Урок-гра "Дивовижне поруч"

Про матеріал
Гра складається з 9 конкурсів, які потребують знання з різних наук: географії, біології, літератури, математики, історії. Завдяки такій формі проведення позакласного заходу можна привернути увагу учнів до краси навколишнього середовища, поглибити знання про тваринний та рослинний світ; здійснювати екологічну освіту, заохочувати учнів до наукової творчості.
Перегляд файлу

 

Урок-гра

Тема: „Дивовижне поруч”

Мета: поглибити знання про тваринний та рослинний світ; розвити

             вміння узагальнювати, логічно мислити; розвити пізнавальний

             інтерес у учнів, виховувати дбайливе відношення до природи,

             здійснювати екологічну освіту, формувати культуру спілкування

             під час змагань, заохочувати учнів до наукової творчості. 

Підготовка до уроку-гри:

вибрати жюрі;

розбити клас на дві команди;

придумати назви команд;

попередити учнів про дисципліну під час змагань команд;

ознайомити учнів з правилами гри;

оформити дошку перед уроком:

1) Тема урока;    2) Девіз урока.

Хід урока-гри:

І. Організаційний етап.

Девіз урока: „Гра – це творчість, гра – це праця”.

Проголосити тему урока

Сьогодні наш урок буде незвичайним, це буде урок-гра.

Нагадати учням правила гри

Представити жюрі

ІІ.  Конкурс географів.

    Назвати міста з „рослинами”. Учасники повинні перелікувати міста, у назвах яких міститься назва рослин, наприклад: Астрахань, Дубна, Хмельницький, Мелітополь, Іваново.

     Капітани команд записують відповіді членів команди, а потім прпонують їх жюрі.

     За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

ІІІ. Літературний конкурс.

     Усі організми на світі потрібні один одному. Ви бачите, яка на Землі різноманітність тварин. Але не всі тварини нам подобаються. Деякі з них здаються шкідливими або безкорисними, інші не подобаються по своєму зовнішеньому види, вико\ливають огиду. Деякі рослини ми вважаємо поганими, непотрібними, деякі – ні. Але і всі рослини і всі тварини потрібні, це люди поділили їх на такі дві категорії.

     Прослухайте деякі вірші про „братів наших менших”.

 

М. Познанская.

Ромашка.

                                              На лугу у той дорожки,

                                              Что бежит к нам прямо в дом,

                                              Рос цветок на длинной ножке –

                                              Белый с жёлтеньким глазком.

                                              Я цветок сорвать хотела,

                                              Поднесла к нему ладонь,

                                              А пчела с цветка слетела

                                              И жужжит, жужжит: «Не тронь».

 

Н. Некрасов.

Заунывный ветер гонит

Стаю туч на край небес.

Ель надломленная стонет,

Глухо шепчет тёмный лес.

На ручей, рябой и пёстрыё,

 За листком летит листок,

 И струёй сухой и острой

 Набегает холодок.

 

С. Есенин.

Сыплет черёмуха снегом,

                                                        Зелень в цвету и росе.

     В поле склоняясь к побегам,

                                                        Ходят грачи в полосе.

                                                        Никнут шёлковые травы

Пахнет смолистой сосной

                                                        Ой вы, луга и дубравы, -

                                                        Я одурманен весной.

 

Воронько.

Липка.

Я маленька липка

Виросту велика –

Не ламай мене!

 Я медовим цвітом

 зацвіту над світом

бережи мене!

Тінь тобі я кину

У гарячу днину –

Ти шануй мене!

Від дощу сховаю

Вранці серед маю –

Ти полий мене!

Будемо з тобою

Ми рости обоє –

Ти люби мене!

Жук и червяк.

Басня.

 

                             Наевшись досыта картофельной ботвы

                             Однажды колорадский жук на солнце пузо грел.

                             Тут медленно, оставив земляной удел,

                             Червь дождевой к нему решился подползти.

                             Увидев голый куст, а рядом жирного жука,

                             Червь начал говорить издалека:

                            «Трудился я и день и ночь, чтоб клубни вырасти смогли.

                              Ты тоже время не терял: жирел и листья поедал.

                              И вижу я теперь, что ты уничтожал мои труды».

                              Тут жук вспылил: «Тебя я что-то не пойму!

                              Ты клубни ешь иль твои дети?»

                            «Да разве ж только мы одни на свете?

                             -Червяк промолвил. – Для людей стараюсь я.

                              Они нам родственники и друзья.

                              Вдруг колорадский жук,

                              Завидя в отдалении хозяйку с дихлофосом проскрипел:

                            «Их ненавижу я! И жалко мне, что

                              стебель у картошки я не съел!»

                              Жук спрятался, червяк раздавлен был.

                              И умирал он, думая о спасенье урожая.

                              Мораль сей басни такова:

                              Скромна, застенчивая доброта.

                              Как часто мы её, не замечая, губим!

                              А зло, хоть мы его не любим,

                              Лишь потому всегда живёт

                              Что хитростью берёт.

     Не дивлячись на те, що деякі тварини та рослини нам не подобаються, їх ні в якому разі неможна вбивати: ні жаб, ні змій, ні буряни.

