Контрольна робота за темою «Складнопідрядне речення»

Про матеріал
Контрольна робота за темою «Складнопідрядне речення» складено відповідно до навчального матеріалу для здобувачів освіти 9 класу
Перегляд файлу

Контрольна робота за темою «Складнопідрядне речення»

І варіант

  1. Доповни речення «Складнопідрядним називається таке складне речення,…»

А в якому прості речення об′єднані за змістом та інтонацією без сполучників чи сполучних слів.

Б частини якого не рівноправні за змістом і граматично й поєднані підрядним сполучником чи сполучним словом.

В в якому прості речення рівноправні за змістом і пов′язані сурядними сполучниками.

Г в якому перше речення є головним , а інші - послідовно залежать одне від одного.

  1. Сполучне слово приєднує підрядну частину до головної в реченні.

А Розкажи мені, зоре, як правильно жити.

Б Не знав, що любов може розтопити найчерствіше серце.

В  Як не буде птахів, то й людське серце стане черствим.

Г Якщо вибирати між красою і правдою, я вибираю красу.

  1. Складне речення з підрядним обставинним місця утвориться, якщо частину де кує зозуляпоставити на місці пропуску в реченні

А У гаю, …, свято весни вповні.

Б Чекай мене біля ставу, … .

В У тих місцях, … , ліризм посилюється.

Г Вислів … є двоскладним реченням.

  1. Укажіть складнопідрядне речення з означальною частиною.

А Благословен, чий труд прекрасний життя здіймає із руїн.

Б І де в світі тая сила, щоб в бігу його спинила.

В На царині, немовби на нараду, зібралися тополі молоді.
Г І прийде час його збирати –

    Каміння в мулі до колін…

  1. Установи відповідність між складнопідрядними реченнями та їхніми видами.

Підрядне речення                                                       Приклад

1 означальне                        А Народ, що не знає своєї історії, є народом сліпців.

2 з'ясу вальне                      Б Я сідаю на горбик зігрітий, щоб ключі журавлині зустріти.

3 обставинне наслідку       В Струни чекають, щоб пальці торкнулись до них.

4 обставинне мети              Г Дарма що сніг хрумкотить під ногами, але весна своє бере.

                                             Д Дощ тут випав менший, так що ледве прибив пил.

  1. З*ясуй, який вид підрядного речення можна приєднати до поданого головного.

1Наговорив стільки…                                                             А з′ясувальне

2…я б не знала ні туги, ні жалю.                                          Б означальне

3 Буря розчахнула стару, напівзасохлу акацію…                 В обставинне умови

4 Далеко від степу люди чули…                                              Г обставинне допустове

                                                                                                   Д обставинне міри і ступеня

  1. Склади речення за схемою.
  2. Постав розділові знаки. Намалюй його схему.

Дівчина обсипана квітами іде немов пливе лебедонька.

  1. Напиши висловлення  на тему « Які людські якості найбільше потрібні молоді в сучасному світі?», використовуючи різні види складнопідрядних речень.

 

 

 

 

docx
Додано
17 жовтня
Переглядів
70
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку