Контрольна робота з теми "Саморегуляція біологічних систем" 11 клас

Про матеріал
Контрольна робота з теми "Саморегуляція біологічних систем" розрахована на учнів 11 класу профільного рівня. Робота містить 12 тестових завдань та 6 запитань відкритого типу. Робота дозволяє перевірити знання учнів із підтеми "Саморегуляція" із розділу "Адаптації"
Перегляд файлу

Контрольна робота 11 клас

 

Тема: Саморегуляція біологічних систем

 

Варіант ІІ

 

1.  Назвіть тип сигнальних речовин, що передають сигнал у синапсах нервових клітин і діють тільки на постсинаптичну клітину:

а) гістогормони; б) нейромедіатори; в) гормони; г) цитокіни.

 

2.  Оберіть вірні твердження щодо автономної нервової системи:

а) Має симпатичний та парасимпатичний відділи; б) інервує скелетні м’язи та органи чуття; в) регулює роботу гладенької мускулатури та внутрішніх органів; г) не підконтрольна свідомості; д) підконтрольна свідомості.

 

3. Оберіть вірні твердження щодо парасимпатичного відділу автономної НС:

а ) мобілізує сили організму для фізичної діяльності;  б) активується під час стресу: в) налаштовує організм на роботу в спокійних умовах; г) прискорює частоту серцевих скорочень та дихальних рухів;  д) активізує роботу травної системи; є) звужує зіниці.

 

4. Оберіть вид регуляції, що здійснюється за рахунок рідких середовищ організму:

а) нервова б) гуморальна: в) контактна; г) безпосередня.

 

5 . Оберіть характеристики гормонів:

 а) довготривала дія;

 б) виробляються залозами внутрішньої секреції;

 в) діють місцево;

 г) виділяються в кров;

 д) виділяються в порожнини органів;

 є)забезпечують швидку відповідь на зміни.

 

6.  Оберіть приклад негативного зворотного зв’язку: а) збільшення кількості тромбоцитів біля місця ушкодження судини; б) посилення імунної відповіді під час запалення; в) підвищення температури активує механізми терморегуляції, спрямовані на її зниження;  г) підвищення Концентрації Со2   в крові симулює збільшення кількості надходження кисню в кров.

 

7.  Оберіть вірну послідовність здійснення нервово-гуморальної відповіді на зміну показників середовища;

а) Гіпофіз → ендокринна залоза → гіпоталамус→ робочий орган;

б) Гіпофіз → робочий орган → ендокринна залоза→гіпоталамус ;

в) Гіпоталамус→гіпофіз →ендокринна залоза → робочий орган→ЦНС;

г) Гіпоталамус→ендокринна залоза →робочий орган→гіпофіз.

 

8.  Вкажіть вірні пари: ендокринна залоза → гормон:

а)  щитоподібна→ паратгормон;

б) підшлункова→інсулін;

в) гіпофіз→вазопресин;

г) паращитоподібна→кальцитонін.

 

9. Зазначте вірні пари: гормон → дія.

а) глюкагон→підвищення рівня глюкози в крові;

б) кальцитонін→зниження рівня ca2+ у крові;

в) паратгормон→зниження рівня ca2+ у крові;

г) інсулін→підвищення рівня глюкози в крові;

 

10. Активують механізми захисту рослин від патогенних мікроорганізмів та шкідливих комах:

а) етилен; б) абсцизова кислота в) саліцилова і жасмонова кислоти г) ауксини

 

11. Зниження вмісту глюкози й інших поживних речовин у крові призводить до : а) прискорення дихання б) блювання в)  пошуку їжі г) пошуку особин протилежної статі

 

12. Поведінкова терморегуляція — це:

 а) транспірація у рослин б) скупчення пінгвінів у люті морози в) м'язове тремтіння г) розширення або звуження судин шкіри.

 

ІІ. Дати розгорнуту відповідь на запитання (1б):

 

13. Навіщо рослини помірних широт скидають листя на зиму ?

14. Укажіть способи терморегуляції організмів, що відповідають наведеним процесам:

А — пошук твариною затінку під час спеки;

Б — уповільнення обмінуречовин при загрозі перегрівання;

В — підвищене потовиділення.

(Способи терморегуляції: фізичний, хімічний, поведінковий)

15. Як нейрогормони впливають на на нашу поведінку ?

16. Які захворювання порушення функцій печінки ви знаєте ? Наскільки вони небезпечні для організму ?

17.  Як ви особисто регулююєте тепловіддачу на холоді та під час спеки ?

18. Які позитивні риси для виду надає вимушена міграція, спричинена перенаселенням ?

doc
Додано
30 листопада 2020
Переглядів
1073
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку