17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Контрольна робота за темою «Нові тенденції у драматургії ХІХ – ХХ ст.» (комбінована робота) для учнів 9 класу

Про матеріал

"Контрольна робота за темою «Нові тенденції у драматургії ХІХ – ХХ ст.» (комбінована робота). Пропонується виконати після вивчення творчості письменників (Генріка Ібсена "Ляльковий дім", Бернарда Шоу "Пігмаліон").

Епіграфом до уроку звучать слова: Жан Жака Руссо "Працюй для того, щоб насолоджуватися".

Перегляд файлу

Клас: 9

Тема: Контрольна робота за темою «Нові тенденції у драматургії ХІХ – ХХ ст.» (комбінована робота)

Мета: формування предметних компетентностей: визначити роль письменників у розвиткові та втіленні нових тенденцій у драматургії ХІХ – ХХ ст.; охарактеризувати вивчені твори як вершинні добутки світової літератури; уміти узагальнювати та співставляти героїв, їх вчинки, психологічний; розрізняти щирі і меркантильні наміри; усвідомлювати необхідність брати на себе відповідальність за власні рішення; виявляти у творах письменників провідні теми, мотиви; розвивати словниковий запас учнів, навички зв’язного мовлення, критичного мислення, компаративного аналізу художніх творів; виховувати наполегливість, прагнення до самовдосконалення; формування ключових компетентностей:  уміння вчитися: актуалізувати пізнавальну діяльність та аналітичне, критичне мислення учнів, уміння систематизувати  й узагальнювати; комунікативної: формувати навички аналізу художніх творів, толерантного висловлення думок і почуттів, оцінних тверджень; інформаційної: формування вміння виділяти головне та художні деталі; загальнокультурної: виховувати естетичний смак, читацькі інтереси; розширювати кругозір учнів.

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь і навичок.

Обладнання: різнорівневі тести і завдання. 

Епіграф уроку:                                          Працюй для того, щоб насолоджуватися.

                                                                                                    Жан Жак Руссо

                                             Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

ІІІ. Робота над темою уроку

Обговорення епіграфу уроку. Інструктаж до написання контрольної роботи за варіантами

                                                           І варіант     

  1. Перші звістки про народження «нової драми» у «новому театрі» почався з перегляду прем’єри п’єси:

А)  Генріка Ібсена «Ляльковий дім»;            Б)  Генріка Ібсена «Стовпи суспільства»;

В)  Б.Шоу «Пігмаліон»;                                  Г)  Б.Шоу «Людина та Надлюдина».

  1. Знайдіть правильне твердження:

А) Життя Ібсена було важким – він змушений був працювати з п’ятнадцяти років, бо самостійно мусив заробляти на життя. Працював учнем аптекаря, був бухгалтером і режисером у театрі, виконував обов’язки директора.

Б) У Ібсена були напружені відносини з батьком, особливо після того, як він розорився. Навіть у одній із своїх поезій зобразив норвезьке суспільство  в образі великої акули, яка хоче проковтнути усе навколо.

В) У 1857 році Ібсен почав керувати у «Норвезькому театрі». За активної участі драматурга герої вистав заговорили норвезькою мовою. Таким чином пропрацював директором більше десяти років.

Г)  Одружившись, Ібсен з  родиною оселився в Римі, жив у Дрездені й Мюнхені, виїздив постійно до Берліна. На батьківщину так і не повернувся. П’єси видавати почали після смерті письменника.

3.  Визначте помилкове твердження:

А)  Шоу загалом написав близько шістдесяти п’єс. Однак славу принесла йому п’єса «Пігмаліон. Роман в п’яти діях».

Б)  Якщо драми Ібсена називають «аналітичними», то п’єси Шоу – «інтелектуальними».

В)  Шоу написав «Пігмаліон» узявши за основу давньогрецький міф про Прометея, наповнивши його іронією.

Г)  На погляд українського перекладача «Пігмаліон» - це п’єса здебільшого про фонетику й граматику.

4. «Проблеми емансипації» обговорювалась у Європі, бо:

А)  Жінки не могли вирішити проблеми власного життя.

Б)  Сформувалась потреба у розумних жінках, які були «допущені» до читання серйозної літератури та обговорення найважливіших питань.

В)  Жінки були самотні й одинокі, і бажали бути вірним другом, порадником для чоловіків.

Г)  У тогочасних сім’ях розігрувалася «сучасна трагедія» і жінки підіймалися на бунт, захищаючи свої права.

5. Знайдіть помилкове твердження у пєсі «Пігмаліон»:

А)  Професор англійської фонетики  Генрі Хігінс  самовпевнено вважає себе новим Пігмаліоном, котрий створив прекрасну Галатею, тобто зробив «чарівну леді» з квітникарки.

Б)  Еліза хоче вийти заміж за Фредді і відкрити власну крамницю, батька зробить директором, а дорогеньку матінку видасть заміж за Хігінса.

В)  Парадоксом у п’єсі є те, що кожне малоосвічене дівчисько можна зробити щасливим, давши гуманітарну освіту.

Г)  У першій дії п’єси Еліза Дулітл говорить  так званим кокні, тобто лондонським суржиком, що походить з робітничих кварталів Іст-Енду.

Д)  До п’єси «Пігмаліон» були створені: фільм-мюзикл «Моя чарівна леді», «Квіти від Лізи».

6.  Визначте, які риси характеру не притаманні Торвальду Хельмеру:

А) Жорстокість та егоїзм.   Б) Хвальковитість та лицемірство.

В) Компромісність та розуміння.    Г) Самовпевненість та кар’єризм.

7.  Нора, героїня драми Г. Ібсена «Ляльковий дім», позичила гроші, щоб:

А) Мати привабливий вигляд, красивий одяг. Б) Урятувати чоловіка.

В) Урятувати батька.                           Г) Дати дітям гарну освіту.

8. Соціально-психологічна драма – це …

9. Підтекст – це …

10. Схарактеризуйте один із образів (з творів цієї теми.), який вам найбільше запам’ятався.

11. Виконати одне із завдань (2 бали).

1. Напишіть твір-есе за темою «Значення досконалого володіння мовою для успішного життя» (за твором Б. Шоу та на основі особистих спостережень за сучасним життям).

2. Продовжте історію Нори із п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім».

 

                                                                    ІІ варіант     

1. Засновник «нової драми»:

А)  Г. Ібсена;       Б) Б. Шоу;     В)  М. Метерлінка;      Г)  А. Чехова.

      2.  Знайдіть правильне твердження:

А)  Бернарда Шоу називають «учнем Шекспіра», хоча його п’ять перших романів були безперспективні, не мали таланту, але письменник жартуючи говорив, що його давній рід походить від Макдуфа з трагедії «Макбет» Шекспіра. 

Б)  Батьки Шоу розлучились, і батько заробляв на життя викладанням музики й співів, утримував самостійно  власним коштом свого дорослого сина, чекаючи на його письменницьку славу.

 В)  Шоу започаткував у театрі жанр римейку (англ. - переробка). Тобто іспанський серцеїд став англійським інтелігентом (у драмі «Людина та Надлюдина»).

Г)  Б.Шоу Шведська королівська академія присудила за рік до смерті Нобелівську премію, але він відмовився від грошової винагороди, щоб її використали для фінансування перекладу творів шведських письменників англійською мовою.

3.  Визначте помилкове твердження:

А) Ібсен увійшов у літературу як творець соціально-психологічної драми.

Б)  Художнім досягненням Ібсена стало створення  жанру так званої аналітичної п’єси.

В)  До аналітичних п’єс Ібсена зараховують «Стовпи суспільства», «Ляльковий дім», «Примари», «Ворог народу», «Пер Гюнт», «Людина і Надлюдина».

Г) У літературній критиці кінця ХІХ – початку ХХ ст. синонімами терміна «соціально-психологічна драма» побутували також «нова драма», «ібсенізм».

4. Який твір вважався начерком до п’єси «Ляльковий дім»:

А) «Примари».                                      Б) «Жінка моря».

В) «Нотатки до сучасної трагедії».         Г) «Пігмаліон».

5.  Знайдіть помилкове твердження у пєсі «Ляльковий дім»:

А)  Нора Хельмер – дружина успішного адвоката.

Б)  Нора вчинила злочин – підробила підпис батька на фінансовому документі.

В)  Нора не змогла розповісти чоловікові правди, бо боїться, немає між ними справжньої, «не лялькової»  довіри.

Г)  Прототипом Нори, за задумом автора,  була письменниця Лаура Кілер.

Д)  Врешті-решт Нора покинула свого чоловіка, забравши дітей ніколи не повернеться через образу до нього.

      6. Чим закінчується «Пігмаліон»:

А) Одруження Елайзи та Хіггінса.  Б) Відкритий фінал.

В) Еліза залишись у домі місіс Хіггінс.   Г) Еліза відкрила власну крамницю.

7.  Що говорив  Хіггінгс із п’єси «Пігмаліон», коли розпочинав експеримент зробити з Елізи світську даму?

А) Про те, що скаже батько дівчини.    Б) Що буде робити Еліза далі.

В) Що треба повести її на Шекспірівську виставку Ерлскорта.

 Г) Як зробити з квіткарки герцогиню. 

8. Аналітична п’єса – це …

9. Інтелектуальна драма – це …

10. Схарактеризуйте один із образів (з творів цієї теми.), який вам найбільше запам’ятався.

11. Виконати одне із завдань (2 бали).

1. Напишіть твір-есе за темою «Значення досконалого володіння мовою для успішного життя» (за твором Б. Шоу та на основі особистих спостережень за сучасним життям).

2. Продовжте історію Нори із п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім».

 

ІV. Підбиття підсумків уроку

Обговорення спірних питань

Незакінчене речення

Під час виконання контрольної роботи я з’ясував(ла), що…

Я глибоко був(-ла) зворушений(-на) тим, що не звернув(-ла) уваги на такі дрібниці…

Сьогоднішній урок спонукав до …

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Волощук Є.В., Звиняцьковський В.Я., Філенко О.М.)
Додано
2 липня 2018
Переглядів
491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку