Контрольна робота з теми "Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи"

Про матеріал

Завдання до контрольної роботи по темі "Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи".Робота містить два варіанти, кожний з яких містить завдання чотирьох рівнів.

Перегляд файлу

 Контрольна робота № 2                                                               8 клас

Тема: «Зв’язок організму людини з навколишнім середовищем. Сенсорні системи»

ВАРІАНТ І

І рівень (по 0,5 бала за кожне запитання)

Виберіть правильний варіант відповіді.

1. Визначте орган рівноваги: 

    А)  завитка;   Б)  сітківка;   В)  вестибулярний апарат;   Г)  євстахієва труба.

2. Зовнішня оболонка ока, утворена сполучною тканиною: 

    А)  судинна;   Б)  сірозна;    В)  білкова;     Г)  сітчаста. 

3. Укажіть складову внутрішнього вуха:

    А)  вушна раковина;   Б)  кортіїв орган;   В)  стремінце;   Г)  молоточок.

4. Вкажіть частину язика, де розташовані рецептори, які розрізняють смак кислого:

    А) на кінчику;   Б) на корені;   В) по краях;   Г) на корені та краях.

5. Укажіть частину вуха, що не входить до складу середнього:

    А) молоточок;   Б) барабанна перетинка;   В) коваделко;  Г) стремінце.

6. Вкажіть місце, де фокусується зображення предмета в разі далекозорості:

    А)  на сітківці;    Б) перед сітківкою;   В) поза сітківкою;    Г) у кришталику.

ІІ  рівень (по 1 балу за кожне завдання)

7. Допишіть речення.

    Орган слуху людини складається з відділів …. Спеціальні чутливі утворення, що сприймають подразнення та  перетворюють їх на нервовий імпульс …. Оболонку, яка відіграє важливу роль у живлені ока, називають …. Оптичну систему ока утворюють … . Під час розглядання близько розташованих предметів кришталик має …. форму.

 

8. Дати визначення понять:

звук, акомодація, хеморецептори, зоровий аналізатор.

 

Прості завдання з відкритою відповіддю

9. Яку будову має нюховий аналізатор?

10. Які рецептори містяться у шкірі та які вони виконують функції ?

 

 

III рівень (по 1 балу за кожне запитання)

 

11. Розгляньте малюнок та підпишіть  його складові.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. Установіть відповідність між складовими ока та їх функціями:

А  склера

Б   зіниця

В   кришталик

Г   сітківка

 

1  Надає оку забарвлення

2  Підтримання форми та захист ока

3  Регулює кількість світла

4  Заломлює промені світла

5  Сприймає світлові подразнення і перетворює їх на нервові імпульси

13. Розмістіть структури ока у послідовності проходження світлового променя.

А  кришталик

Б   зіниця

В   рогівка

Г   склисте тіло

Д   передня волога камера ока

IV рівень (по 1,5 бала за запитання)

14. Поясніть механізм роботи сенсорної системи смаку та її значення у житті людини.

15. У чому полягає небезпека інфекційних захворювань носоглотки для органів слуху? Поясніть.?

 

 

 

 Контрольна робота № 2                                                               8 клас

Тема: «Зв’язок організму людини з навколишнім середовищем. Сенсорні системи»

ВАРІАНТ ІІ

І рівень (по 0,5 бала за кожне запитання)

Виберіть правильний варіант відповіді.

1. Визначте частку мозку, де розташована зорова зона: 

    А)  скронева ;   Б)   потилична;   В)  тім’яна ;  Г)  лобна.

2. Укажіть місце, на якому більш за все фоторецепторів: 

    А)  зорова зона мозку;   Б)  рогівка;     В) жовта пляма;    Г) сліпа пляма. 

3. Укажіть вид рецепторів, до яких належать рецептори смаку та нюху:

     А)  механорецептори;     Б)  терморецептори;   

     В)  фоторецептори;         Г)   хеморецептори.

4. Укажіть складову вуха, у якій розташований вестибулярний апарат :

    А)  зовнішнє вухо;  Б)  середнє вухо;  В)  внутрішнє вухо;   Г) слуховий нерв.

5. Укажіть частину вуха, через яку проникає інфекція до середнього вуха:

    А) слухова (євстахієва) труба;   Б) вушна раковина;   В) слуховий прохід;  

    Г) барабанна порожнина.

6. Вкажіть місце, де фокусується зображення предмета в разі короткозорості:

    А)  на сітківці;    Б)  перед сітківкою;   В)  поза сітківкою;    Г) у кришталику.

ІІ  рівень (по 1 балу за кожне завдання)

7. Допишіть речення.

    Отвір, що регулює кількість світла, яке надходить до сітківки, називають …. Здатність сенсорних систем пристосовувати рівень своєї чутливості до сили подразника, називається … . Складові допоміжного апарату ока … .

Під час розглядання далеко розташованих предметів кришталик має …. форму. Смакові рецептори розташовані ... .

 

8. Дати визначення понять:

запах, слуховий аналізатор, фоторецептори, короткозорість.

 

Прості завдання з відкритою відповіддю

9. Яку будову має смаковий аналізатор?

10. Що таке колбочки та палички? Яке їх значення?

 

 

III рівень (по 1 балу за кожне запитання)

11. Розгляньте малюнок та   підпишіть його складові.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. Установіть відповідність між складовими вуха та їх функціями:

А  вушна раковина

Б   кортіїв орган у завитці

В   барабанна перетинка

Г   слухові кісточки 

1  Перетворює звукові коливання на нервові імпульси

2  Передає звукові коливання з середнього вуха на внутрішнє

3  Аналізує звуки

4  Вловлює звукові коливання

5  Передає звукові коливання із зовнішнього на середнє вухо

13. Установіть послідовність процесів, які відбуваються під час формування слухового сприйняття.

А  виникнення нервового імпульсу

Б   коливання слухових кісточок

В   передача коливань на рідину завитки

Г   коливання основної мембрани

Д  коливання барабанної перетинки 

IV рівень (по 1,5 бала за запитання)

14. Назвіть основні причини порушення слуху людини та правила гігієни слуху.

15. Поясніть, які сенсорні системи допомагають сліпим людям орієнтуватися у навколишньому середовищі. Як це відбувається?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Анциборова Вера
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Палюховська Оксана Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сулік Оксана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
28 серпня 2018
Переглядів
31211
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку