Контрольна робота з теми «Рослини»
І варіант
І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді. (3бали)
1. Маточка квітки складається з:
А)квітконіжки та квітколожа; Б)тичинкової нитки та пиляка;
В)приймочки,стовпчика,зав’язі; Г) чашечки та віночка.
2.У конвалії, смородини, черемхи, суцвіття:
А) головка, Б)щиток, В) зонтик, Г)китиця.
3.У комахозапильних рослин квітки переважно:
А) поодинокі та яскраві, Б) дрібні та зібрані в суцвіття,
В) великі з привабливим запахом , Г) мають яскраву оцвітину.
4. Зернівка кукурудзи, жолудь дуба--це:
А) багатонасінні сухі плоди; Б) сухі нерозкривні плоди,
В) сухі розкривні плоди, Г) однонасінні соковиті плоди.
5.Плоди та насіння можуть поширюватись:
А)тільки вітром та людиною, Б)транспортом та водою,
В)вітром, водою, тваринами, людиною, Г)самопоширенням та тваринами.
6.Цибуля, бульба картоплі – це:
А) плоди; Б) видозмінені підземні пагони; В) видозміни кореня.
ІІ.Завдання на встановлення відповідності.
7. Установіть відповідність між назвами рослин та схемами суцвіть, що їм належать. (2бали)
|
|
|
|
|
1 морква, 2 ромашка, 3 кукурудза, 4 подорожник, 5 конвалія
8. Установіть відповідність між типом плоду (1–5) та його зображенням (А–Д) (2бали)
1 кістянка, 2 коробочка, 3 яблуко, 4 біб, 5 кістянка
9. Установіть відповідність між назвою рослини та властивим їй способом поширення
плодів та насіння. (2бали)
А) вітром 1.горобина.
Б) водою 2. розрив-трава
В) птахами 3.кульбаба
Г) саморозкидання 4.латаття біле.
10. Установіть послідовність етапів розвитку рослинного організму. (1бал)
А) насіння , Б) проросток,
В) цвітіння, Г) доросла рослина.
ІІІ. Завдання відкритого типу. (2бали)
11. Яке біологічне значення плодів в житті рослин.
Контрольна робота з теми «Рослини»
ІІ варіант
І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді. (3бали)
1. Гамети- це
А) особливі органи; Б) особливі тканини;
В) статеві клітини; Г) речовини, необхідні для життя.
2. Головні частини квітки:
А) маточка і пелюстки; Б) тичинки і маточки;
В) пелюстки і квітконіжка; Г) чашолистки і пелюстки.
3. Суцвіття бувають:
А) прості і складні; Б) однодомні і дводомні;
В) самозапильні і перехреснозапильні; Г) поодинокі та зібрані групами.
4.У вітрозапильних рослин квітки:
А) поодинокі та яскраві, Б) дрібні та зібрані в суцвіття,
В) великі з привабливим запахом , Г) мають яскраву оцвітину.
5. Плід утворюється:
А) з квітконіжки; Б) віночка; В) зав’язі; Г) тичинки.
6. Щеплення – це один із способів:
А) вегетативного розмноження; Б) статевого розмноження.
ІІ.Завдання на встановлення відповідності.
7. Установіть відповідність між типом плоду (1-5) та його зображенням (А-Д). (2бали)
1яблуко 2біб 3стручок 4ягода 5 кістянка
|
|
|
|
А айстра Б пшениця В вишня Г конвалія
плодів та насіння. (2бали)
А) вітром 1. калина.
Б) водою 2. огірок - пирскач
В) птахами 3. клен
Г) саморозкидання 4. латаття біле.
10. Установіть послідовність процесу утворення плодів. (1бал)
А) запилення , Б) цвітіння,
В) запліднення, Г) утворення насіння та плодів.
ІІІ. Завдання відкритого типу. (2бали)
11. Поясніть значення квітки в життєдіяльності рослин.