Завдання до контрольної роботи по темі "Процеси життєдіяльності тварин". Робота містить два варіанти, кожний з яких містить завдання чотирьох рівнів.
Контрольна робота № 2 7 клас
Тема: «Процеси життєдіяльності тварин»
Варіант 1
І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)
Позначте одну правильну відповідь.
1. Мозочок найкраще розвинений у:
А рептилій Б птахів В амфібій Г риб
2. Внутрішнє запліднення характерне для:
А жаби озерної Б окуня річкового В моржа тихоокеанського Г квакші звичайної
3. Брунькуванням розмножується:
А амеба протей Б слимак В дощовий черв’як Г гідра прісноводна
4. Тварина, що має внутрішній скелет:
А павук-сріблянка Б клоп-черепашка В краб Г саламандра
5. Назвіть тварину, що має специфічний орган чуття – бічну лінію:
А гадюка звичайна Б оселедець чорноморський В пінгвін звичайний Г дельфін афаліна
6. Для кровоносної системи ссавців характерні:
А двокамерне серце, одне коло кровообігу Б трикамерне серце, два кола кровообігу
В чотирикамерне серце, два кола кровообігу Г чотирикамерне серце, одне коло кровообігу
ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
Із запропонованих відповідей виберіть дві або більше правильних.
7. Тварини, які мають замкнену кровоносну систему:
А краб камінний Б білан капустяний В дощовий черв’як Г павук
Д ластівка сільська Е жаба озерна Є бджола звичайна
8.Установіть відповідність між групами тварин та притаманними їм органами виділення:
Група тварин |
Органи виділення |
1. ракоподібні 2. павукоподібні 3. риби 4. рептилії |
А тазові нирки Б мальпігієві судини В зелені залози Г метанефридії Д тулубові нирки |
9. Установіть відповідність між зображеними тваринами та притаманними їм органами дихання.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
1 легені та шкіра 2 трахеї 3 легеневі мішки 4 зябра 5 легені
ІІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
10. Пояснити терміни: регенерація, дихання, кровообіг, скелет.
11. Доповніть речення:
А) Організми, які споживають мертву органіку – …
Б) Органи виділення ракоподібних – …
В) Група хребетних тварин, що мають двокамерне серце – …
Г) Хребет рептилій складається з відділів: …
12. Установити відповідність між тваринами та особливостями їхніх покривів.
Тварини |
Особливості будови покривів |
1 кумка 2 крокодил 3 сокіл 4 гідра |
А шкіра тонка, суха, практично позбавлена залоз (єдина залоза – куприкова) Б покрив утворений переважно шкірно-м’язовими клітинами В шкіра вкрита лускою і містить багато слизових залоз Г мають гладеньку тонку шкіру, багату на залози, яка порівняно легко проникна для рідин і газів Д шкіра суха, позбавлена залоз, вкрита роговими щитками |
13. Розгляньте зображені організми. Розподіліть їх на дві групи за типом розвитку.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
IV рівень (по 1 балу за кожне завдання)
14. Розгляньте малюнок. Підпишіть складові скелета ящірки, позначені цифрами.
15. Складіть схему розвитку тварин. Порівняйте розвиток комах з неповним і повним перетворенням. Які переваги має розвиток із повним перетворенням? Підтвердьте відповідь прикладами.
Контрольна робота № 2 7 клас
Тема: «Процеси життєдіяльності тварин»
Варіант 2
І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)
Позначте одну правильну відповідь.
1. Органи видільної системи амфібій:
А нирки Б легені В кишечник Г мальпігієві судини
2. Ехолокація характерна для:
А кишковопорожнинних Б кажанів В птахів Г земноводних
3. Зовнішнє запліднення характерне для:
А дельфіна Б черепахи болотної В річкового рака Г куріпки сірої
4. Тварина, яка має зовнішній скелет, — це:
А черепаха Б муха В тритон Г кит
5. Назвіть тварину, якій характерне позакишкове травлення:
А рак річковий Б дощовий черв'як В павук-хрестовик Г кажан звичайний
6. Особливістю дихальної системи птахів, пов’язану з польотом, є наявність:
А трахей Б легень В повітряних мішків Г бронхів
ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
Із запропонованих відповідей виберіть дві або більше правильних.
7. Тварини, які мають непрямий розвиток:
А павук-хрестовик Б жаба озерна В акула Г окунь річковий
Д гідра прісноводна Е жук-олень Є черепаха болотна
8. Установіть відповідність між групами тварин та притаманним їм типом нервової
системи:
Група тварин |
Тип нервової системи |
1 членистоногі |
А дифузна |
2 амфібії |
Б стовбурова |
3 кишковопорожнинні |
В вузлова |
4 молюски |
Г розкидано-вузлова |
|
Д трубчаста |
9.Установіть відповідність між зображеними тваринами та притаманною їм будовою серця.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
1 серце трубчасте, багатокамерне 2 серце трикамерне 3 серце чотирикамерне
4 серце двокамерне 5 серце трикамерне з неповною перегородкою у шлуночку
ІІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
10. Пояснити терміни: рефлекс, живлення, виділення, ферменти.
11. Доповніть речення:
А) За способом живлення тварини поділяються на …
Б) Найтонші кровоносні судини, у яких відбувається газообмін - …
В) В індивідуальному розвитку тварин виділяють такі періоди …
Г) Хребет амфібій складається з відділів: …
12. Розглянути зображення тварин та встановити тип симетрії тіла кожної з них.
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
13. Який тип розвитку характерний для зображеної тварини? Підпишіть позначені стадії розвитку.
IV рівень (по 1 балу за кожне завдання)
14. Розгляньте малюнок. Підпишіть складові скелета ссавців, позначені цифрами.
15. Порівняйте механізми дихання жаби, ящірки і птаха. Із чим пов’язані їхні
відмінності?