Контрольна робота з теми "Чарівна мелодія слова. Пісні літературного походження"

Про матеріал
Розробка контрольної роботи з української літератури у 6 класі НУШ за ГР 1 (Усно взаємодіє).
Перегляд файлу

Контрольна робота

Чарівна мелодія слова. Пісні літературного походження

ГР 1 (Усно взаємодіє)

  1. Прослухайте текст та виконайте післятекстові завдання.

ПІСНІ ЛІТЕРАТУРНОГО ПОХОДЖЕННЯ

Буває так, що народними стають пісні, які створено письменниками / письменницями, композиторами / композиторками та взагалі освіченими людьми. Такі твори називають народними піснями літературного походження. Наприклад: «Ой у лузі червона калина похилилася» на слова Степана Чарнецького й Григорія Труха, «Пісня про рушник» на слова Андрія Малишка, «Два кольори» на слова Дмитра Павличка. Чому ці авторські пісні стали народними? Бо їх полюбив народ, назвав своїми, не забуває, передає від покоління до покоління. На жаль, імена творців деяких пісень літературного походження забули, оскільки ці твори тривалий час люди передавали одне одному тільки в усній формі. Наприклад, як стверджують науковці, народна пісня «Місяць на небі, зіроньки сяють...» має літературне походження, проте ім’я її автора чи авторки до нас не дійшло.

Вторгнення російських військ в Україну, окупація наших земель згуртували українців та українок у прагненні захистити свою країну. Наш народ дає гідну відсіч ненаситному ворогу. У цей непростий час мало не з кожного окопу, укриття, будинку, дитячого майданчика впевнено лунає: А ми тую червону калину підіймемо, А ми нашу славну України, гей, гей, розвеселимо! Легендарні пісні «Ще не вмерла України...», «Ой у лузі червона калина похилилася» підтримують наш бойовий дух і гартують нашу волю.

  1. Виберіть одну правильну відповідь: Літературна пісня – це... а) ліричний твір, слова до якого склав письменник;  б) невеликий ліричний твір, автором якого є народ; в) невеликий за обсягом твір, у якому зображено важливі події нашого народу; г) невеликий за обсягом прозовий твір, автором якого є письменник. (1 бал)
  2. Чому імена деяких  творців пісень літературного походження забули? (1 бал)
  3. Яке значення мають у наш час такі пісні як «Ще не вмерла України...», «Ой у лузі червона калина похилилася»? (1 бал)
  4. Як ви думаєте, чому авторські  пісні стають народними? (2 бали)

5. Установіть відповідність між піснею та її характеристикою (2 бали).

Назва твору

Характеристика пісні

1. «Молитва»

А) гімн січових стрільців

2. «Ще не вмерла України…»

Б) духовний гімн українського народу

3. «Як тебе не любити, Києве мій»

В) Державний Гімн України

4. «Ой у лузі червона калина похилилася»

Г) гімн столиці України

 

6. Установіть відповідність між художніми засобами та їх прикладами(2 бали).

Художній засіб

Приклад

1. Персоніфікація

А) колишуться віти

2. Порівняння

Б) в очі дивляться канни

3. Метафора

В) на крилах надій

4. Епітет

Г) лагідним сном

 

Д) вогні, як намисто

 

7.Створіть рекламу до однієї з вивчених пісень. Обов’язково вкажіть назву пісні, автора, чому рекомендуєте її прослухати чи вивчити. (3 бали)

 

Використані джерела

Українська література : підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти  / В.  В.  Заболотний, О. В. Заболотний, О. В. Слоньовська, І. В. Ярмульська. Київ : Літера ЛТД, 2023.

В.Архипова, С.Січкар, С.Шило. Українська література: підручник для  6 класу закладів загальної середньої освіти. – Чернівці:  МПП «Букрек», 2023.

doc
Додано
25 жовтня
Переглядів
722
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку