Завдання для проведення оцінювання
з української мови учнів 11 класу (сімейна форма навчання)
І варіант
Початковий рівень (1-8 по 0,5 б)
А Розум і чесність – найкращі якості справжньої людини.
Б На берег піщаний легко ступає нога.
В Любити Вітчизну й дбати про неї – обов’язок кожного з нас.
Г Біля джерела кружляли бджоли й джмелі.
2.Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).
Микола (1) зрання крутився, як (2) веретено, галасував так, що аж (3) відгомін ішов по кімнатах, та навмисне чинив (4) бешкет, бо не хотів читати книжки, (5) виразно декламувати (6) вірші, дотримуючись правил (7) вимови, відповідати на (8) запитання та розгадувати (9) загадки.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
А 1, 3, 5, 6, 9; Б 2, 4, 5, 7, 8; В 1, 3, 6, 8, 9; Г 2, 3, 6, 7, 8
3. Спрощення в групах приголосних треба позначати в усіх словах рядка
А наїз..ник, аванпос..ний, вартіс..ний
Б пристрас..ний, учас..ниця, контекс..ний
В безжаліс..ний, зап’яс..ний, облас..ний
Г радіс..ний, ус..ний, доблес..ний
4. Літеру е треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А пр..критий, пр..тісно, пр..зидент
Б пр..смачний, пр..велебний, пр..амбула
В пр..густий, пр..чорноморський, пр..міцно
Г пр..дтеча, пр..міряти, пр..довгий
5. Знак м’якшення треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А пампуш..ка, стіл..чик, пан..катися
Б ніжніс..ть, кишен..ці, зануд..гувати
В піт..ма, старен..кий, перекладац..кий
Г галиц..кий, прикріс..ть, милуєт..ся
6. Подвоєння літер НЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ в усіх словах рядка
А колон..а, мул..а, аб..ревіатура
Б бас..ейн, Мек..а, кіловат..
В ес..енція, гал..ерея, ал..ергія
Г ван..а, лат..е, дол..ар
7. Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).
Із вікна будинку було видно ніжно(1)блакитні та біло(2)сніжні проліски, які рано(3)вранці пробилися з(4)під снігового килиму.
Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
А 1; Б 2; В 3; Г 4
8. НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні
А Орден «Свободи» – державна нагорода республіки Португалія, що надається за цивільні заслуги у встановленні демократії, захисті загальнолюдських цінностей.
Б Римо-католицький костел Івана Хрестителя знаходиться в самому центрі Білої Церкви.
В До числа найвідоміших київських пам’яток, розташованих на Андріївському Узвозі, належить Андріївська Церква, побудована за велінням імператриці Катерини II.
Г Відома пам’ятка архітектури Золоті Ворота – одна з найдавніших споруд східної Європи.
Середній рівень (9-11 по 1б.)
9. Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ речення
А Щоб підготувати доповідь, знайдіть та ознайомтесь із цікавими фактами з теми.
Б За філіжанкою кави подруги куштували та насолоджувалися новими десертами від відомого кухаря.
В Поети рідного краю захоплюються та змальовують красу української літньої ночі.
Г Життя українського селянства детально змальоване у творах багатьох письменників-класиків: Тараса Шевченка, Панаса Мирного, Івана Нечуя-Левицького, Івана Франка.
Д Улітку учні нашого класу побували не лише в Івано-Франківській, Львівській областях, але й у Нагуєвичах.
10. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Увесь довгий косогір, (1) звернений боком до Росі, (2) наче вкрив хтось найдорожчим килимом, (3) що був зітканий із ярої зелені й ніжного дивоквіту: (4) чубастого рясту, (5) шорстколистої медунки та пролісків – (6) провісників весни.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
А коми 1, 2 – при відокремленому означенні
Б кома 3 – перед підрядною частиною складного речення
В двокрапка 4 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком
Г кома 5 – між однорідними членами речення
Д тире 6 – при відокремленій прикладці
11.Визначте правильні варіанти заповнення цих пропусків для кожного речення.
___________ манго може зберігатися при кімнатній температурі ___________ п’яти діб.
А Стиглий, протягом; Б Стигле, на протязі; В Стиглий, на протязі
Г Стигле, протягом; Д Стигла, упродовж
Достатній рівень (12-14 по 1б.)
12. Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Речення |
Умова |
1 У серці розкішно цвіте-процвітає злотистая квітка – надія. |
А тире при узагальнювальному слові |
2 Ні блакитного неба, ні димчатих лісів на горизонті, ні картинних вітряків на сільському вигоні – нічого я не бачив. |
Б тире між підметом та присудком |
3 Світ ліричного героя Володимира Сосюри – це настрої, почуття, переживання його молодого сучасника. |
В тире в складносурядному реченні |
4 Усміхайся – і світ вертатиме тобі посмішку. |
Г тире при відокремленій прикладці |
|
Д тире на місці пропущеного члена речення |
13. З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення)
Речення (текст) |
Тип речення |
(1) У XІX столітті Володимирська гірка була відома як Михайлівська гора, оскільки саме на цій височині розташований Михайлівський Золотоверхий храм. (2) Коли виникла загроза зсуву, схил був укріплений, а на ньому створили доріжки, цегляні спуски, площадки й тераси. (3) У 1853 році на одній із терас узгір’я з’явився його найвідоміший атрибут – пам’ятник князеві Володимиру. (4) У радянські часи Михайлівський собор на Володимирській гірці було зруйновано, і лише в 1996 році ухвалено рішення про його відновлення. |
А просте ускладнене Б складносурядне В складнопідрядне Г складне безсполучникове Д складне з різними видами зв’язку |
14.Записати речення, розставити розділові знаки, зробити синтаксичний розбір речення.
Світ падав на бризки білої хвилі що лилася по камінні й хвиля блищала у густій зеленій тіні як снопи срібла та кришталю.
Високий рівень (2б.)
15. Написати есе на одну із тем: