КОНТРОЛЬНА РОБОТА 6 клас
«ЗАГАДКОВО ПРЕКРАСНА І СЛАВНА ДАВНИНА УКРАЇНИ» (МИКОЛА ВОРОНИЙ, ТАРАС ШЕВЧЕНКО, ВОЛОДИМИР РУТКІВСЬКИЙ)
І варіант
Початковий рівень (3 бали)
1.Укажіть, куди отаман наказав запорожцям взяти курс («Іван Підкова» Т.Шевченка).
а) На Синоп.
б) На Царгород.
в) На Херсонес.
2. Поема як літературний жанр — це
а) великий віршований твір, у якому змальовується характер, визначні події в житті людей;
б) твір, написаний у формі звертання однієї людини до інших;
в) твір, в основі сюжету якого лежить гострий непримиренний життєвий конфлікт, який здебільшого закінчується смертю героя.
3. Оспівує минувшину України, славних запорожців твір:
а) «Євшан-зілля».
б) «Думка».
в) «Іван Підкова».
4. Джура – це
а) зброєносець, помічник у козацької старшини;
б) хоробрий воїн;
в) воїн-найманець.
5. Вітряк та Барвінок у творі Володимира Рутківського «Джури козака Швайки» – це
а) кінь та вовк;
б) вовк та собака;
в) собака та кіт.
6. Імена головних героїв роману – це
а) Андрійко та Іванко;
б) Демко та Сергійко;
в) Грицик і Санько.
Середній рівень (3 бали)
1. Змалку в обдарованого від природи Тараса Шевченка був талант …
2. Хто одночасно служив і татарам, і шляхті у творі «Джури козака Швайки»?
3. Ліро-епічний твір – це…
Достатній рівень (3бали)
1. Сформулюйте головну думку поеми Т. Шевченка «Іван Підкова».
2. Доведіть, що «Євшан-зілля» М. Вороного — це поема.
3. Що спільного у творах Т. Шевченка «Іван Підкова» і В.Рутківського «Джури козака Швайки»?
Високий рівень (3 бали)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
1. Для чого ми маємо знати минуле нашого народу (за творами Т.Г. Шевченка та В.Рутківського).
2. Щастя можна знайти тільки на рідній землі (за поемою М.Вороного «Євшан-зілля»).
ІІ варіант
Початковий рівень (3 бали)
1. На Катеринославщині у 1871 році народився
а) Тарас Шевченко.
б) Микола Вороний.
в) Володимир Рутківський.
2. Назвіть мотиви ранньої творчості Т. Шевченка.
а) Сирітство, уславлення козаччини, туга за рідним краєм.
б) Любов до матері, природи, батьківщини.
в) Критика царської Росії, тяжке становище українського селянства.
3. З якого твору ці рядки?
Плаче козак — шляхи биті
Заросли тернами.
а) «Іван Підкова» Т. Шевченка.
б) «Думка» Т.Шевченка.
в) «Євшан-зілля» М. Вороного.
4. Слово «козак» означає:
а) вільна людина, незалежний озброєний воїн;
б) зброєносець, помічник у козацької старшини;
в) мужній воїн.
5. У яких скрутних умовах перебували козаки (Т. Шевченко «Іван Підкова»):
а) Відсутність води і харчів;
б) складні погодні умови на морі;
в) обмаль необхідної зброї.
6. Пилип Швайка був:
а) розвідником-вивідувачем;
б) отаманом перших козаків;
в) ворожбитом.
Середній рівень (3 бали)
1. Що зробив юнак під впливом спогадів (М. Вороний «Євшан-зілля»)?
2. Чому Шевченка називають Кобзарем?
3. Яка тварина допомагала Швайці та його джурам?
Достатній рівень (3 бали)
7. Прокоментуйте епіграф до поеми «Євшан-зілля».
8. Доведіть, що «Іван Підкова» Т.Шевченка — це поема.
9. Сформулюйте тему роману «Джури козака Швайки».
Високий рівень (3 бали)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
1. Для чого ми маємо знати минуле нашого народу (за творами Т.Г. Шевченка та В.Рутківського).
2. Щастя можна знайти тільки на рідній землі (за поемою М.Вороного «Євшан-зілля»).