Контрольна робота допоможе встановити рівень знань та вмінь учнів, їх вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між будовою та виконуваними функціями органів та організму , формувати екологічні погляди та виховувати бережне ставлення до навколишнього середовища.
9 клас Біологія
Контрольна робота з теми «Надорганізмові біологічні системи»
1 варіант
І рівень
Оберіть правильну відповідь. ( 0,5 б )
1.За правилом екологічної піраміди чисел, загальна кількість особин, що беруть участь в ланцюгах живлення, з кожною ланкою:
а) зменшується;
б) залишається незмінною;
в) збільшується;
г) змінюється циклічно.
2. Науку про взаємозв’язки певних організмів та їхніх угруповань між собою та з довкіллям називають:
а) біологія;
б) цитологія;
в) генетика;
г) екологія.
3. Прикладом антропогенних факторів є:
а) температура; в) викиди заводі;
б) взаємозв’язки між особинами ; г) вологість повітря.
4. Загальнопланетна оболонка яка включає в себе все живе:
а) атмосфера; г) геосфера;
б) біосфера; д) тропосфера.
5.Регуляцію газового складу атмосфери забезпечують:
а) редуценти;
б) консументи;
в) симбіонти;
г) продуценти.
6. Біотичний фактор природного середовища:
а) вода;
б) ґрунт;
в) клімат;
г) взаємозв’язки між особинами в популяції.
ІІ рівень
Доповніть речення. ( 1 б )
7. Екосистема складається з двох компонентів…
8. Консументами називають…
9. Біосфера – це…
ІІІ рівень
Встановіть відповідність. ( 1 б )
Фактори |
Приклади |
1. Антропогенні |
А) співіснування риб і земноводних у водоймі; |
2. Біотичні |
Б) викиди автотранспорту, заводів, вибух ядерного реактора; |
3. Абіотичні |
В) тип грунту, вивезення побутових відході; |
|
Г) температура, вологість, тиск, солоність води. |
ІV рівень
Розгорнута відповідь (1,5 б )
10. Охарактеризуйте явище сукцесії і в яких умовах вона відбувається?
11. Чи можуть існувати екосистеми без рослинних угруповань? Обгрунтуйте свою думку.
9 клас Біологія
Контрольна робота з теми «Надорганізмові біологічні системи»
2 варіант
І рівень
Оберіть правильну відповідь. ( 0,5 б )
1.За правилом екологічної піраміди ланцюг живлення може включати ланок харчування:
а) одну;
б) чотири;
в) дві;
г) десять.
2. Науку ,що вивчає вплив розумової діяльності на довкілля називають:
а) біологія;
б) цитологія;
в) ноосфера;
г) екологія.
3. Прикладом біотичних факторів є:
а) температура; в) викиди заводі;
б) взаємозв’язки між особинами ; г) вологість повітря.
4. Тверда оболонка планети називається:
а) атмосфера; г) геосфера;
б) біосфера; д) літосфера.
5.Руйнування відмерлих решток організмів забезпечують:
а) редуценти;
б) консументи;
в) симбіонти;
г) продуценти.
6. Абіотичний фактор природного середовища:
а) вода;
б) консументи;
в) вирубування лісів;
г) взаємозв’язки між особинами в популяції.
ІІ рівень
Доповніть речення. ( 1 б )
7. До складу біотопу входять…
8. Продуцентами називають…
9. Екологія – це…
ІІІ рівень
Встановіть відповідність. ( 1 б )
Фактори |
Приклади |
1. Антропогенні |
А) співіснування личинки хруща і дощового черв’яка; |
2. Біотичні |
Б) вирубування лісів,смог,забруднення грунтів; |
3. Абіотичні |
В) тип грунту, вивезення побутових відходів; |
|
Г) сонячне проміння,вітер,грунт. |
ІV рівень
Розгорнута відповідь (1,5 б )
10. Охарактеризуйте колообіг Карбону у природі і яке його значення?
11. Чому агроценози мають нерозгалужену сітку харчуванння? Обгрунтуйте свою думку.