Контрольна робота з теми "Світ української поезії" (творчість Т.Шевченка, Лесі Українки, В. Сосюри)

Про матеріал
Контрольна робота для учнів 8 класу з теми "Світ української поезії" (укладена за творами Т.Шевченка, Лесі Українки, В. Сосюри). Тестові завдання, завдання на встановлення відповідності та мовне дослідження-есе.
Перегляд файлу

Контрольна робота № 2 з теми “Світ української поезії”

(творчість Т. Шевченка, Лесі Українки, В. Сосюри)

 

Початковий і середній рівні (по 1 б. за кожну правильну відповідь )

1. Гроші для викупу Шевченка з кріпацтва було виручено з продажу портрета, на якому був зображений:

 а) Іван Сошенко

 б) Карл Брюллов

 в) Олексій Венеціанов

 г) Василь Жуковський

2. У 1838 році відбулася така подія:

 а) уперше вийшов друком «Кобзар» Шевченка

 б) викуплено Шевченка з кріпацтва

 в) народився Тарас Шевченко

 г) відправлено Шевченка на заслання

3. Визначити вид лірики поезії Т.Шевченка «Мені однаково, чи буду…»:

 а) інтимна лірика

 б) філософська лірика

 в) пейзажна лірика

 г) громадянська лірика

4. Вказати справжнє ім’я Лесі Українки:

 а) Марія Вілінська

 б) Лариса Косач

 в) Олена Пчілка

 г) Ірина Вільде

5. Основною проблемою поеми «Давня казка» Лесі Українки є:

 а) жадоба до збагачення

 б) роль митця в суспільстві

 в) служіння своїй Батьківщині

 г) прагнення людини до вдосконалення

6.  Вірш, який став причиною найгостріших звинувачень В. Сосюри  в націоналізмі:

а) «Сад»

б)  «Любіть Україну!»

в) «Осінь»

г) «Васильки»

 

Достатній  рівень (по 1,5 бала за правильно виконане завдання)

 

7. Установити відповідність:

Автор

Цитата з твору

1. Тарас Шевченко

А  Облітають квіти, обриває вітер
пелюстки печальні в синій тишині.
По садах пустинних їде гордовито
осінь жовтокоса на баскім коні.

2. Леся Українка

Б   В неволі виріс між чужими,
І, неоплаканий своїми,
В неволі, плачучи, умру,

3. Володимир Сосюра

В  Не поет, хто забуває
Про страшні народні рани,
Щоб собі на вільні руки
Золоті надіть кайдани!

 

Г  Там, за тополями,
за огорожами,
де місто тікає на ніч в степи —
все запорошене,
все насторожене,
вся Україна заслухалась —
і не спить…

 

8.  Установити відповідність:

Художній засіб

Приклад

1. Епітет

А  Любіть Україну, як сонце любіть, як вітер, і трави, і води...

2. Метафора

Б   Весна промінням грала, сипала квітки

3. Порівняння

В  і другий, далекий, сповнений привіту,
з рідними очима порівняє нас

 

Високий  рівень (3  бали)

22. Проведіть мовне дослідження  вірша В. Сосюри «Любіть Україну» за таким планом:

       а) випишіть 3 спонукальні речення (по 0,5  бала)

  б) подумайте, чому автор вживає багато спонукальних речень саме в цьому творі,               з’ясуйте, яку роль вони відіграють у поетичних рядках. Запишіть свої міркування у вигляді невеликого есе (4-5 речень)               (1,5 бала).             

 

 

docx
Додано
2 грудня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку