Контрольна робота з теми "Хімія. Перші кроки".

Про матеріал
Містить завдання для перевірки знань учнів з теми "Хімія. Перші кроки". Розроблена для курсу хімії 7 класу НУШ.
Перегляд файлу

Тема 1. Хімія. Перші кроки.

 

  1.     Позначте правильне твердження про предмет вивчення хімії.
  1.      Хімія — це наука про розподіл хімічних речовин у Всесвіті.
  2.     Хімія — це наука про речовини та їх взаємоперетворення.
  3.      Хімія вивчає хімічний склад фізичних тіл.
  4.      Хімія вивчає хімічний склад зірок.
  1.     Позначте метод наукового пізнання, що полягає в активному цілеспрямованому сприйнятті об’єкта, в ході якого одержують знання про його зовнішні властивості.
  1.      аналіз    в) дослід

б) спостереження   г) експеримент

  1.     Виберіть серед наук ту, що не відноситься до природничих:
  1.      математика    в) біологія
  2.     фізика    г) хімія
  1.     Становлення хімії як науки почалося:
  1.      у Давньому Єгипті;
  2.     з відкриття Періодичного закону;
  3.      з відкриття закону збереження маси;
  4.      ще в часи первісних людей.
  1.     Одним із завдань сучасної хімії є:
  1.      перетворення речовин;
  2.     створення нових відтінків у кольоровій гаммі;
  3.      пошуки філософського каменю;
  4.      створення надміцних матеріалів.
  1.     Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

І. Хімія не пов’язана з іншими природничими науками.

ІІ. Хімія — це наука про речовини та їх перетворення.

  1.      правильне тільки перше
  2.     правильне тільки друге
  3.      обидва правильні
  4.      жодне з них неправильне
  1.     Проаналізуйте твердження.

І. Усі записи в зошиті здійснюють під час виконання досліду.

ІІ. Сухе пальне перед підпалюванням закріплюють у лапці штатива.

Чи є з-поміж них правильні?

А. Правильне лише І  В. Обидва правильні

Б. Правильне лише ІІ  Г. Немає правильних

  1.     Доберіть правильні закінчення речення «Нагрівати пробірку з речовиною потрібно ... »:
  1.      тримаючи її рукою біля отвору;
  2.     попередньо закріпивши її в пробіркотримачі;
  3.      спочатку всю, рухаючи в полум’ї, а потім — лише ту частину, де міститься речовина;
  4.      тільки в тій частині, де міститься речовина.
  1.     Установіть послідовність етапів розвитку хімії.
  1.      сучасна хімія
  2.     антична хімія
  3.      алхімічний період
  4.      реміснича хімія
  1. Установіть відповідність твердження і значення в ньому слова «хімія» (запишіть номер кожного твердження, а після нього — літеру а, б, в чи г):

Твердження

1) світова продукція хімії — сотні мільйонів тонн різних речовин;

2) хімію викладають у всіх країнах;

3) хімія, як і фізика, має свої закони;

Значення слова «хімія»

а) навчальний предмет;

б) розділ екології;

в) галузь промисловості;

г) наука.

  1. Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

1) Здебільшого для хімічних дослідів використовують порцеляновий посуд, іноді — металічний і досить рідко скляний посуд.

2) Хімічну склянку використовують для приготування розчинів певної точної концентрації.

3) У нижній частині полум’я температура є найвищою.

  1. Опишіть алгоритм дій у разі виливання реактиву на парту.

 

 

  1. Укажіть дії учнівства, які не відповідають правилам безпеч­ної поведінки в кабінеті хімії. Поясніть, чому ви так вважає­те. Спрогнозуйте, які наслідки можуть мати такі дії:
  1.      учень забіг у кабінет і кинув портфель на парту;
  2.     учениця розчісує коси під час виконання експерименту;
  3.      учениця ретельно вимила руки після уроку хімії;
  4.      учень змішав усі реактиви в одній посудині;
  5.     перед уроком учениця пригостила свою подругу яблуками, виклавши їх на парту;
  6.      учень закрив корком посудину, з якої щойно взяв реактив.
  1. Назвіть посуд та обладнання, які використовують:
  1.      для вимірювання об’єму рідини;
  2.     для нагрівання речовин;
  3.      для випарювання води з розчину;
  4.      для подрібнення твердих речовин.
  1. Обговоріть ваші дії та їх послідовність, якщо під час досліду:
  1.      у лапці штатива тріснула гаряча пробірка з твердою речовиною;
  2.     зі спиртівки на стіл потрапив спирт, який загорівся.