Контрольна робота з української мови . 11 клас (профіль)

Про матеріал
Контрольна робота за темою «Синтаксичні та пунктуаційні норми» для учнів 11 класу (рівень стандарт).
Перегляд файлу

Контрольна робота за темою «Синтаксичні та пунктуаційні норми»                                                Варіант І

  1.                Розділові знаки для передачі чужої мови правильно вжито в реченні

А «Добрий вечір вам»: заспівав позаду тоненький дівочий голос.

Б «Ні, – сказав сам собі Василько – щуки я не піймаю, бо вона прудка».

В «Життя мені всміхалося, – говорив Франко, – а діти були промінням».

Г «Коли я сита, то така я добра», ковтнувши жертву, просичала Кобра.

Д Мама сказала: як же ж мені сумно, хочу побачити рідненьку сестру.

  1. Складнопідрядним з підрядним причини є речення

А Коли ідеш ранковим полем, то грають бризки від роси.

Б Ніч була довга, думалося, що ніколи вже сонце не зійде.

В Люблю людей землі своєї, бо й я землі своєї вірний син.

Г День такий, що жалітися грішно на невдачі, нестачі, біду.

Д Здалося, що якийсь чарівник, як у казці, позолотив дерева.


  1. Усі розділові знаки правильно вжито в реченні

А Багато струмків народжується тут, високо на горах, де росами опадають тумани, й де хмари часто сіють дощі.

Б Де знаходить природа такі розмаїті барви, що їх не відтворити точно жодною фарбою, жодним пензлем?

В Дерева у цвіту такі казково білі й легкі вночі, зараз обважніли, посірішали й ніби танули, розтікалися туманом по низині.

Г Здоровенний дуб розлігся розширився своїм кострубатим гіллям, так що аж темно під ним.

Д Високо поросло розкішне дерево, укриваючи холодком землю на котрій, чіпляючись колосками за гілки, буяє розкішна рослина.

  1. Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

А Літо в осені питає: де ти поділа журавлів.

Б До булави треба голови!, казали запорожці.

В Ой казали, говорили по всім селі люди – «Та вже з того козаченька нічого не буде!»

Г «Опізнився, небораче, одказав земляк йому, хто кохав життя ледаче, непереливки тому».

Д «Дозвольте і мені, панове, річ держать!» – тут обізвалася Лисиця.

  1. Складнопідрядне речення з підрядним умови утвориться, якщо до частини «На цих вихідних ми обов’язково поїдемо до Києва…» додати

А незважаючи на люті морози.

Б якщо купимо квитки на потяг.

В бо вже скучили за рідним містом.

Г так що обов’язково відвідаємо Поділ.

Д щоб краще дізнатися історію столиці.


  1. Складнопідрядне речення з підрядним наслідку утвориться, якщо до частини «Уся дорога була занесена снігом…» додати

А оскільки вчора була сильна хуртовина.

Б хоча надворі вже була рання весна.

В ніби лежала товста пухова перина.

Г тому що не була розчищена від заметів.

Д так що не можна було доїхати до міста.


  1. Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

А Вже тиха осінь ходить берегами на вербах трусить листячко руде.

Б Сашко задихався та зморився більше години вони бігли з Сіроманцем.

В Сонце зайшло степові озера стали на якийсь час темно-червоними.

Г Брязне клинок об залізо кайданів піде луна по твердинях тиранів.

Д Спочатку Тимко образився і хотів піти потім передумав і залишився.

  1. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Ще виблискують кришталеві роси...» обрати

А і випромінюють веселковий розмай.

Б милуючи око веселим сяйвом.

В але сонце вже осяяло виднокрай.

Г бо тільки займається на день.

Д ранок холодить оксамитові трави.


  1. Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

А «За що ж, хто-небудь попитає, Зозуля Півня вихваляє?».

Б «Та чим же я вам досадив?» ягнятко, плачучи, питає.

В Яка ти розкішна, земле, – думала Маланка.

Г Мати через пліт запитала сина, куди він зібрався.

Д Жалібно жовте листя березини, здається, шепче, «Літо, де ти, літо?»

  1.  Не можна замінити дієприслівниковий зворот підрядним обставинним у реченні

А Вийшовши з густого соснового лісу, ми побачили велике поле маків.

Б Євген Черниш сидів на траві оддалік, спершись підборіддям на руки.

В Квіти згортали пелюстки, відчуваючи наближення нічної прохолоди.

Г Почувши про приїзд театру мініатюр, учні зібралися в актовому залі.

Д Працюючи в сучасних лабораторіях, потрібно мати глибокі знання

  1.  Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

А Один мудрець вдало підмітив: Чим більше пізнаєш людей, тим більше починаєш любити тварин.

Б Павло Тичина сказав про Сковороду «Великий наш філософ щедру залишив нам спадщину по собі: обсягом широку, змістовністю глибоку і щодо світогляду свого – чисту та моральну».

В «Ще б ми стільки прочитали, як ти, – докинула Василина і пояснила подрузі: – Взимку цілі ночі просиджує над книжками».

Г Коли садили капусту, господарка хапалася за голову – «Дай же, Боже, час добрий! Щоб моя капусточка приймалась і в головки складалась, щоб із кореня була коренистая, а із листу голосистая!»

Д «А в нашій учительській роботі треба, щоб минули роки й десятиліття, поки стане людиною той, хто несміливо переступив поріг школи і вивів на папері олівцем перші палички та кружечки, написав перше слово», думав учитель.

  1.  Складнопідрядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Спадала безмісячна ніч...» обрати

А якось журливо ставало на душі.

Б неначе занурюючи все в темряву.

В однак на ґанку ще точилася розмова.

Г так що все птаство затихло.

Д насувався лячний присмерк.


  1.  Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Опівдні насунулися хмари...» обрати

А заступивши темрявою небо.

Б і зависли над молодими садами.

В які змусили все живе зачаїтися.

Г і ринула стоголоса злива.

Д пішов густий літній дощ.


  1. Кома НЕ СТАВИТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущені)

А На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають горобці.

Б І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад.

В День був сонячним і небо здавалося ще більшим.

Г Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося злетіти в небо.

Д Мені потрібне слово а не слава.

 


  1.   З’ясуйте вид підрядних речень у наведених прикладах

1 означальне

А Твій дух не став приниженим і плюсклим, хоч слала доля чорні килими.

2 з’ясувальне

Б Ви знаєте, як липа шелестить у місячні весняні ночі?

3 обставинне часу

В Бачу за морями золоті дороги, де припав до неба синьоокий степ.

4 обставинне умови

Г Коли прибудеш влітку до столиці, немов на конях вилетять каштани, угору підіймаючи правиці.

 

Д Коли слова на порох стерті, сповідатись зорям зайво.

  1. Доберіть приклад до кожного виду речення.
  1. складнопідрядне

А Люби музику – вона облагороджує твої думки і почуття.

  1. складноcурядне

Б Красна пташка своїм пір’ям, а людина – знанням.

  1. складне безсполучникове

В Що в пісні співається, те в житті збувається.

  1. складне з різними видами зв’язку

Г Голос у нього гучний і спочатку завжди впевнений.

 

Д Небо вночі чисте, і видно, як падають зорі.

  1. З’ясуйте, який вид підрядного речення відповідає кожному фрагментові.

1 … понад усе хотіли, щоб…

А означальне

2 … зайшов до магазину, щоб …

Б з’ясувальне

3 … дуже сподобалася книга, що її …

В умови

4 … настільки досвідчена, що …

Г мети

 

Д ступеня та способу дії

  1. З’ясуйте, який вид підрядного речення відповідає кожному фрагментові складного речення.

1 …минуло п’ять хвилин, як…

А означальне

2 … тішать око півонії, що їх…

Б з’ясувальне

3 …цікаво слухати про те, як…

В часу

4 … її пісня лилася, як …

Г порівняльне

 

Д умови

  1. Доберіть приклад до кожного випадку вживання коми.

1 між однорідними членами речення

А Не страшна тобі ані посуха, ані дощ.

2 при відокремленому члені речення

Б Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів.

3 між частинами  безсполучникового речення

В Жайворонок висить на невидимій нитці, співаючи весну.

4 між частинами складносурядного речення

Г Лягло сонце за горою, зірки засіяли.

 

Д Зоре моя вечірняя, зійди над горою.

