Контрольна робота з зарубіжної літератури в 11 класі за 1 семестр
Тести (по 0,25 бала)
1.Один з провідних прийомів літератури модернізму; форма внутрішнього монологу, яка імітує безпосередню передачу хаотичного процесу внутрішнього мовлення людини називається:
а) «підтекст»;
б) «поліфонія»;
в) «потік свідомості»;
г) «монтаж»?
2.Загальна назва сукупності течій і шкіл у літературі та мистецтві кінця ХІХ – початку ХХ ст., які вирізняються антиреалістичною спрямованістю, тяжінням до умовних засобів художнього зображення та вираження, духом експериментаторства – це:
а) модернізм;
б) натуралізм;
в) неоромантизм;
г) соцреалізм?
3.«Потік свідомості» - літературний прийом, спосіб зображення героя, який використовує…
а) О. де Бальзак;
б) Дж.Джойс;
в) Ф.Кафка «Перевтілення»?
4.У якому місті народився Франц Кафка:
а) у Берліні;
б) у Празі;
в) у Відні;
г) у Мюнхені?
5.Якою мовою писав Франц Кафка:
а) англійською;
б) німецькою;
в) чеською;
г) івритом?
6.Який з цих романів не належить перу Франца Кафки:
а) «Процес»;
б) «Замок»;
в) «Улісс»;
г) «Америка»?
7.Визначте, у чому простежується автобіографічність новели Ф. Кафки «Перевтілення»:
а) у професії комівояжера, як і в героя;
б) у складних стосунках із батьком, як і в героя;
в) у тяжкій хворобі автора, що символізує перетворення;
г) у схожих із героєм снах?
8.Що таке каліграми?
а) Вірші, написані у вигляді малюнків;
б) віршовані підписи під малюнками;
в) різновид ілюстрацій до віршів;
г) прозові підписи під малюнками?
9.Який із названих творів Аполлінера є каліграмою?
а) «Міст Мірабо»;
б) «Зарізана голубка й водограй»;
в) «Лорелея»?
10.До збірки Р. М. Рільке «Сонети до Орфея» входить вірш…
а) «Осінній день»;
б) «Гетсиманський сад»;
в) «Ось дерево звелось»?
11.Сюжет «Лорелеї» Аполлінер запозичив…
а) з балади Брентано;
б) з народної легенди;
в) з балади Гейне?
12.Що означає термін «акмеїзм»
а) краса;
б) найвищий ступінь чогось;
в) буденне, земне життя;
г) винятковість?
13. 1.Представник авангардної поезії. Захоплення живописом, особливо кубізмом. Дружба з П. Пікассо мала великий вплив на його творчість.
а) Г.Аполлінер;
б) Р.М.Рільке;
в) Ф.Г.Лорка?
14. 5.Автор сонетів про Орфея
а) Г.Аполлінер;
б) А.Ахматова;
в) Б.Пастернак;
г) Р.М.Рільке?
15.Зазначте характерні особливості розвитку жанрів лірики у ХХ ст.
а) новації в жанрових формах;
б) ритм і рима залишаються незмінними;
в) філософське спрямування лірики;
г) наслідування традиційних жанрів,;
д) змінення строфічної й ритмічної організації лірики?
16.Проблеми, порушені у творах Г. Аполлінера:
а) Проблеми війни і миру;
б) Боротьба життя і смерті;
в) Сенс життя та плин часу;
г) Сила мистецтва;
д) Швидкоплинність життя;
е) Жага до життя, гостроти почуттів, гармонії?
17.Починає як неоромантик. Опановує поетику символізму й імпресіонізму. Вивчає творчість художників-імпресіоністів. Захоплюється творчістю скульптора О.Родена.
а) Г.Аполлінер;
б) Р.М.Рільке;
в) Ф.Г.Лорка?
18.Автор віршів-малюнків, ліричних ідеограм
а) Г.Аполлінер;
б) Ф.Лорка;
в) Р.М.Рільке?
19. 7.Зазначте характерні особливості розвитку жанрів лірики у ХХ ст.
а) новації в жанрових формах;
б) ритм і рима залишаються незмінними;
в) філософське спрямування лірики;
г) наслідування традиційних жанрів;
д) змінення строфічної й ритмічної організації лірики?
20.Проблеми, порушені у творах Р. М. Рільке:
а) проблеми війни і миру;
б) боротьба життя і смерті;
в) сенс життя та плин часу;
г) сила мистецтва;
д) швидкоплинність життя;
е) жага до життя, гостроти почуттів, гармонії?
21. Зазначте те, що характеризує поетичні досягнення Г. Аполлінера:
а) використання тонічної системи віршування;
б) використав слово сюрреалізм, який розумів як «новий реалізм»;
в) запис вірша «драбинкою»;
г) використання внутрішньої рими;
д) активно опановував верлібр;
е) несподівані образи й нові слова;
є) несподівані, приголомшливі образи?
22. Перша збірка Р. М. Рільке:
а) «Часослов»;
б) «Нові вірші»;
в) «Життя й пісні»?
23. Чіткість, ясність, особлива «прозорість» образів характерні для такого напряму (течії):
а) акмеїзму;
б) символізму;
в) неоромантизму?
24.Модерністський період розвитку російської поезії кінця ХІХ – початку ХХ ст.
а) «Золотим віком»;
б) «Срібним віком»;
в) «Бронзовим віком»;
г) «Цвітом»?
№2 Установіть відповідності: (2б)
1 Мефістофель |
А Щасливий той, хто весь свій хист Оберне на таку користь! |
2 Вагнер |
Б Тим розумом владає він, |
3 Фауст |
В Бо знає садівник, як деревце плекає, Який від нього буде цвіт і плід. |
4 Господь
|
Г Постій, хвилино, гарна ти! |
|
Д Це та гармонія, що лине із грудей І обійма весь світ – природу і людей. |
-між назвою літературного твору та його автором (0,5б);
1.«Перевтілення» |
А Ф. Кафка |
2.«Фауст» |
Б Й.В. Ґете |
3.«Скотоферма» |
В Джордж Оруелл |
|
Г Р.М. Рільке |
-між поняттям та його визначенням =1б.
1) гротеск |
а) художній засіб, який виражає глузливо- критичне ставлення митця до предмета зображення |
2) модернізм |
б) сукупність літературних напрямів і течій нереалістичного спрямування |
3) декаданс |
в) тип художньої образності, який ґрунтується на поєднанні фантастичного і реального, трагічного і комічного тощо, що сприяє виявленню глибинної сутності явищ |
4) «потік свідомості» |
г) художній засіб зображення внутрішнього світу людини, що полягає у безпосередньому відтворенні «зсередини» плину її роздумів, переживань, настроїв |
|
Д загальна назва кризових явищ у мистецтві та культурі кінця 19 – початку 20 стол |
№3 Дати розгорнуті відповіді(2б)
1) Як у новелі «Перевтілення» втілилося світобачення Франца Кафки? Чи є фінал твору закономірним?
2) У чому суть протистояння Фауста і Мефістофеля? Чому ці образи вважають вічними?
№4 Творча робота (твір-розсуд на одну з даних тем (2б)
1) «Грегор – людина у комашиній подобі, а його сім’я – комахи в людській подобі» (В. Набоков). Доведіть або спростуйте цю тезу.
2) Осмислення трагедії Першої світової війни в поезії Гійома Аполінера «Зарізана голубка й водограй»
3) Філософське осягнення світу в поезії Р. Рільке
4) Гійом Аполлінер — поет - новатор.