Контрольна робота
з мовної теми «Займенник»
1. З’ясуйте скільки займенників у цьому уривку (0,5б.)
Вона була красуня з Катеринівки.
Було у неї п’ятеро вже нас.
Купляла нам гостинчика за гривеник,
Топила піч і поралась гаразд.
А 4; Б 2; В 3; Г 5.
2. Присвійний займенник є в кожному рядку, ОКРІМ (0,5б.)
А Взяти його зошит;
Б схвалити мій проєкт;
В запросив її в кіно;
Г знає своє місце.
3. Немає орфографічної помилки у словосполученні (0,5б.)
А Залишитися ні з чим;
Б де-які питання;
В які сь незрозумілі дії;
Г гніватися хтозна чому.
4. До одного розряду належать усі займенники в рядку (0,5б.)
А Ніхто, скільки, ніщо, ніскільки;
Б мій, наш, вони, ваш;
В абияка, який, скільки-небудь, чий;
Г інший, сам, всякий, весь.
5. Виділені займенник належить до одного розряду в усіх реченнях, ОКРІМ (0,5б.)
А Що не забуду я ніколи?
Б Намалюю квіти, що ростуть у лузі.
В Хто наш народ? Яка у нього доля?
Г Та до кого ж я літатиму?
6. Через дефіс треба писати всі займенники рядка (0,5б.)
А Аби/кому, ні/скільки, хтозна/кого;
Б бозна/що, будь/кого, ані/кому;
В що/небудь, казна/чому, який/небудь;
Г ні/з/чого, бозна/кому, чий/небудь.
7. У реченні Без будь-кого з нас Батьківщина може обійтися, але будь-хто без Батьківщини - ніщо. НЕМАЄ (0,5б.)
А Заперечного займенника;
Б неозначеного займенника;
В присвійного займенника;
Г особового займенника.
8. Разом треба писати всі займенники рядка (0,5б.)
А Ні/який, аби/скільки, яка/сь;
Б бозна/чого, ані/хто, ні/з/ким;
В хто/небудь, аби/чий, котрий/сь;
Г де/що, ні/до/чого, казна/з/ким.
9. Запишіть займенники, знявши риски. (2б.)
Аби/кому, де/кого, ні/хто, будь/з/ким, де/який, де/в/чому, хтозна/з/кого, хтозна/чим, будь/у/кого, будь/ким, що/небудь, чий/небудь, казна/хто, казна/в/кого, будь/котрий, будь/з/якого.
10. Установіть відповідність між займенниками та їхніми розрядами за значенням: (2б.)
1 відносні А свій, наш, твій, його;
2 неозначені Б всякий, кожний, самий, інший;
3 вказівні В цей, той, такий, стільки;
4 присвійні Г дехто, будь-який, абищо, хтось;
Д який, чий, котрий, скільки.
11. Установіть відповідність між членами речення та займенниками, якими вони виражені. (2б.)
1 підмет А Людей питай, а свій розум май.
2 присудок Б Хто учиться, а хто й мучиться.
3 додаток В Брехун собі ворог і людям зло робить.
4 означення Г Надвечір стих дощ, окремі великі прозорі краплі,
спадали з листу.
Д Дівчина стала мов сама не своя.
12. Прочитати прислів’я. Знайти займенники, зробити їх морфологічний розбір. (2б.)
1. Рідна мова - не полова і її за вітром не розвієш. 2. Не гріє мене кожух, лиш слово гріє й тішить. 3. Чиєсь одне слово губить діло. 4. Балакун, мов дірява бочка, нічого в собі не здержить.