Тема. Контрольна робота за темами “Міфи народів світу”, “Мудрість байки”.
Мета: проаналізувати рівень опанування учнями навчального матеріалу за темами на основі виконання різнорівневих завдань тестового характеру;
розвивати логічне мислення, формувати вміння концентрувати увагу на виконанні завданні; виховувати відповідальність, зібраність.
Обладнання: завдання для контрольної роботи.
Тип уроку: урок перевірки та оцінювання досягнення компетентностей.
Хід уроку
І. Оголошення теми, мети уроку та умов проведення контрольної роботи.
ІІ. Перевірка знань, умінь, навичок учнів.
І варіант
І-ІІ рівень
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 б. Максимальна кількість балів за правильно виконане завдання — 6 б.)
1. Згідно з грецькою міфологією, славетним скульптором і царем Кіпру був...
А) Геракл
Б) Орфей
В) Пігмаліон
2. Розповіді про богів, героїв, фантастичних істот, що передають уявлення давніх людей про походження та облаштування світу, називаються...
А) міфи
Б) легенди
В) казки
3. Вирізьбив із слонової кістки статую прекрасної жінки та закохався в неї...
А) Пігмаліон
Б) Нарцис
В) Паріс
4 Байка — це...
А) надання світу природи людських рис
Б) вислів із переносним значенням
В) вірш або прозовий твір, який має повчальний зміст
5. Із твору якого байкаря ці рядки: “У літню пору Мурашка, гуляючи по полю, збирала зернятка пшениці й ячменю і запасалася кормами на зиму”?
А) І. Крилова
Б) Езопа
В) Л. Глібова
6. Байка “Вовк і Ягня” побудована на конфлікті двох персонажів, один з яких...
А) розумніший
Б) має перевагу у фізичній силі
В) обурений поведінкою іншого
7. Установіть відповідність між міфом і персонажем:
1) про Прометея А) Еврісфей
2) про Пігмаліона Б) Афродіта
3) про Геракла В) Мінотавр
4) про Дедала та Ікара Г) Кронос
8. Установіть відповідність між героєм і вчинком:
1) Прометей А) Вирізьбив із мармуру прекрасну жінку
2) Пігмаліон Б) Навчив людей будувати житла
3) Орфей В) Очистив Авгієві стайні
4) Геракл Г) Намагався врятувати Еврідіку
9. Установіть відповідність між рисою характеру і твариною, що традиційно цю рису уособлює:
1) Мурашка А) Хитрість
2) Лисиця Б) Працелюбство
3) Осел В) Недалекоглядність
4) Ворона Г) Тупість
10. Установіть відповідність між персонажем та його характеристикою:
1)Пігмаліон А) Винахідник
2) Орфей Б) Закоханий у свій витвір
3) Дедал В) Закоханий співець
11. Установіть послідовність подій міфу про Деметру та Персефону:
А) Аїд викрадає Персефону
Б) Мудре рішення Зевса
В) Чарівна дія зернят гранату
Г) Жарт богині Афродіти
12. Дайте відповідь “так” (+) чи “ні” (-):
А) Байка — повчальний твір алегоричного змісту
Б) Байки завжди писалися тільки віршованою мовою.
Ключ: 1В; 2А; 3А; 4В; 5Б; 6Б; 7: 1-Г, 2-Б, 3-А, 4-В; 8: 1-Б, 2-А, 3-Г, 4-В; 9: 1-Б, 2-А, 3-Г, 4-В; 10: 1-Б, 2-В, 3-А; 11: Г, А, В, Б; 12 А(+), Б(-).
III рівень
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1б. Максимальна кількість балів за правильно виконане завдання — 3 б.)
Виконайте завдання:
1. Поясніть відмінність міфу від казки.
2. Якою є роль сатири у байці?
3. Визначте тему та ідею байки І. Крилова “Вовк і Ягня”.
IV рівень
Виконайте одне із завдань (за вибором).
(Максимальна кількість балів за правильно виконане завдання — 3б.)
1. Дайте розгорнуту відповідь на запитання: “Чим цікаві міфи давніх народів сучасному читачу? .”
2. Висловіть особисте ставлення до проблем, які порушуються у байках.