     На нашій планеті мешкає велика кількість тварин та кожна з них по-своєму дивовижна та цікава. Тому, якщо бути уважними, це можна помітити.

     Питання командам:

1. Чому про гуся говорять: „У воді купався, але сухим залишився” (Піря гуся змащене спеціальним жиром і не намокає)

2. Що їси ведмідь взимку? (Ведмідь узимку спить, тому нічого не їси).

3. Якого звіря називають будівельником плотин і чому? (Бобра. Він будує плотини на річках та озерах).

4. Яка тварина кидає свій хвіст та тікає? (Ящірка).

5. Який птах вважається поганою мамою і чому? (Зозуля. Вона підкидає свої яйця до гнізд інших птахів).

6. З чого виробляється мед? (З нектара квітів, який збирають бджоли).

7. Чи косий заєць? (Ні. А називають його так, тому що він бігає не прямо, а косо).

8. Якого птаха називають лісовим лікарем? (Дятла).

     Питання задають командам по черзі. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

ІV. Конкурс загадок.

Конкурс оцінюється і проводиться як попередній.

Весной я красный, как кумач, летом я похож на мяч, а осенью в домишке живут мои детишки (Мак).

Над лугом парашютики качаются на прутиках (Одуванчик).

Не корень, а вземле. Не хлеб, а на столе. И к пище приправа, и на микробов управа (Лук).

Есть красавица одна – и румяна и стройна, хоть в землянке век живёт, а большой от всех почёт (морковь).

Не огонь, а жжётся (Крапива).

Я и в поле, и в саду у прохожих на виду. Голова моя бела, лепестками поросла (Ромашка).

Не по рыбам, а сети расставляет (Паук).

Сер, да не волк, длинноух, да не заяц, с копытами, да не лошадь (Осёл).

Кругла, желта, но не луна. Зелена, да не дубрава, с хвостиком, да не мышь (Репка).

В жёлтеньком домишке чёрные детишки, среди них есть серые, но они не зрелые (Подсолнечник).

V. Конкурс анаграм.

     Капітанам команд видають по аркушу паперу з переліком анаграм. З літер, що входять в кожну анаграму, треба скласти назву овоча. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Цьрепе  -  перець

Десир  -  редис

Керьда  -  редька

Убляци  -  цибуля

Жабналак  - баклажан

Ромопді  -  помідор

Пусатка  -  капуста

Коляптора  -  картопля

     В той час, коли капітани з помічниками працюють над цим завданням, команди приймають участь у наступному конкурсі.

VІ. Конкурс ерудитів.

Командам по черзі задаюить питання. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

У середні віки французи отримував серед подарунків на день свого весілля кошик, заповнений цим овочем. Це значило побажання зберегти до старості здоровя, зору, слуху (Цибуля).

„Батько медицини” Гіпократ восхваляв цей овоч як один з найкорисніших даров природи, а відомий римський лікар ХІ ст. Гален назвав його золотим оранжевим коренем (Морква).

Який овоч у свіжому вигляді має найбільший термін зберігання (Гарбуз).

Цю рослину 6 тисяч років вирощують на Американськом континенті. Його плоди багаті на білки і наближаються до мяса (Соя).

 Ця рослина має багато назв: „чунью”, „тартюфель”, „бісові яблука” (Картопля).

У гробницях єгипетських фараонів знаходять, виготовлені з дерева або глини, зображення овоча, який був улюбленою приправою до страв давніх імператорів (Цибуля).

VІІ. Конкурс „Овочева арифметика”.

     Капітанам команд та їх помічникам видають по дві однакові задачі. Хто перший розвяже правильно задачі, отримає 2 бала.

Задачі.

Для формування і достигання кабачка треба 60 діб. Коли можна буде зняти перші плоди, якщо посадити насіння кабачка у грунт 1 червня? (30 липня).

Європейці дізналися смаку картоплі 400 років потому. У Росії картопля була завезена  Петром І у 1700 р. Скільки років росіяни знайомі з цією рослиною? (310 р).

В цей час, команди приймають участь вн аступному конкурсі.

VІІІ. Конкурс аукцион.

     Учасники команд по черзі називають страви з картоплі, капусти. Та команда, яка назове більше страв, отримує 1 бал.

ІХ. Конкурс „Чорна кастрюля”.

     Назвати овоч, що лежить в чорній кастрюлі.

Довгий час його висаджували у ботанічних садах і на аптекарських городах. Придворні дами прикрашали свої зачіски його квітами. І лише через 200 років він зявився на селянських ланах і городах (Картопля).

Цей овоч – талісман, який носили на грудях середньовічні лицарі. Вони вірили, що цей овоч здатен зберегти воїна від стріли і удара міча (Цибуля).

Х. Конкурс капітанів.

     Конкурс капітанів не обмежується рамками ботанічної тематики.

     Капітани команд задають один одному по три питання. Питання можуть бути у формі цікавих задач, фокусів.

     За гарні відповіді команда отримує по 6 балів.

ХІ. Підсумки уроку.

 

 

docx
Додано
23 січня 2019
Переглядів
731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку