйте організм, скелет якого представлено, за наведеними ознаками.

Скелет крота

Систематичне положення  А

Екологічна група  Б

Адаптація до життя в середовищі  В

1.Клас Амфібії

1.мезофауна

1.зміцнені передні кінцівки

2.Клас Рептилії

2.макрофауна

2.довгий хвіст

3.Клас Ссавці

3.мегафауна

3.пятипалі кінцівки

ІІІ рівень. Вибрати правильні відповіді.

  1. Відшукайте, які з перерахованих пристосувань виникли як адаптація до існування в умовах низьких температур: а)низьке стебло, яке стелеться по землі б)розсічені листкові пластинки в)довгий корінь г)густа шерсть чи пір’яний покрив д)накопичення цукрів у клітинному сокові е)добре розвинута паренхіма в листках є)жировий прошарок.
  2. Які з перерахованих пристосувань виникли як адаптація до існування в посушливих місцях: а)коренева система довга, добре розвинена б)коренева система поверхнева в)багато продихів на обох боках листка г)невелика кількість продихів на нижньому боці листка д)листки голі, блискучі е)листки вкриті волосками чи кутикулою.
  3. Із наведеного переліку виберіть фізіологічні адаптації: а)збільшений кров’яний тиск в артеріях жирафи б)наявність ласт у морського котика в)переховування гризунів у норах вдень г)оновлення повітря в легенях птахів на вдиху й на видиху д)зелений покрив гусені метеликів е)нерест лосося у верхів’ях річок є)спітніння людей у спеку.
  4. Із наведеного переліку виберіть поведінкові  адаптації: а)здатність хамелеона змінювати колір шкіри б)регуляція вмісту глюкози в крові виділенням інсуліну в)збільшення кількості еритроцитів у крові для пристосування до розрідженого повітря г)яскраве забарвлення надкрил сонечка д)слідування каченят за качкою е)мічення вовком дерев сечею є)побудова бобрами греблі.

ІV рівень. 

  1. Визначте тип симбіозу у названих організмів

1. Паразитизм 2. Коменсалізм 3. Хижацтво 4. Мутуалізм 5. Конкуренція

А. гусінь і синиця Б. орхідеї на стовбурах дерев В. джгутикові у кишечнику термітів Г. аскарида людська у кишечнику людини Д. рак – самітник на актинії Е. жук сонечко і попелиці Є. пирій та картопля на городі Ж. гриби – трутовики на стовбурах дерев З. гриби і водорості, які утворюють лишайник И. рись і вовк

  1. Визначте тип симбіозу у названих організмів

1. Паразитизм  2. Квартиранство 3. Нахлібництво  4. Мутуалізм

      А. джгутикові у кишечнику термітів Б. стьожак у кишечнику людини В. оселення мохів на деревах  Г. мікориза  Д. омела на стовбурах дерев Е. гатерія, що мешкає у норах буревісників  Є. бульбочки на коренях гороху з бактеріями-азотфіксаторами  Ж. сажкові гриби на кукурудзі З. жуки- стафіліни, які живуть у мурашнику і виманюють їжу у мурашок.

     3. Вкажіть види біологічних ритмів

1. Добові ритми 2. Місяцеві ритми 3. Сезонні ритми 4. Річні ритми 5. Припливно-відпливні ритми

А. нічна активність хижаків Б. розмноження тихоокеанських червів-палоло В. масові розмноження перелітної сарани         Г. линяння зайця Д. чергування статевого і партеногенетичного покоління у попелиць Е. листопад у листяних дерев           Є. перельоти птахів у теплі краї Ж. закривання квіток у кульбаби на ніч З. зміна забарвлення у ваблячого краба.

4.Увідповідніть організм і форму його паразитизму:

1. Кишкова паличка 2. Їздець 3. Кордицепс 4. Іксодовий кліщ

А. ектопаразитизм Б. факультативний паразитизм В. некротрофний паразитизм Г. паразитоїдність Д. гіперпаразитизм.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. den cgherk
    Напишите пожалуйста ответы
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ходаковська Світлана Іванівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 жовтня 2020
Переглядів
7844
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку