Контрольна робота з теми «Різноманітність рослин»
Варіант 1
І рівень (завдання з однією вірною відповіддю по 0,5б; всього 3б)
1. Найменшою систематичною одиницею в систематиці є:
а) рід; б) вид; в) родина; г) порядок; д) царство.
2. До нижчих рослин відносяться рослини, які :
а) розмножуються спорами; б) розмножуються статево;
в) мають тіло, почленоване на органи; г) не мають тканин і органів.
3. Водорості, які мають твердий панцир, що містить сполуки Силіцію належать до: а) Діатомових; б) Зелених; в) Бурих; г) Червоних.
4.Соруси - це:
а) гаметофіти хвощів; б) листки папоротей; в) спорангії папоротей;
г) органи прикріплення мохів.
5. Вайями в папоротеподібних називають:
а) листки; б) стебла; в) заростки; г) спори.
6. Насінні рослини відрізняються від вищих спорових:
а) наявністю пагона; б) наявністю вегетативних органів;
в) розвиненими коренями; г) наявністю насіння та плоду.
ІІ рівень (завдання 7,8 з трьома вірними відповідями по 1б; завдання 9 -1б)
7. До Голонасінних рослин належать:
а) плаун булавовидний; б) туя; в) сфагнум; г) модрина; д) сосна.
8. Виберіть характерні ознаки мохів:
а) у життєвому циклі переважає спорофіт; б) у життєвому циклі переважає гаметофіт; в) мають листкостеблову будову; г) підземна частина кореневище; д) спори утворюються у коробочці.
9. Визначте, який термін зайвий і поясніть чому: спорофіт, гаметофіт, спори, плід, зигота.
ІІІ рівень (по 1,5 б; всього 3б)
10. Установіть відповідність між рослинами і систематичними одиницями, до яких вони належать:
1) Водорості; 2) Спорові рослини; 3) Голонасінні; 4) Покритонасінні.
А) кукурудза; Б) хвощ польовий ; В) порфіра; Г) ялина.
11. Установіть відповідність між групами рослин та їх особливостями:
1) Водорості; 2) Спорові рослини; 3) Голонасінні; 4) Покритонасінні.
А) мають квітку, насіння і плід; Б) насінні зачатки розміщені відкрито на лусках шишок; В) тіло не почленоване на органи; Г) характерне чергування статевого та нестатевого поколінь.
IV рівень (2б)
Завдання з відкритою відповіддю.
12. Які рослини називають Покритонасінними? На які два класи їх поділяють? Порівняйте Однодольні та Дводольні рослини.
Контрольна робота з теми «Різноманітність рослин»
Варіант 2
І рівень (завдання з однією вірною відповіддю по 0,5б; всього 3б)
1. До нижчих рослин відносяться:
а) мохи; б) плауни; в) хвощі; г) водорості; д) квіткові.
2. Торф утворюється із:
а) зозулиного льону; б) сфагнуму; в) хвощів; г) відмерлих папоротей.
3. Сорусами у папоротеподібних називають:
а) групи заростків; б) скупчення коренів; в) скупчення спорангіїв;
г) молоді листки.
4. Рогіз, росичка, сфагнум, верба – це рослини такого угруповання, як:
а) ліс; б) степ; в) болото; г) луки; д) поле.
5. До спорових рослин НЕ належить:
а) хвощ польовий; б) щитник чоловічий; в) зозулин льон; г) секвоя.
6. Насінні зачатки лежать відкрито на лусках шишок у рослин групи:
а) Голонасінні; б) Покритонасінні; в) Спорові; г) Насінні.
ІІ рівень (завдання 7,8 з трьома вірними відповідями по 1б; завдання 9 -1б)
7. До зернових культур відносяться:
а) капуста городня; б) горох; в) пшениця; г) ячмінь; д) кукурудза.
8. Вкажіть ознаки Дводольних рослин:
а) одна сім'ядоля; б) дві сім'ядолі; в) має камбій; г) без камбію; д) листки прості і складні, сітчасте жилкування; е) листки прості, дугове , паралельне жилкування.
9. Визначте, який термін зайвий і поясніть чому: соруси, вайї, плід, заросток, спорофіт.
ІІІ рівень (по 1,5 б; всього 3б)
10. Установіть відповідність між рослинами і систематичними одиницями, до яких вони належать:
1) Водорості; 2) Спорові рослини; 3) Голонасінні; 4) Покритонасінні.
А) секвоя; Б) ламінарія; В) шипшина; Г) зозулин льон.
11. Установіть відповідність між групами рослин та їх особливостями:
1) Водорості; 2) Спорові рослини; 3) Голонасінні; 4) Покритонасінні.
А) характерне подвійне запліднення; Б) насіння утворюється та дозріває у жіночих шишках; В) нестатеве покоління утворює спори; Г) тіло називається слань або талом.
IV рівень (2б)
Завдання з відкритою відповіддю.
12. Які рослини називають Голонасінними? Які особливості хвойних рослин? Наведіть приклади хвойних рослин.