Контрольна робота з теми: "Атмосфера" для учнів 6 класу (рівень стандарту), складається з чотирюх рівні, за правильні відповіді на кожен з рівнів можна отримати 3 бали, робота рорахована на 12 балів.
І варіант
І рівень (1 питання- 0,5 б.)
1.Повітряна оболонка Землі:
а) стратосфера; б) атмосфера; в) тропосфера.
2. Днем весняного рівнодення є:
а) 22 червня; б) 22 грудня; в) 23 вересня; г) 21 березня
3.Стан нижнього шару атмосфери в даному місці за певний час:
а) погода; б) клімат
4. Прилад для вимірювання атмосферного тиску:
а) термометр; б) флюгер; в) барометр.
5. Вітри, що змінюють напрям двічі на добу:
а) бризи; б) мусони; в) пасати
6. Найбільше температура повітря залежить:
а) від напрямку вітру; б) від атмосферного вітру; в) від кута падіння сонячного проміння.
ІІ рівень(1 питання- 1 б.)
7. Розташуйте шари атмосфери в порядку їх розміщення над поверхнею Землі:
А) стратосфера; б) тропосфера; в) мезосфера; г) озоновий шар
8.Установіть відповідність між видами опадів та способом їх утворення:
А) рідкі з хмар 1. ожеледь
Б) рідкі з повітря 2. град
В) тверді з хмар 3. дощ
Г) тверді з повітря 4. паморозь
5. крупа
9. Що називається кліматом? Перелічіть кліматотвірні чинники
ІІІ рівень(1 питання – 1,5 б.)
10. Побудуйте розу вітрів за таким даними:
Пн — 2; Пн-Сх — 2; Сх — 3; Пд-Сх — 3;
Пд — 4; Пд-Зх — 0; Зх — 10; Пн-Зх — 6.
11. Обчисліть, чому дорівнює добова кількість опадів, якщо о 7 годині їх було 6 мм, о 19 годині — 3 мм.
IV рівень (3 бали)
12. Визначте відносну висоту гори, якщо біля її підніжжя температура +26 °С, а на вершині +10 °С.
ІІ варіант
І рівень (1 питання- 0,5 б.)
1. Нижній шар атмосфери:
а) стратосфера; б) тропосфера.
2. Днем зимового сонцестояння є:
а) 22 червня; б) 22 грудня; в) 23 вересня; г) 21 березня
3. Вітер, що дме взимку з суходолу на море, влітку з моря на суходіл, називається:
а) мусон; б) бриз.
4. Прилад для визначення швидкості і напряму вітру називається:
а) барометр; б) флюгер; в) гігрометр.
5. Безпосередньо з повітря конденсуються такі опади:
а) дощ; б) туман; в) роса; г) сніг.
6. Клімат – це:
а) стан атмосфери в даному місці; б) це багаторічний режим погоди у даній місцевості;
в) повторюваність погоди.
ІІ рівень(1 питання- 1 б.)
7. Розташуйте послідовно повітряні маси від екватора до полюсів:
А) помірні; б) арктичні; в) екваторіальна; г) тропічні.
8. Встановіть відповідність між показником погоди і приладом для його вимірювання:
д) флюгер.
9. Що називається погодою? Перелічіть елементи погоди
ІІІ рівень(1 питання – 1,5 б.)
10. Побудуйте розу вітрів за таким даними:
Пн — 5; Пн-Сх — 4; Сх — 3; Пд-Сх — 2; Пд — 2; Пд-Зх — 4; Зх — 5; Пн-Зх — 5.
11. Обчисліть середньодобову температуру повітря.
6 година |
12 година. |
18 година |
24 година |
5 °С |
8 °С |
7 °С |
6 °С |
IV рівень (3 бали)
12. Визначте, чому дорівнює відносна висота гірської вершини, якщо біля підніжжя гори барометр показує 740 мм рт. ст., а на вершині — 440 мм рт. ст.