Контрольна робота з української літератури "З давньої української літератури" для 8 класу складена у двої варіантах і містить завдання тестового характеру, запитання на знання та розуміння тексту, основних відомостей з теорії літератури та творче завдання.
Контрольна робота 8кл.
Тема: З давньої української літератури
І варіант
І рівень (4бали)
1. «Слово про похід Ігорів» - це розповідь про:
а) смерть князя Ігоря від рук деревлян;
б) боротьбу князя Ігоря проти Святослава за княжий престол;
в) невдалий похід князя Ігоря проти половців;
г) сімейне і світське життя Ігоря.
2. Кому належать слова:«Браття і дружино! Забитим краще буть, ніж полоненим…»
а) Святославу;
б) Ігорю;
в) Всеволоду;
г) Роману.
3. Поясніть лексичне значення слова «зигзиця»:
а) зозуля;
б) голуб;
в) лелека;
г) лебідь.
4. Образ Бояна у «Слові…» уособлює:
а) письменника;
б) чаклуна;
в) зрадника;
г) співця.
5. Продовжіть цитату: «…прагнучи собі честі, а князю - …»:
а) золота;
б) слави;
в) вигоди;
г) дружини.
6. В основу «Слова…» лягли події:
а) 1183р.;
б) 1185р.;
в) 1187р.;
г) 1198р.
7. Кому належать слова: «Славутичу! Крізь гори кам’яні пробився ти у полі Поло-
вецькім. Леліяв Святославові човни до полку Коб’якового…»:
а) княгині Ользі;
б) Всеволоду;
в) Ярославні;
г) Святославу.
8. Хто допоміг князеві Ігорю втекти з полону:
а) Всеволод;
б) дружина;
в) Володимир;
г) Овлур.
ІІ рівень (4 бали)
1.Жанр «Слова…».
2. Вставте пропущені слова: «З вами, хоробрі, мужні русичі, загину або …».
3. Доберіть до поданих слів постійні епітети зі « Слова…».
Коні - …
Хмари - …
Воїни - …
4. Які композитори написали свої твори на сюжет « Слова…»?
ІІІ рівень (4бали)
Яким у «Слові…» змальовано князя Всеволода? Що спільного у цього образу з
образом Ігоря?
Контрольна робота 8кл.
Тема: З давньої української літератури
ІІ варіант
І рівень (4бали)
1. Ідея «Слова про похід Ігорів»:
а) заклик до єднання для спільної боротьби проти зовнішніх ворогів;
б) заклик до помсти половцям за напади на Русь;
в) подяка Святославу за вдалий похід на половців у 1183р.;
г) подяка руській дружині за оборону рідної землі.
2. Кому належать подані слова:
Братове милі, дітоньки мої,
Зарано меч гострий підняли
На землю Половецьку – і без слави
Поганську кров у січі пролили.
а) Володимирові Мономаху;
б) Святославові;
в) Ярославові Мудрому;
г) Ігореві.
3. У чому причина поразки Ігоревого війська:
а) у недалекоглядності Ігоря;
б) у міжусобних війнах князів;
в) у зраді воїнів;
г) у сонячному затемненні.
4. На якій річці зазнав поразки князь Ігор:
а) Донець;
б) Сула;
в) Каяла;
г) Рось.
5. Укажіть рядок з іменами персонажів «Слова…»:
а) Морозенко, Байда, Ярославна;
б) князь Ігор, отаман Сірко, Всеволод;
в) Хмельницький, Ярославна, Залізняк;
г) князь Ігор, князь Святослав, Ярославна.
6. Центральним у «Слові…» є образ:
а) Руської землі;
б) Ігоря;
в) Всеволода;
г) Ярославни.
7. Поясніть значення слова «куряни»:
а) військо, що здіймало куряву;
б) воїни, що курили люльку;
в) жителі Курська;
г) люди, які розводили курей.
8. Які міста згадуються у «Слові…»:
а) Київ, Козелець, Галич, Новгород, Москва;
б) Київ, Галич, Суздаль, Курськ, Москва;
в) Київ, Чернігів, Полтава, Корсунь, Ніжин;
г) Київ, Корсунь, Чернігів, Новгород, Путивль.
ІІ рівень ( 4бали)
1. Дайте визначення.
Літопис - … .
2. Вставте пропущене слово: «Хоч тяжко голові не на плечах, та тілу також зле без
голови. Отак і краю Руському нелегко без … .
3. Доберіть до поданих слів постійні епітети зі «Слова…».
Вовки…
Земля…
Вітер…
4. Назвіть письменників, які займалися перекладами «Слова…».
ІІІ рівень (4бали)
Князь Ігор – патріот Руської землі.
Підтвердіть або спростуйте тезу, навівши докази, які аргументуватимуть ваші
міркування.