Контрольна робота
Творчість Лесі Українки та В.Винниченка
І рівень
1. Поезія, у якій лірична героїня виявляє терпіння і стійкість у боротьбі із хворобою.
А. «Як дитиною, бувало...» Б. «Мрії»
В. «Тиша морська» Г. «Співець».
2. Поезія, із якої взяті рядки:
Будь проклята кров ледача,
Не за рідний край пролита.
А. «Як дитиною, бувало...» Б. «Мрії»
В. «Тиша морська» Г. «Співець».
3. Возвеличується приємне почуття душевного комфорту від гарної погоди у поезії
А. «Як дитиною, бувало...» Б. «Мрії»
В. «Тиша морська» Г. «Співець»
4. Оченята були якісь чудні, не то винуваті, не то злякані у
А. Федька Б. Толі
В. Стьопки Г. Спірки.
5. Федько і Толя побилися об заклад? За умови переходу Федьком по кри¬гах на той берег річки Толя
А. віддасть свій ножик з кістяною ручкою
Б. подарує свого чижика
В. попросить батьків халамидника, щоб вони ніколи не били Федька
Г. Толя теж перейде через річку.
6. Які художні засоби використала Леся Українка у рядках:
Мріє стеля надо мною,
Мов готичнеє склепіння?
А. Метафору і порівняння Б. порівняння та епітет
В. епітет і метафору Г. епітет і гіперболу.
ІІ рівень
1.Установіть відповідність між назвою твору і цитатою.
А «Як дитиною, бувало...» 1. «…До землі прибитий списом, Говорив: «Убий, не здамся!»
Б «Мрії» 2. «Я була малою горда, – Щоб не плакать, я сміялась»
В «Тиша морська» 3. «Осінь холодная, осінь вільготна Панує у нас»
Г «Співець» 4. «Править хтось малим човенцем, Стиха весла пiдiймає…»
2. Допишіть речення
Головний герой – це… .
ІІІ рівень
1. Які риси характеру притаманні героїні твору «Тиша морська»?
2. Яким сприймають Толю люди? Яким він є насправді?
3. Що у вчинках Федька маємо право засуджувати, а що ні?
ІV рівень
Мати Федькова називала Толю дитиною благородною. Яку людину, на вашу думку, можна назвати благородною? У чому проявляється благородство людини? Наведіть приклади із вивчених творів та сучасного життя. Даючи відповідь на запитання, побудуйте текст-роздум.
Самостійна робота
Перепишіть речення. Розставте розділові знаки
1. Але Гайновський усміхався до них привітно і питав, якому вони класі і що роблять і як кінчають рік і чи є в них трійки… 2. Ми діждемось що прийдуть і напишуть Тут був народ. Тут тік йому Дніпро. 3. Я Альта, я Альта, я Альта! тонесенько плаче ріка. 4. Важка у вас мова сказав туземець-сусід. Я брався за неї, але не осилив як слід… 5. Діду здрастуйте сказав я йому спинившись. 6. Мати почала його вговоряти й прохати не женися ти мій соколе на тій Марусі. 7. Нене нене промовив Кармель, а сам ввесь і затрусивсь і затрепихавсь. Чи ж ти мені не рідная мати? 8. Ох голубе Лисиця застогнала бодай би вже й не жить як отаке терпіть! 9. Подивись що твоя невісточка витворяє крикнула Кайдашиха вихопивши мале горя з кашею. 10. Мабуть не почув подумав я треба вернутись і сказати голосніше. 11. Я звелю не займай нашу пісню бо життя укоротиш мені. 12. Якби хто взяв Лаврінову хату та одіпхнув її сказала премудра баба Палажка. Геть-геть на гору або й за гору, а Карпову хату одсунув ген-ген за ставок, аж у діброву, то вони б помирились.
Самостійна робота
Перепишіть речення. Розставте розділові знаки. Виправте помилки
1. Чи є що золота дорожче на землі? У/у мудреця спитали якось люди. 2. Куди це ти, кумасенько, біжиш? Д/даєш неначе з ляку драла гука Ховрах ні на що не глядиш, мене б то й не пізнала! 3. Здрастуйте діду! промовив я ще раз тремтячим голосом скинувши оту важку шапку. 4. Здоров Е/еоле пане-свату! Ой, як ся маєш, як живеш? С/сказала, як ввійшла у хату, Ю/юнона чи гостей ти ждеш? 5.Вона ледь торкнулася губами його щоки і, згораючи в рум’янцях, сказала, Щ/що після відпустки, в неділю, себто сьогодні, їхатиме назад. 6. Мати через пліт запитала сина К/куди він зібрався. 7. Кирило Порохня розказав мені Щ/що вже минулися ті розкоші запорозькі; німота вже там кублиться. 8. Педант почув цікаві вісті Дзьобатий крук живе літ двісті… 9. Ти до землі всім серцем прихились мені шепоче рідна Україна. 10. Ти доросла людина часто кажуть мені. 11. У цей час я побачила далеко машину і стала показувати в інший бік Дивіться, дивіться! Хтось іде! 12. Мамо каже старший брат ходім додому!