6 клас. Календарно-обрядові пісні
Варіант 1
1.Жниварською є народна пісня
А) «Заплету віночок»
Б) «Нова радість стала»
В) «Там у полі криниченька»
Г) «Ой кувала зозуленька»
2.Українська народна пісня «Ой ти, коте, коточок» належить до
А) купальських
Б) веснянок
В) колядок
Г) колискових пісень
3.Скільки загадок загадала русалочка панночці:
А) дві
Б) три
В) одну
4.Календарно-обрядові пісні – це
5.Назвіть особливості народних пісень.
6.Русальні пісня - це
7.Анафора – це …. Наведи приклад анафори в пісні
8.Вона вирізняється особливо уповільненим ритмом виконання, пестливою лексикою. Про який різновид родинно-побутових пісень ідеться?
9. Прочитайте уривок із народної пісні «Проведу я русалочку до бору».
Да нашого житечка ламали,
Да наших дівочок лоскотали,
Бо наше житечко і колосочку,
А наші дівочки у віночку.
Знайдіть анафору в цьому уривку і випишіть в зошит.
10.Випишіть художні засоби із пісні «Ой весна, весна – днем красна».
-Принесла я вам літечко,
Ще й запашненьке житечко
Ще й зеленую травицю
І холодную водицю
Знайдіть епітети в цьому уривку і запишіть.
11.Які пісні виконують під час зимових свят? До кого звертаються в цих піснях? Що бажають?
12.Поясніть, чим відрізняються календарно-обрядові пісні від колискових.
Варіант 2
1.До пісень літнього циклу належать
А) русальні
Б) колядки
В) жниварські
Г) колискові
2.Українська народна пісня «Ой ти, коте, коточок» належить до
А) купальських
Б) веснянок
В) колядок
Г) колискових пісень
3. Основна тема жниварських пісень – це:
А) тяжка, але почесн хліборобська праця
Б) захист людей і господарства від «неистої сили»
В) самоочищення від злих духів за допомогою води і вогню
Народна пісня - це
4.Назвіть три цикли календарно-обрядових пісень
5.Купальські пісні – це
6.Рефрен – це
7.Жниварські пісні поділяються на 3 види. Вкажіть їх.
8. Прочитайте уривок із народної пісні «Маяло житечко, маяло»
До межі, женчики, до межі,
Бо мої пиріжечки у діжі.
До краю, женчики, до краю.
То я вам пиріжечки покраю
Яку роботу супроводжували цією піснею? На якому етапі роботи співали цю пісню( до початку, у розпал роботи, після закінчення)?Відповідь аргументуйте.
9. Прочитайте уривок із народної пісні «Проведу я русалочку до бору».
-Ой що росте без кореня,
А що біжить без повода,
А що цвіте без цвіту?
-Камінь росте без кореня,
Вода біжить без повода,
Папороть цвіте без цвіту
Знайдіть анафору в цьому уривку.
10. Прочитайте уривок із народної пісні «Ой весна, весна – днем красна»
-Принесла я вам літечко,
Ще й запашненьке житечко
Ще й зеленую травицю
І холодную водицю
Знайдіть епітети в цьому уривку і запишіть.
11. Які пісні виконують під час зимових свят? До кого звертаються в цих піснях? Що бажають?
12. Доведіть , що пісня «Маяло житечко, маяло» календарно-обрядова літнього циклу.
6 клас. Календарно-обрядові пісні
Варіант 1
А) «Заплету віночок»
Б) «Нова радість стала»
В) «Там у полі криниченька»
Г) «Ой кувала зозуленька»
А) купальських
Б) веснянок
В) колядок
Г) колискових пісень
А) дві
Б) три
В) одну
Да нашого житечка ламали,
Да наших дівочок лоскотали,
Бо наше житечко і колосочку,
А наші дівочки у віночку.
Знайдіть анафору в цьому уривку і випишіть в зошит.
Ще й запашненьке житечко
Ще й зеленую травицю
І холодную водицю
Знайдіть епітети в цьому уривку і запишіть.
Варіант 2
А) русальні
Б) колядки
В) жниварські
Г) колискові
2.Українська народна пісня «Ой ти, коте, коточок» належить до
А) купальських
Б) веснянок
В) колядок
Г) колискових пісень
3. Основна тема жниварських пісень – це:
А) тяжка, але почесн хліборобська праця
Б) захист людей і господарства від «неистої сили»
В) самоочищення від злих духів за допомогою води і вогню
Народна пісня - це
4.Назвіть три цикли календарно-обрядових пісень
5.Купальські пісні – це
6.Рефрен – це
7.Жниварські пісні поділяються на 3 види. Вкажіть їх.
8. Прочитайте уривок із народної пісні «Маяло житечко, маяло»
До межі, женчики, до межі,
Бо мої пиріжечки у діжі.
До краю, женчики, до краю.
То я вам пиріжечки покраю
Яку роботу супроводжували цією піснею? На якому етапі роботи співали цю пісню( до початку, у розпал роботи, після закінчення)?Відповідь аргументуйте.
9. Прочитайте уривок із народної пісні «Проведу я русалочку до бору».
-Ой що росте без кореня,
А що біжить без повода,
А що цвіте без цвіту?
-Камінь росте без кореня,
Вода біжить без повода,
Папороть цвіте без цвіту
Знайдіть анафору в цьому уривку.
10. Прочитайте уривок із народної пісні «Ой весна, весна – днем красна»
Ще й запашненьке житечко
Ще й зеленую травицю
І холодную водицю
Знайдіть епітети в цьому уривку і запишіть.
11. Які пісні виконують під час зимових свят? До кого звертаються в цих піснях? Що бажають?
12. Доведіть , що пісня «Маяло житечко, маяло» календарно-обрядова літнього циклу.