Контрольна робота з теми: "Адаптації'

Про матеріал
Контрольна розроблена для учнів, які перебувають на сімейному навчанні. В роботі враховані питання, які розглядаються згідно календарного планування 11 класу на період до осінніх канікул.
Перегляд файлу

Контрольна робота з біології 11 клас

  1. Прикладом етологічних адаптацій є:

а) відповідність у будові статевих органів самців і самок        

б) теплокровність птахів і самців       

в) синтез речовин, що забезпечують захист від ворогів     

г) турбота про потомство у багатьох тварин

 

  1. Прикладом фізіологічних адаптацій організмів є:

а) обєднання хижаків у зграї

      б) теплокровність птахів і самців       

      в) синтез речовин що забезпечують захист від ворогів     

      г) турбота про потомство у багатьох тварин

 

  1. Евритермні види здатні:

а) переносити дуже низькі температури

б)  переносити дуже високі температури

в) жити при постійній температурі навколишнього середовища

г) переносити значні коливання температури

 

  1. Стенобіонтні організми - це:

а) рослини і тварини, що можуть жити лише в місцях із специфічними умовами, які мають вузький діапазон екологічної пластинчастості

б)  організми, що можуть жити лише в певних умовах середовища

в)  тварини, існування яких можливе лише при певній або мінливій у дуже вузьких межах температури

г) водяні тварини, що живуть в умовах дуже незначних змін солоності води

 

  1. Прикладом взаємозв’язків за типом мутуалізму є спільне існування популяцій:

а)  актиній і рака-пустельника

б)  людини і термітів

в) корови і печінкового сисуна

г) копитних ссавців у саванах

 

  1. Синойкія – таке співжиття організмів, при якому:

а)  організми отримують взаємну користь

б)  особина одного виду використовує особину тільки як житло

в)  особина одного виду використовує особину іншого виду як житло й джерело живлення і завдає їй шкоди

г) особина одного виду використовує особину іншого виду як житло й джерело живлення,  не завдаючи  їй шкоди

 

  1. Вкажіть правильну відповідь (так або ні):
  1. Заражаючись вірусом, клітина активує спеціальні механізми противірусного захисту; вона починає синтезувати сигнальні молекули - інтерферони, що активують систему імунітету.
  2. У паразитів здебільшого добре розвинені органи чуття, за допомогою яких вони сприймають різні подразники чинників довкілля.
  3. Для більшості паразитів характерна значна плодючість, тобто відкладання великої кількості яєць.
  4. Людська аскарида паразитує у шлунку людини.
  5. П’явки, кровосисні комахи, головна воша відносяться до зовнішніх паразитів людини.
  6. Профілактичне щеплення є одним із шляхів профілактики вірусних інфекцій людини.

 

 

8.Встановіть відповідність між поняттями:

1

Водне середовище

А

Добре розвинена опорна система

2

Наземно-повітряне середовище

Б

Компактне тіло і слабо розвинені органи зору

3

Грунтове середовище

В

Наявність органів кріплення й захисних покривів тіла, надійний захист

4

Живий організм

Г

Відносно низький рівень процесів життєдіяльності

 

9. Встановіть відповідність між поняттями:

1

Дерево

А

Брусниця

2

Кущ

Б

Липа

3

Кущики

В

Кропива

4

Трава

Г

Шипшина

 

10.  Виберіть одну правильну відповідь, яка характеризує дане поняття:

Екологічна ніша

Коеволюція

Коадаптація

1

Паралельна, спільна, взаємозв’язана еволюція двох або більшої кількості таксонів, які екологічно тісно пов’язані між собою.

1

Паралельна, спільна, взаємозв’язана еволюція двох або більшої кількості таксонів, які екологічно тісно пов’язані між собою.

1

Паралельна, спільна, взаємозв’язана еволюція двох або більшої кількості таксонів, які екологічно тісно пов’язані між собою.

2

Місце і структурно-функціональна роль популяції певного виду в екосистемі.

2

Місце і структурно-функціональна роль популяції певного виду в екосистемі.

2

Місце і структурно-функціональна роль популяції певного виду в екосистемі.

3

Забезпечення можливості спільного існування двох видів і підвищення стійкості біоценозу як цілісної системи.

3

Забезпечення можливості спільного існування двох видів і підвищення стійкості біоценозу як цілісної системи.

3

Забезпечення можливості спільного існування двох видів і підвищення стійкості біоценозу як цілісної системи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді до контрольної роботи з біології 11 клас

1.

Г

0,5 б

2.

Б

0,5 б

3.

Г

0,5 б

4.

А

0,5 б

5.

А

0,5 б

6.

Г

0,5 б

 

7.

1.

Так

0,5 б

2.

Ні

0,5 б

3.

Так

0,5 б

4.

Ні

0,5 б

5.

Так

0,5 б

6.

Так

0,5 б

 

8.

1.

Д

0,5 б

2.

А

0,5 б

3.

Б

0,5 б

4.

Г

0,5 б

 

9.

1.

Б

0,5 б

2.

Г

0,5 б

3.

А

0,5 б

4.

В

0,5 б

 

 

10.   213 – по 0,5 б

Максимальна кількість балів – 12.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горбаньова Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 листопада 2020
Переглядів
8654
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку