Завдання до контрольної роботи по темі "Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи".Робота містить два варіанти, кожний з яких містить завдання чотирьох рівнів.
Контрольна робота № 2 8 клас
Тема: «Зв’язок організму людини з навколишнім середовищем. Сенсорні системи»
ВАРІАНТ І
І рівень (по 0,5 бала за кожне запитання)
Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Визначте орган рівноваги:
А) завитка; Б) сітківка; В) вестибулярний апарат; Г) євстахієва труба.
2. Зовнішня оболонка ока, утворена сполучною тканиною:
А) судинна; Б) сірозна; В) білкова; Г) сітчаста.
3. Укажіть складову внутрішнього вуха:
А) вушна раковина; Б) кортіїв орган; В) стремінце; Г) молоточок.
4. Вкажіть частину язика, де розташовані рецептори, які розрізняють смак кислого:
А) на кінчику; Б) на корені; В) по краях; Г) на корені та краях.
5. Укажіть частину вуха, що не входить до складу середнього:
А) молоточок; Б) барабанна перетинка; В) коваделко; Г) стремінце.
6. Вкажіть місце, де фокусується зображення предмета в разі далекозорості:
А) на сітківці; Б) перед сітківкою; В) поза сітківкою; Г) у кришталику.
ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7. Допишіть речення.
Орган слуху людини складається з відділів …. Спеціальні чутливі утворення, що сприймають подразнення та перетворюють їх на нервовий імпульс …. Оболонку, яка відіграє важливу роль у живлені ока, називають …. Оптичну систему ока утворюють … . Під час розглядання близько розташованих предметів кришталик має …. форму.
8. Дати визначення понять:
звук, акомодація, хеморецептори, зоровий аналізатор.
Прості завдання з відкритою відповіддю
9. Яку будову має нюховий аналізатор?
10. Які рецептори містяться у шкірі та які вони виконують функції ?
III рівень (по 1 балу за кожне запитання)
11. Розгляньте малюнок та підпишіть його складові.
12. Установіть відповідність між складовими ока та їх функціями:
А склера Б зіниця В кришталик Г сітківка
|
1 Надає оку забарвлення 2 Підтримання форми та захист ока 3 Регулює кількість світла 4 Заломлює промені світла 5 Сприймає світлові подразнення і перетворює їх на нервові імпульси |
13. Розмістіть структури ока у послідовності проходження світлового променя.
А кришталик
Б зіниця
В рогівка
Г склисте тіло
Д передня волога камера ока
IV рівень (по 1,5 бала за запитання)
14. Поясніть механізм роботи сенсорної системи смаку та її значення у житті людини.
15. У чому полягає небезпека інфекційних захворювань носоглотки для органів слуху? Поясніть.?
Контрольна робота № 2 8 клас
Тема: «Зв’язок організму людини з навколишнім середовищем. Сенсорні системи»
ВАРІАНТ ІІ
І рівень (по 0,5 бала за кожне запитання)
Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Визначте частку мозку, де розташована зорова зона:
А) скронева ; Б) потилична; В) тім’яна ; Г) лобна.
2. Укажіть місце, на якому більш за все фоторецепторів:
А) зорова зона мозку; Б) рогівка; В) жовта пляма; Г) сліпа пляма.
3. Укажіть вид рецепторів, до яких належать рецептори смаку та нюху:
А) механорецептори; Б) терморецептори;
В) фоторецептори; Г) хеморецептори.
4. Укажіть складову вуха, у якій розташований вестибулярний апарат :
А) зовнішнє вухо; Б) середнє вухо; В) внутрішнє вухо; Г) слуховий нерв.
5. Укажіть частину вуха, через яку проникає інфекція до середнього вуха:
А) слухова (євстахієва) труба; Б) вушна раковина; В) слуховий прохід;
Г) барабанна порожнина.
6. Вкажіть місце, де фокусується зображення предмета в разі короткозорості:
А) на сітківці; Б) перед сітківкою; В) поза сітківкою; Г) у кришталику.
ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7. Допишіть речення.
Отвір, що регулює кількість світла, яке надходить до сітківки, називають …. Здатність сенсорних систем пристосовувати рівень своєї чутливості до сили подразника, називається … . Складові допоміжного апарату ока … .
Під час розглядання далеко розташованих предметів кришталик має …. форму. Смакові рецептори розташовані ... .
8. Дати визначення понять:
запах, слуховий аналізатор, фоторецептори, короткозорість.
Прості завдання з відкритою відповіддю
9. Яку будову має смаковий аналізатор?
10. Що таке колбочки та палички? Яке їх значення?
III рівень (по 1 балу за кожне запитання)
11. Розгляньте малюнок та підпишіть його складові.
12. Установіть відповідність між складовими вуха та їх функціями:
А вушна раковина Б кортіїв орган у завитці В барабанна перетинка Г слухові кісточки |
1 Перетворює звукові коливання на нервові імпульси 2 Передає звукові коливання з середнього вуха на внутрішнє 3 Аналізує звуки 4 Вловлює звукові коливання 5 Передає звукові коливання із зовнішнього на середнє вухо |
13. Установіть послідовність процесів, які відбуваються під час формування слухового сприйняття.
А виникнення нервового імпульсу
Б коливання слухових кісточок
В передача коливань на рідину завитки
Г коливання основної мембрани
Д коливання барабанної перетинки
IV рівень (по 1,5 бала за запитання)
14. Назвіть основні причини порушення слуху людини та правила гігієни слуху.
15. Поясніть, які сенсорні системи допомагають сліпим людям орієнтуватися у навколишньому середовищі. Як це відбувається?