Контрольна робота за темою «Синтаксичні та пунктуаційні норми»                                                 Варіант ІІ

  1. Розділові знаки для передачі чужої мови правильно вжито в реченні

А «Чи бачили таке! – сказав батько і, помовчавши, додав: – Готовий хлібороб, одним словом».

Б «Ні, – сказав сам собі Василько – щуки я не піймаю, бо вона прудка».

В «Життя мені всміхалося, – говорив Франко, а діти були промінням».

Г Я всіх питав із щирою душею: – «Яку ви любите найбільше мову?» 

Д Мама сказала: як же ж мені сумно, хочу побачити рідненьку сестру.

  1. Складнопідрядним з підрядним означальним є речення

А Люблю людей землі своєї, бо й я землі своєї вірний син.

Б Ніч була довга, думалося, що ніколи вже сонце не зійде.

В Якби знав я чари, що спиняють хмари.

Г Ви знаєте, як липа шелестить

Д Здалося, що якийсь чарівник, як у казці, позолотив дерева.


  1. Усі розділові знаки правильно вжито в реченні

А По закінченні війни на тому місці, де стояла хата знайшли тільки кучугуру глини.

Б Першим її свідомим порухом було те, що, коли той попросив заспокоїтися, послухалася, хоч і не відгукнулася словом.

В Щоб краще збагнути навколишню красу, він навчав діток переносити на папір все, що вони бачать, і що їм до вподоби.

Г Природа інколи примхлива до людини, бо останнім часом він відчув, що йому муляє в боки, а дорогі серцю пейзажі починають набридати.

Д Високо поросло розкішне дерево укриваючи холодом землю, на котрій, чіпляючись колосками за гілки, буяє розкішна рослина.

  1. Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

А Дивуюсь, радію, у серця питаю «Скажи, віще серце, чи скоро світ буде?»

Б «Іди, доню, — каже мати: — не вік дівувати».

В Ой казали, говорили по всім селі люди – «Та вже з того козаченька нічого не буде!»

Г «… Я є частина народу!», – писав О. Довженко

Д «Я чув про це, — сказав він і додав: — А хто не чув...».

  1. Складнопідрядне речення з підрядним мети утвориться, якщо до частини «На цих вихідних ми поїдемо до Києва…» додати

А незважаючи на люті морози.

Б якщо купимо квитки на потяг.

В бо вже скучили за рідним містом.

Г так що обов’язково відвідаємо Поділ.

Д щоб краще дізнатися історію столиці.


  1. Складнопідрядне речення з підрядним допустовим утвориться, якщо до частини «Уся дорога була занесена снігом…» додати

А оскільки вчора була сильна хуртовина.

Б хоча надворі вже була рання весна.

В ніби лежала товста пухова перина.

Г тому що не була розчищена від заметів.

Д так що не можна було доїхати до міста.


  1. Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

А Високі скелі гордо навислі над морем піддались нарешті море вигризло в них високі і глибокі гроти 

Б Спочатку Тимко образився і хотів піти потім передумав і залишився.

В Будеш сіяти з сумом вродить печаль. 

Г Виглянуло сонце озеро вмить проясніло.

Д Весна ледачого не любить вона проворного голубить.

  1. Безсполучникове складне речення утвориться, якщо до частини «Ще виблискують кришталеві роси...» додати

А і випромінюють веселковий розмай.

Б милуючи око веселим сяйвом.

В але сонце вже осяяло виднокрай.

Г бо тільки займається на день.

Д ранок холодить оксамитові трави.


  1. Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

А «Дай зірку, дай…» крізь сон дитя белькоче.

Б «Немає в світі нічого сильнішого за людину» тихо говорить він Івану Іва­новичу, гріючись біля вогню.

В Я так завзято його благаю «Не мовчи!»

Г «Ще б ми стільки прочитали, як ти, – докинула Василина і пояснила подрузі, – Взимку цілі ночі просиджує над книжками».

Д Батьку, – мовила тихо, – ви так гарно співали, так гарно...

  1.  Не можна замінити дієприслівниковий зворот підрядним обставинним у реченні

А Почувши про приїзд театру мініатюр, учні зібралися в актовому залі.

Б Працюючи в сучасних лабораторіях, потрібно мати глибокі знання

В Квіти згортали пелюстки, відчуваючи наближення нічної прохолоди.

