БІОЛОГІЯ І ЕКОЛОГІЯ
11 клас
Самостійна робота з теми «Середовища існування»
Варіант І
І (по 1,5 б) . Виберіть правильну відповідь
1. Для існування хребетних тварин найменш придатним є середовище:
а) водне;
б) тіло інших організмів;
в) наземне;
г) повітряне.
2. Ґрунт для рослин є:
а) субстратом прикріплення;
б) джерелом кисню;
в)джерелом органічних речовин;
г) джерелом мінеральних речовин;
д)джерелом води.
ІІ (3 б.) . 3. Приведіть у відповідність групи організмів за ступенем зв’язку з наземно-повітряним середовищем
Анаероби а)- організми, які здатні жити й розвиватися в безкисневому середовищі.
Це анаеробні бактерії, дріжджеві гриби, внутрішні паразити, глибоководні організми.
Аероби г) – організми, здатні існувати лише в кисневмісному середовищі.
Представниками групи є більшість рослин, тварин і грибів.
Термофіли д)- це екологічна група видів, які живуть в умовах постійно високих температур.
Кріофіли – в) види, які спеціалізовані до життя в холодних умовах.
Прикладом таких організмів є хламідомонада снігова, снігова муха, безкрилі зимові комарі, білий ведмідь.
Гігрофіли б) пристосовані до життя в умовах високої вологості (мокриці, дощові черв'яки, росянка);
Ксерофіли е) пристосовані до місцеіснувань зі зниженою вологістю (саксаул, ковила, тушканчики, верблюди).
ІІІ. (3 б.) 4. Проведіть порівняння, заповнивши таблицю
Екологічний фактор |
Температура середовища |
Рівень освітленості |
Особливості дії в наземному середовищі |
|
|
Особливості дії в ґрунті |
|
|
ІV. (3 б.) 5. Проведіть порівняння між водним та наземно-повітряним середовищем за такими умовами існування:
основний ресурс середовища, лімітуючи чинники, газовий склад, вологість, освітленість, температура, густина, екологічні групи .
БІОЛОГІЯ І ЕКОЛОГІЯ
11 клас
Самостійна робота з теми «Середовища існування»
Варіант І
І (по 1,5 б) . Виберіть правильну відповідь
1. Для існування хребетних тварин найменш придатним є середовище:
а) водне;
б) тіло інших організмів;
в) наземне;
г) повітряне.
2. Ґрунт для рослин є:
а) субстратом прикріплення;
б) джерелом кисню;
в)джерелом органічних речовин;
г) джерелом мінеральних речовин;
д)джерелом води.
ІІ (3 б.) . 3. Приведіть у відповідність групи організмів за ступенем зв’язку з наземно-повітряним середовищем
Анаероби а)- організми, які здатні жити й розвиватися в безкисневому середовищі.
Це анаеробні бактерії, дріжджеві гриби, внутрішні паразити, глибоководні організми.
Аероби г) – організми, здатні існувати лише в кисневмісному середовищі.
Представниками групи є більшість рослин, тварин і грибів.
Термофіли д)- це екологічна група видів, які живуть в умовах постійно високих температур.
Кріофіли – в) види, які спеціалізовані до життя в холодних умовах.
Прикладом таких організмів є хламідомонада снігова, снігова муха, безкрилі зимові комарі, білий ведмідь.
Гігрофіли б) пристосовані до життя в умовах високої вологості (мокриці, дощові черв'яки, росянка);
Ксерофіли е) пристосовані до місцеіснувань зі зниженою вологістю (саксаул, ковила, тушканчики, верблюди).
ІІІ. (3 б.) 4. Проведіть порівняння, заповнивши таблицю
Екологічний фактор |
Температура середовища |
Рівень освітленості |
Особливості дії в наземному середовищі |
|
|
Особливості дії в ґрунті |
|
|
ІV. (3 б.) 5. Проведіть порівняння між водним та наземно-повітряним середовищем за такими умовами існування:
основний ресурс середовища, лімітуючи чинники, газовий склад, вологість, освітленість, температура, густина, екологічні групи .