Контрольна робота складена для учнів 8 класу за підручником "Біологія", авт. Соболь В
Контрольна робота за 8й клас (екстернат)
І рівень. Кожна правильна відповідь 0,5 балів |
||
№ |
Твердження |
Відповідь «+» чи «-» |
1 |
Під час статичної роботи м’язи перебувають у постійному напружені, але не скорочуються |
|
2 |
На малюнку зображено багатошаровий епітелій |
|
3 |
За нестачі вітаміну С виникає захворювання - рахіт |
|
4 |
На малюнку зображена схема рефлекторної дуги |
|
5 |
Білки розщеплюються під дією ферменту пепсину |
|
6 |
Дихальний центр розміщений у проміжному мозку |
|
ІІ рівень. Кожна правильна відповідь 0,3 балів
1.Поєднайте складник крові (1-4) з його функцією (А-Д) |
|
1.Т-лімфоцит |
А. Утворює імуноглобуліни |
2.Еритроцит |
Б. Бере участь у зсіданні крові |
3.Тромбоцит |
В. Переносить кисень до тканин |
4. В-лімфоцит |
Г. Є чинником клітинного імунітету |
Відповідь: |
Д. Утворює сіру речовину |
2. Доберіть до відділу скелета людини (1-3) кістку, що є його складником (А-Д) |
|
1.Пояс верхніх кінцівок |
А. Променева |
2.Пояс нижніх кінцівок |
Б. Мала гомілкова |
3.Вільна верхня кінцівка |
В. Клубова |
4.Вільна нижня кінцівка |
Г. Ключиця |
Відповідь: |
Д. Грудина |
3. Установити відповідність між зоб його функцією (А-Д) |
раженим органом людини (1-4) та |
1. |
А. Утворення інсуліну |
2. |
Б. Утворення амілази |
3. |
В. Кровотворення |
4.
|
Г. Газообмін |
Відповідь: |
Д. Рух крові |
ІІІ рівень. Кожна правильна відповідь 0,3 бали
1. Укажіть та схарактеризуйте структуру, позначеною на рисунку цифрою 3 |
||
НАЗВА СТРУКТУРИ |
УТВОРЕНІ З |
ОДНА ІЗ ФУНКЦІЙ |
1. Альвеола |
1.Сірої та білої речовини |
1.Регуляція дихання |
2. Права легеня |
2. Повітряних мішків |
2.Газообмін |
3. Ліва легеня |
3. Мікроскопічних мішечків - альвеол |
3.Координація рухів діафрагми |
2.Укажіть та схарактеризуйте структуру, позначеною на рисунку літерою Х |
||
НАЗВА ОРГАНУ |
ЗДАТЕН ВИРОБЛЯТИ |
НАКОПИЧУЄ |
1.Нирки |
1.Інсулін |
1.Глікоген |
2.Печінка |
2.Пепсин |
2.Крохмаль |
3.Підшлункова залоза |
3.Жовч |
3.Адреналін |
3.Схарактеризуйте зображену на рисунку тканину людини |
||
|
||
НАЗВА ТКАНИНИ |
КЛІТИНИ, ЩО УТВОРЮЮТЬ ТКАНИНУ |
СТРУКТУРА ОРГАНІЗМУ, ЩО УТВОРЮЄ ЦЯ ТКАНИНА |
1.М*язова |
1. Остеоцити |
1.Лопатка |
2.Кісткова |
2. Нейрони |
2.Чутливий нейрон |
3.Нервова |
3. Міоцити |
3. Мімічні м*язи |
IV рівень. За кожне правильно розв’язане завдання – 1 бал
Завдання 1.
Які твердження щодо роботи м'язів є правильними?
І. Під час статичної роботи м'язи перебувають у постійному напруженні, але не скорочуються.
ІІ. Динамічна робота м'язів супроводжується їх почерговими скороченнями й розслабленнями.
ІІІ. Динамічна робота більш утомлива порівняно зі статичною.
А. І, ІІ й ІІІ
Б. лише І й ІІІ
В. лише ІІ й ІІІ Г. лише І й ІІ
На рисунку зображено модель, що демонструє механізм роботи дихальної системи людини. Це скляна пляшка, у яку через корок уведено роздвоєну скляну трубку з двома гумовими кульками. Замість скляного дна в цій пляшці – герметична еластична мембрана з гуми.
Проаналізуйте твердження щодо зображеної моделі.
І. У цій моделі еластична мембрана виконує функцію діафрагми, а ділянка 2 скляної трубки – бронха.
ІІ. Унаслідок відтягування еластичної мембрани вниз гумові кульки наповнюються повітрям.
Чи є поміж них правильні?
А. правильне лише І
Б. правильне лише ІІ
В. обидва правильні
Г. немає правильних
Учень склав раціон сбалансованого харчування відповідно до фізіологічних вимог (див. рисунок). На рисунку продукти розташовано за зменшенням їхньої частки в прийомі їжі.
Укажіть правильну комбінацію продуктів для заповнення пропусків у раціоні.
А. 1 - фрукти, 2 - м'ясо, 3 - молочні продукти, 4 – крупи
Б. 1 - овочі, 2 - молоко, 3 - м'ясо, 4 – фрукти
В. 1 - молоко, 2 - молочні продукти, 3 - м'ясо, 4 – крупи
Г. 1 - овочі, 2 - м'ясо, 3 - м'ясо, 4 - молоко
Зразок оформлення відповіді
І рівень
1 + |
4 |
2 - |
5 |
3 |
6 |
ІІ рівень
Завдання 1
|
Завдання 2
|
Завдання 3
|
Відповідь: 1-А 2-Б 3-В 4-Г
|
Відповідь: 1-А 2-Б 3-В 4-Г
|
Відповідь: 1-А 2-Б 3-В 4-Г
|
ІІІ рівень
Завдання 1
|
Завдання 2
|
Завдання 3
|
Відповідь: 1 1 1 |
Відповідь: 1 1 1 |
Відповідь: 1 1 1 |
IV рівень Завдання 1
Відповідь: ….
Завдання 2
Відповідь: ….
Завдання 3
Відповідь: ….