Г Вийшовши з густого соснового лісу, ми побачили велике поле маків.

Д Євген Черниш сидів на траві оддалік, спершись підборіддям на руки.

  1.  Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

А «Ласкавими словами й гадюк чарують» каже одна українська приказка.

Б П. Тичина сказав про Г. Сковороду «Великий наш філософ щедру залишив нам спадщину по собі: обсягом широку, змістовністю глибоку і щодо світогляду свого – чисту та моральну».

В Жалібно жовте листя березини, здається, шепче, «Літо, де ти, літо?»

Г «Колись, дуже давно, — розповідав нам дід, — Григорій був найдужчим парубком на всю губернію...» 

Д «Самі, чи що, падають у воду?» спитав я.

  1.  Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Спадала безмісячна ніч...» обрати

А якось журливо ставало на душі.

Б неначе занурюючи все в темряву.

В однак на ґанку ще точилася розмова.

Г так що все птаство затихло.

Д насувався лячний присмерк.


  1.  Складнопідрядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Опівдні насунулися хмари...» обрати

А заступивши темрявою небо.

Б і зависли над молодими садами.

В які змусили все живе зачаїтися.

Г і ринула стоголоса злива.

Д пішов густий літній дощ.


  1. Кома перед і НЕ ставиться в реченні (розділові знаки пропущені)

А Десь спереду гукнув паровоз і почулася пісня. 

Б І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад.

В Річка широка та глибока і котиться вона виблискуючи та шумуючи.

Г Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося злетіти в небо.

Д Щодень приносив лагідніші подихи вітер і зазеленіла на пагорбах земля.

  1. З’ясуйте вид підрядних речень у наведених прикладах

1 означальне

А Я з радісним серцем вирушаю туди, де на мене чекають батьки.

2 з’ясувальне

Б Ліс – це природна аптека, що з давніх-давен постачає ліки.

3 обставинне допустове

В Не можна допустити, щоб людиною керував страх.

4 обставинне умови

Г Хоч не рідний cuн Ярема, а щира дитина. 

 

Д Коли ви хочете збирати мед, не перекидайте вулика.

  1. Доберіть приклад до кожного виду речення.
  1. складнопідрядне

А Сніжинки падали, і запорошені стежки були розквітчані слідами ніг.

  1.  складноcурядне

Б Говори, говори, моя мила: твоя мова — співучий струмок.

  1. складне безсполучникове

В А я додам: любити можна поезію в добу ракет, бо, дивна річ, людина кожна якоюсь мірою поет.

  1. складне з різними видами зв’язку

Г Довго ще говорили обоє, обмірковуючи прочитане.

Д Коли ти можеш спочатку думати, а потім діяти, то ти вже опанував науку дорослого життя.

  1. З’ясуйте, який вид підрядного речення відповідає кожному фрагментові.

1 Він дивився на небо, як…

А означальне

2 Записався на курси, щоб …

Б з’ясувальне

3 Ми попрямували до лісу, що… 

В мети

4 Потрібно виконати так завдання, щоб…

Г порівняльне

 

Д ступеня та способу дії

  1. Приєднайте до частини «Лелеки повернулися до рідного гнізда …» запропоновані варіанти та з’ясуйте тип кожного з речень.

Варіант завершення речення

Тип речення

1 … перелетівши сині моря.

А складне безсполучникове

2 … і враз ожила простора садиба.

Б складнопідрядне

3 … і заходилися його лагодити.

В складносурядне

4 … як заструменіли весняні ручаї.

Г просте з однорідними членами

 

Д просте з відокремленими членами

  1. Доберіть приклад до кожного випадку вживання коми.

1 між однорідними членами речення

А Був уже вечір, і над хащами парку сходив великий повний місяць.

2 при відокремленому члені речення

Б На його думку, ситуація набуває загрозливого характеру.

3 між частинами  безсполучникового речення

В Мужню силу хоч похилить горе, та не зломить

4 між частинами складносурядного речення

Г Земля чорніє, дрімає розум, серце мліє

 

Д Заслужений митець, він з радістю передає багатий досвід молоді.

 

docx
Додано
29 грудня 2021
Переглядів
3263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку